Resûlullahı, Allahü teâlâ övmüştür
12/08/2023 Cumartesi Köşe yazarı O.Ü
Sual: Bazı kimseler, Kasîde-i
bürdede Peygamberimizin aşırı övüldüğünü söyleyerek bunu tenkit etmektedirler.
Peygamberimizi övmek, dinimiz açısından uygun değil midir ki böyle tenkit
ediyorlar?
Cevap: Resulullah
efendimizi, bizzat Allahü teâlâ övmüştür. Kendisi de, kendisini överek, Allahü
teâlânın kendisine ihsan etmiş olduğu nimetleri saymıştır. Buhârîdeki bir
hadis-i şerifte, Peygamber efendimiz;
(Her
asırda, her zamanda yaşayan insanların en iyilerinden, seçilmişlerinden dünyaya
getirildim) buyurmuştur. Yine Tirmizînin bildirdiği hadis-i şerifte;
(Allahü
teâlâ, insanları yarattı. Beni insanların en iyi kısmından vücuda getirdi.
Sonra, bu kısımlarından en iyisini Arabistan'da yetiştirdi. Beni bunlardan
vücuda getirdi. Sonra evlerden, ailelerden en iyilerini seçip, beni bunlardan
meydana getirdi. O hâlde, benim ruhum ve cesedim, mahlukların en iyisidir.
Benim silsilem, ecdadım en iyi insanlardır) buyurulmuştur.
Peygamber efendimizin bu övmeleri, o kadar çoktur ki, İmam-ı
Busayri hazretlerinin Kasîde-i bürdesindeki övmesi, onların yanında hiç
kalmaktadır. Çünkü Resulullah efendimizi övmek ibadettir. Eshab-ı kiramın
hepsi övmüşlerdir. Bunlardan Hassân bin Sâbit ve Kâ'b bin Züheyr hazretlerinin
uzun övmeleri meşhurdur. Kâ'b bin Züheyr hazretleri, Peygamber
efendimizi, Bânet sü'âd kasidesinde, İmam-ı Busayri hazretlerinden daha
çok övmüştür. Resulullah efendimiz, bunu beğenip, hazret-i Kâ'bın önceki
kusurunu affetmiş ve mübarek hırkasını ona hediye etmişlerdir. Bu hırka-i
saadet, şimdi İstanbul'da Topkapı Sarayı'ndadır.
Sual: Erkeklerin kırmızı ve sarı renkli elbise
giymelerinin bir mahzuru var mıdır?
Cevap: Erkeklerin
de her renk elbise giymeleri caiz ise de, kırmızı, sarı renkli elbise
giymelerinin tenzihen mekruh olduğu bildirilmiştir. Başa giyilen başlık ve
takkenin ise, kırmızı ve sarı renklerde olmasının, mekruh olmadığı söz birliği
ile bildirilmiştir. Resulullah efendimizin ayakkabısının siyah olduğu,
Şir'at-ül-islâm şerhinde yazılıdır.
Sual: Anne, baba, günah olan bir şeyi küçük
çocuklarına yaptırırsa, bu günah çocuğun mu yoksa ana, babanın mı olur?
Cevap: Büyüklere
yani ana, babaya haram olan şeyleri, kendi çocuğuna yaptıran kimse, haram,
günah işlemiş olur.