Mürted kime denir?
18/08/2022 Perşembe Köşe yazarı O.Ü
Mürtedin, mürted
olmadan önceki ibadetleri ve sevapları yok olur...
Sual: Mürted ne demektir, kime veya kimlere mürted denir?
Cevap: Bir Müslüman,
imanın yok olmasına sebep olacağı söz birliği ile bildirilmiş olan şeyleri
amden, istekle söyler veya yaparsa, imanı gider, kâfir olur. Buna Mürted denir.
Mürtedin, mürted olmadan önceki ibadetleri ve sevapları yok olur. Tekrar imana
gelirse, zengin ise, yeniden hac etmesi lazım olur. Namazlarını, oruçlarını,
zekâtlarını kaza etmesi lazım olmaz. Tekrar iman ederse, mürted olmadan önce,
kazaya bırakmış olduklarını kaza etmesi lazımdır. Çünkü, mürted olunca, önceki
günahlar yok olmaz.
Mürted olanın
dinî nikâhı fesholur, gider. İmana gelerek, tecdîd-i nikâh etmeden önce
çocukları olursa bunlar veled-i zina olur. Mürtedin kestiği, leş olur, yenmez.
İmanının gitmesine sebep olan şeyden tövbe etmedikçe, yalnız Kelime-i şehadet
söylemekle veya namaz kılmakla, iman geri gelmez, Müslüman olmaz. Mürted olacak
şeyi yaptığını inkâr etmesi de tövbe olur. Tövbe etmeden ölürse, Cehennemde
ebedî olarak azab görür. Bunun için, küfürden, imanın gitmesinde çok
korkmalı, az konuşmalıdır. Hadis-i şerifte;
(Hep hayırlı, faydalı
konuşunuz. Yahut susunuz!) buyuruldu.
Ciddi olmalı,
latifeci, oyuncu olmamalıdır. Dine, kanunlara, akla, insanlığa uygun olmayan
şeyler yapmamalıdır. Kendisini küfürden muhafaza etmesi için, Allahü teâlâya
çok dua etmelidir. Hadis-i şerifte;
(Şirkten sakınınız.
Şirk, karıncanın ayak sesinden daha gizlidir) buyuruldu.
Bu hadis-i şerifteki
şirk, küfür demektir. Bu kadar gizli olan şeyden korunmak nasıl olur
denildikte;
(Allahümme innâ ne'ûzü
bike en-nüşrike-bike şey'en na'lemühu ve nestagfirüke limâ lâ-na'lemühu düâsını
okuyunuz!) buyuruldu.
Bu duayı sabah ve
akşam çok okumalıdır. Kafirlerin, Cehennemde sonsuz azab görecekleri, Cennete
hiç girmeyecekleri söz birliği ile bildirilmişdir. Kâfir, dünyada sonsuz
yaşasaydı, sonsuz kafir kalmak niyyetinde olduğu için, cezası da sonsuz
azabdır.
Allahü teâlâ, her şeyin hâlikı, yaratıcısı, sahibidir. Mülkünde dilediğini yapması hakkıdır. Ona, niçin böyle yaptın demeye kimsenin hakkı yoktur. Bir şeyin sahibinin, o şeyi dilediği gibi kullanmasına zulüm denmez. Allahü teâlâ, Kur’ân-ı kerimde, zalim olmadığını, hiçbir mahlukuna zulüm yapmadığını bildirmektedir.