Kur’ân okunan evden şeytanlar kaçar!..
09/07/2020 Perşembe Köşe yazarı V.T
"Kur’ân-ı kerîm okunan eve, bereket, iyilik gelir. Melekler oraya
toplanır..."
Şihâbüddîn ibn-i Ebi'r-Rızâ hazretleri kıraat âlimidir. 750 (m. 1349)’da
Hama'da doğdu. Hama ile Şam'ın meşhur âlimlerinden kıraat tahsil etti. Sonra
Halep başkadısı (kâdılkudât) oldu. 791'de (m. 1389) vefat etti. Bir dersinde
şöyle anlattı:
Hadîs-i şerîflerde buyuruldu ki: (Ümmetimin yaptığı ibâdetlerin en
kıymetlisi, Kur’ân-ı kerîmi, Mushafa bakarak okumaktır.)
(Kur’ân-ı kerîm okumanın en efdali, namazda okumaktır.)
(Namazda okunan Kur’ân, namaz dışında okunan Kur’ândan daha hayırlıdır.)
Hazret-i Alî “radıyallahü anh” buyurdu ki: "Namazda ayakta iken
okunan Kur’ânın her harfi için yüz sevap verilir. Namaz dışında abdestli
okuyunca, her harfi için yirmi beş sevap verilir. Abdestsiz okuyunca on sevap
verilir. Yürürken ve iş yaparken okuyunca daha az sevap verilir."
Manasını düşünerek bir âyet okumak, başka şey düşünerek bütün Kur’ânı
hatmetmekten daha çok sevaptır. Kur’ân-ı kerîmi, güzel ses ile, Allah’tan
korkarak ve hüzün ile okumalıdır. Tegannî ile, şarkı söyler gibi Kur’ân okuyana
sevap verilmez. Sûre veyâ âyet okumaya başlarken E’ûzü okumak vâciptir. Fâtiha
okumaya başlarken Besmele okumak da vâcptir. Diğer sûrelere başlarken Besmele
okumak sünnettir. Hadîs-i şerîfte buyuruldu ki:
(Kur’ân-ı kerîmi tecvîd bilgisine uyarak okuyunca, her harfine yirmi sevap
verilir. Tecvîde uymazsa, on sevap verilir.)
Bir âyeti ezberledikten sonra unutmak, en büyük günahlardandır. (Kur’ân-ı
kerîm okunan evden, Arş'a kadar nur yükselir) hadîs-i şerîftir.
Ebû Hüreyre “radıyallahü anh” buyurdu ki: (Kur’ân okunan eve, bereket,
iyilik gelir. Melekler oraya toplanır. Şeytanlar oradan kaçar.)
Kur’ân-ı kerîmi dinlemek çok sevaptır. Hadîs-i şerîfte, (İnsanın dinlediği
bir âyet, kıyâmette kendine nur olur) buyuruldu.
Kur’ân-ı kerîm okumayı geçim vâsıtası yapmamalıdır. Hadîs-i şerîfte,
(Kur’ân-ı kerîm okuyunca, Allahü teâlânın rızâsını ve Cenneti isteyiniz!
Dünyâlık istemeyiniz! Bir zaman gelir ki, hâfızlar, Kur’ân-ı kerîmi, insanlara
yaklaşmak için vâsıta yaparlar) buyuruldu.
Kur’ân-ı kerîmi kırk günde hatmetmek, yani başından sonuna kadar okumak müstehaptır. Üç günden önce hatmetmek câiz değildir. Hatim sonunda yapılan dua kabûl olur. Hatim bitince, yeniden hatme başlamak niyeti ile Fâtiha okumalıdır. Hadîs-i şerîfte, (İnsanların en iyisi, hatmi bitirince, yeniden başlayandır) buyuruldu.