Ya faydalı konuşunuz yâhut da susunuz!..
15/02/2021 Pazartesi Köşe yazarı V.T
Kendisini küfürden muhâfaza etmesi için, Allahü teâlâya çok duâ etmelidir.
Cemâlüddîn Muhammed İdrîsî hazretleri hadis âlimidir. 568 (m. 1173)’de
Mısır'da Saîd şehrinde doğdu. Devrinin büyük âlimlerinden fıkıh ve hadis ilmi
tahsil etti. Kahire'de Ömeriyye Medresesi'nde müderrislik yaptı. 649 (m. 1251)
senesinde orada vefat etti. Envâru ulüvvi'l-ecrâm isimli bir eseri vardır. Bu
kitabında şunları nakleder:
Müslüman, îmanın yok olmasına sebep olacağı söz birliği ile bildirilmiş
olan şeyleri amden [istekle] söyler veya yaparsa (mürted) olur. Mürtedin,
mürted olmadan önceki ibâdetleri ve sevapları yok olur. Tekrar îmana gelirse,
zengin ise, yeniden hac etmesi lâzım olur. Namazlarını, oruçlarını, zekâtlarını
kaza etmesi lâzım olmaz. Mürted olmadan önce, kazaya bırakmış olduklarını kaza
etmesi lâzımdır. Çünkü, mürted olunca, önceki günahlar yok olmaz. Mürted olanın
nikâhı fesholur, gider. Kestiği, leş olur, yenmez. Îmanının gitmesine sebep olan
şeyden tevbe etmedikçe, yalnız (Kelime-i şehâdet) söylemekle veya namaz
kılmakla, Müslüman olmaz. Mürted olacak şeyi yaptığını inkâr etmesi de tövbe
olur. Tövbe etmeden ölürse, Cehennem ateşinde ebedî olarak azap görür. Bunun
için, küfürden çok korkmalı, az konuşmalıdır. Hadis-i şerifte, (Hep hayırlı,
faydalı konuşunuz. Yâhut susunuz!) buyuruldu.
Ciddî olmalı, latîfeci, oyuncu olmamalıdır. Dîne, akla, insanlığa uygun
olmayan şeyler yapmamalıdır. Kendisini küfürden muhâfaza etmesi için, Allahü
teâlâya çok duâ etmelidir. Hadis-i şerifte, (Şirkten sakınınız. Şirk,
karıncanın ayak sesinden daha gizlidir) buyuruldu. Bu hadis-i şerifteki şirk,
küfür demektir. Bu kadar gizli olan şeyden korunmak nasıl olur denildiğinde,
("Allahümme innâ ne'ûzü bike en-nüşrike-bike şey'en na'lemühu ve
nes-tagfirüke limâ lâ-na'lemühu" duâsını okuyunuz!) buyuruldu. Bu duâyı
sabah ve akşam çok okumalıdır.
Kâfirlerin, Cehennem ateşinde sonsuz azap görecekleri, Cennete hiç
girmeyecekleri söz birliği ile bildirilmiştir. Kâfir, dünyada sonsuz yaşasaydı,
sonsuz kâfir kalmak niyetinde olduğu için, cezâsı da sonsuz azâptır. Allahü
teâlâ, her şeyin hâlıkı, sahibidir. Mülkünde dilediğini yapması hakkıdır. Ona,
niçin böyle yaptın demeye kimsenin hakkı yoktur. Bir şeyin sahibinin, o şeyi
dilediği gibi kullanmasına zulüm denmez. Allahü teâlâ, Kur'an-ı kerimde, zâlim
olmadığını, hiçbir mahlûkuna zulüm yapmadığını bildirmektedir.