İtikatları bozuk olanların durumu
22/01/2024 Pazartesi Köşe yazarı O.Ü
Sual: İtikadında, imanında bozukluk olanlar, inkâr edenler gibi, sonsuz olarak mı Cehennemde kalacaktır?
Cevap: Konu ile alakalı
olarak İmâm-ı Rabbânî hazretleri Mektûbât kitabında buyuruyor ki:
“Hadis-i şerifte bu ümmetin yetmişüç fırkaya
ayrılacağı, bunlardan yetmişiki fırkanın Cehenneme gidecekleri bildirildi. Bu
hadis-i şerif, yetmişiki fırkanın Cehennem ateşinde azab göreceklerini
bildiriyor. Cehennemde sonsuz kalacaklarını bildirmiyor. Cehennem ateşinde
sonsuz azapta kalmak, imanı olmayanlar yani kâfirler içindir. Yetmişiki
fırka, itikatları bozuk olduğu için Cehenneme girecekler ve itikatlarının
bozukluğu kadar kalacaklardır. Yetmişüçüncü olan bir fırkanın itikadı bozuk
olmadığı için, Cehennem ateşinden kurtulacaklardır. Bu bir fırkada bulunanlar
arasında kötü iş yapmış olanlar varsa ve bu kötü işleri tövbe ve istiğfar veya
şefaat ile af olunmadı ise, bunların da günahları kadar Cehennemde kalmaları
caizdir.
Yetmişiki fırkada olanların hepsi Cehenneme
girecektir. Fakat hiçbiri Cehennemde sonsuz kalmayacaktır. Bir fırkada
bulunanların hepsi Cehenneme girmeyecektir. Bunlardan yalnız kötü iş yapanlar
Cehenneme girecektir. Cehenneme girecekleri bildirilmiş olan yetmişiki Bidat
fırkaları, Ehl-i kıble oldukları için, bunların hepsine kâfir dememelidir.
Fakat bunların, dinde inanması zaruri lazım olan şeylere inanmayanları ve
Ahkâm-ı islamiyyeden her Müslümanın işittiği, bildiği şeyleri tevilini bilmeden
reddedenleri kâfir olur. Ehl-i sünnet âlimleri bildiriyor ki:
(Bir Müslümanın bir sözünden veya bir işinden yüz şey
anlaşılsa, bunlardan doksandokuzu küfre sebep olsa ve biri Müslüman olduğunu
gösterse, bu bir şeyi anlamak, onu küfürden kurtarmak lazımdır.) Her şeyin
doğrusunu Allahü teâlâ bilir. En sağlam söz Onun sözüdür.”
Sual: Doğumdan sonra gelen akıntının belli bir zamanı
var mıdır?
Cevap: Nifâs, lohusa demektir. Elleri, ayakları, başı
belli olan düşükte gelen kan da nifâstır. Nifâs zamanının azı yoktur. Kan
kesildiği zaman, gusül edip namaza başlar. En çok zamanı kırk gündür. Kırk gün
tamam olunca, kan kesilmese de, gusledip, namaza başlar. Kırk günden sonra
gelen kan, istihâza, özür olur. Maliki ve Şafii mezhebinde nifâsın azami
müddeti altmış gündür.