Kadınların camiye gitmeleri...
25/10/2021 Pazartesi Köşe yazarı O.Ü
Kadınların başı, kolu
açık camiye gidip, mevlid ve vaaz dinlemeleri haramdır!
Sual: Müslüman
kadınların, beş vakit namaz ve cuma, bayram namazları için camiye gitmelerinin
dinen bir mahzuru var mıdır?
Cevap: Bu konuda İbni
Âbidînde buyuruluyor ki:
“Kızların, kadınların,
acuzelerin, beş vakit namaza, cuma, bayram namazları ve vaaz dinlemek için
camiye gitmeleri caiz değildir. Eskiden yalnız acuzelerin akşam ve yatsı zamanı
gitmesine izin verilmiş idi ise de, şimdi bunların gitmesi de, caiz değildir.”
Zaten kadınların başı,
kolu, bacağı açık, camiye gidip, mevlid, vaaz ve hafız dinlemeleri haramdır,
büyük günahtır. Hıristiyan kadınları bile, kiliseye giderken, böyle açık
değildir. Açık kadınların, erkekler arasına karıştığı yerlere de cami denmez.
Böyle yerlere, namaz kılmak için dahi gidilmez.
Sual: Cemaatle namaz
kılarken, imam olan kişi, kendisine uyan cemaate imam olmaya niyet etmemiş
ise, bu imama uyanların namazı kabul olur mu?
Cevap: Bu konuda
Hadîkada deniyor ki:
“Fıkıh âlimleri
buyurdu ki: İmam namaza dururken kendisine uyan cemaate imam olmaya niyet
etmezse, buna uymak sahih olur ise de, imamın kendisi imamlık sevabına
kavuşamaz. İmam olmaya niyet etmediği için, yalnız kılmış gibi, yalnız kendi
namazının sevabını alır. Başkalarının kendisine uymasına niyet edince, cemaatin
sayısı kadar, imamlık sevabı da alır.
Sual: Abdestte
yıkanacak yerlerinde yara olup bu yaraları sargı bezi ile kapatmış olan bir
kimse, abdest alırken bu sargı bezlerini çıkarması mı gerekir?
Cevap: Kan aldırarak,
sülük tutunarak, yara, çıban olarak, kemiği kırılarak veya incinerek sargı,
pamuk, gaz bezi üzerine flaster, merhem koyan, orasını soğuk, sıcak su ile
yıkamaya veya mesh etmeye kadir olamazsa, abdestte ve gusülde, bunların yarıdan
fazlası üstüne bir kerre mesh eder. Sargıyı çözmek zarar verirse, altındaki
sağlam yerler yıkanmaz. Sargı aralarında görünen sağlam deri kısımları mesh
edilir. Sargıyı abdestli olarak sarmak lazım değildir. Meshten sonra, sargı
değiştirilirse, üstüne başkası da sarılırsa, yenisine mesh lazım olmaz.
Sual: Herhangi bir
kimsenin, bir yere olan borcunu, o kimsenin haberi olmadan ödeyerek, o borçlu
kimseyi kendine borçlu yapmak dinen uygun olur mu?
Cevap: Birinin borcunu ondan izinsiz ödeyerek, onu kendine borçlu yapmak caiz değildir.