İtikatları bozuk olanların durumu
31/08/2021 Salı Köşe yazarı O.Ü
Yetmişiki fırkada
olanların hiçbiri Cehennemde sonsuz kalmayacaktır.
Sual: İtikadında,
imanında bozukluk olanlar, inkâr edenler gibi, sonsuz olarak mı Cehennemde
kalacaktır?
Cevap: Konu ile alakalı
olarak İmâm-ı Rabbânî hazretleri Mektûbât kitabında buyuruyor ki:
“Hadis-i şerifte bu
ümmetin yetmişüç fırkaya ayrılacağı, bunlardan yetmişiki fırkanın Cehenneme
gidecekleri bildirildi. Bu hadis-i şerif, yetmişiki fırkanın Cehennem ateşinde
azab göreceklerini bildiriyor. Cehennemde sonsuz kalacaklarını bildirmiyor. Cehennem
ateşinde sonsuz azapta kalmak, imanı olmayanlar yani kâfirler içindir.
Yetmişiki fırka, itikatları bozuk olduğu için Cehenneme girecekler ve
itikatlarının bozukluğu kadar kalacaklardır.
Yetmişüçüncü olan bir
fırkanın itikadı bozuk olmadığı için, Cehennem ateşinden kurtulacaklardır. Bu
bir fırkada bulunanlar arasında kötü iş yapmış olanlar varsa ve bu kötü işleri
tövbe ve istiğfar veya şefaat ile affolunmadı ise, bunların da günahları kadar
Cehennemde kalmaları caizdir.
Yetmişiki fırkada
olanların hepsi Cehenneme girecektir. Fakat hiçbiri Cehennemde sonsuz
kalmayacaktır. Bir fırkada bulunanların hepsi Cehenneme girmeyecektir.
Bunlardan yalnız kötü iş yapanlar Cehenneme girecektir. Cehenneme girecekleri
bildirilmiş olan yetmişiki bidat fırkaları, Ehl-i kıble oldukları için,
bunların hepsine kâfir dememelidir. Fakat bunların, dinde inanması zaruri lazım
olan şeylere inanmayanları ve Ahkâm-ı islamiyyeden her Müslüanın işittiği,
bildiği şeyleri tevilini bilmeden reddedenleri kâfir olur. Ehl-i sünnet
âlimleri bildiriyor ki; 'Bir Müslümanın bir sözünden veya bir işinden yüz
şey anlaşılsa, bunlardan doksandokuzu küfre sebep olsa ve biri Müslüman
olduğunu gösterse, bu bir şeyi anlamak, onu küfürden kurtarmak lazımdır.'
Her şeyin doğrusunu
Allahü teâlâ bilir. En sağlam söz Onun sözüdür.”
Sual: Doğumdan sonra
gelen akıntının belli bir zamanı var mıdır?
Cevap: Nifâs, lohusa demektir. Elleri, ayakları, başı belli olan düşükte gelen kan da nifâstır. Nifâs zamanının azı yoktur. Kan kesildiği zaman, gusül edip namaza başlar. En çok zamanı kırk gündür. Kırk gün tamam olunca, kan kesilmese de, gusül edip, namaza başlar. Kırk günden sonra gelen kan, istihâza, özür olur. Maliki ve Şafii mezhebinde nifâsın azami müddeti altmış gündür.