Deccal gelecekmi ?
Deccal da gelecektir
Deccal, Hazret-i İsa ve Hazret-i Mehdi’nin de birer insan olarak
geleceğini ve o zamanki Müslümanların bunları tanıyacağını Peygamber efendimiz,
açıklamaya ihtiyaç bırakmadan, açıkça bildirmiştir. Bu konudaki birkaç hadis-i
şerif meali:
(Deccal, doğu taraftan çıkar.) [Müslim, Ebu Davud, Tirmizi, İ.Mace,
İ.Ahmed, İ. Ebi Şeybe, Hakim]
(Deccal, Mekke ve Medine’ye giremez.) [Buhari, Müslim, Tirmizi,
İ.Ahmed]
(Deccal’ın bir gözü kördür.) [Buhari, Müslim, Ebu Davud, Ebu Nuaym]
(Deccal’ın boyu kısa, saçları kıvırcıktır.) [Ebu Davud] (Bunu da,
ateistlerin saçları kıvırcıktır diye mi tevil edilecek? Deccal ateizm diye
tevil edilirse, yani Deccal insan olmayıp ateizm olduğuna göre, ateizmin
saçları kıvırcık olur mu?)
(Deccal’ın çocuğu olmaz .) [İ.Ahmed]
(Deccal çıkınca, tanrıyım der. Onun tanrılığına inanan kâfir olur.)[İ.E.Şeybe]
(Deccal, bir kimseyi öldürüp diriltecektir.) [Buhari, Müslim]
(Miracda Deccal’ı da gördüm.) [Buhari, Müslim, İ.Ahmed]
(İsa inince, Deccal’ı öldürecektir.) [Müslim, Ebu Davud]
(İsa, Deccal’ı öldürdükten sonra iki kişi arasında düşmanlık kalmaz.) [Müslim]
(Deccal öldüyse, niye hâlâ düşmanlıklar, savaşlar var?)
(Deccal’ın zamanında bulunan müminlerin gıdası, meleklerin gıdası gibi,
tesbih olur. Allahü teâlâ, o zaman, tesbih edenlerin açlığını giderir.) [Hâkim]
(Deccal çıktığına göre, Müslümanların acıkması nasıl yorumlanmalı?)
Peygamber efendimiz, (Deccal’ın son günleri o kadar kısa olur ki,
sizden biriniz Medine kapısından çıkıp, tepesine varıncaya kadar, akşam
olacaktır) buyurunca, (Ya Resulallah, o kısa günlerde nasıl namaz
kılacağız) dediler. Cevaben buyurdu ki:
(O uzun günlerde takdir ettiğiniz gibi takdir edeceksiniz.) [İbni Mace]
(Deccal öldü dendiğine göre, bu kısa günler ne zaman gelip geçti?)
Bir âyet-i kerime meali:
(Rabbinin bazı âyetleri [alametleri] geldiği gün, önce iman
etmemiş veya imanında bir hayır kazanmamış kimseye, o günkü imanı fayda
vermez.) [Enam 158]
Bu âyet-i kerimeyi açıklayan Peygamber efendimiz buyuruyor ki:
(Şu üç şey ortaya çıkınca, iman etmemiş veya imanından hayır görmemiş olana,
imanı fayda vermez: Güneşin batıdan doğması, Deccal ve Dabbet-ül-arz.) [Müslim,
Tirmizi, Beyheki]
Demek ki, Deccal ortaya çıkınca artık herkes iman edecek, ama olağanüstü
alametler görülmeye başladığı için, artık iman kabul edilmeyecek. Deccal çıkıp
öldürüldüyse, o zaman niye hâlâ insanlar iman etsin diye uğraşılıyor ki? Yoksa
bu konudaki âyet ve hadisler inkâr mı ediliyor?
Deccal ile ilgili birkaç hadis-i şerif meali daha şöyledir:
(Medine, körüğün demirin pasını çıkardığı gibi Deccalı çıkarır.)[Buhari,
Müslim]
(Her Peygamber, ümmetini Deccal ile korkuttu.) [Buhari, Müslim]
(Ümmetimden hak üzere devam edenler, Deccal’le de savaşırlar.)[Ebu
Davud]
(İsa, Deccal’le savaşırken, Mehdi, onunla beraber olacaktır.) [İ.
Süyuti]
(On alamet çıkmadan Kıyamet kopmaz. Biri Deccal’dır.) [Müslim, Ebu
Davud, Tirmizi, İ.Mace]
(Âdem aleyhisselamdan, Kıyamete kadar, Deccal’dan büyük fitne yoktur.) [Müslim]
Muhammed bin Hasan Askeri hazretleri buyurdu ki:
Deccal çıkmadan, onu gördüğünü söyleyen yalancıdır. (Şevahid-ün-Nübüvve)
İbni Abbas hazretleri de, Hazret-i Ömer ’in şöyle
buyurduğunu bildirmiştir:
(Recmi, Deccal’ı, güneşin batıdan doğuşunu, kabir azabını,
şefaati ve müminlerin günahları kadar yandıktan sonra, Cehennemden
çıkartılmasını yalanlayan kimseler çıkacaktır.) [İbni Abdilberr,
Kurtubi]
Deccal gelmeyecek ve güneş batıdan doğmayacak diyen yoksa da, bunları tevil
eden, (Deccal ateistliktir, güneşin batıdan doğması da İslamiyet’in batıdan
yayılmasıdır) diye tevil edenler vardır. Hazret-i Ömer, bu sözüyle, böyle
tevilcileri bildirmektedir.
Deccal gelince
Sual: Hadis kitaplarında, Sahabe Deccal’ın dünyada ne kadar
kalacağını sorunca Resulullah, (Kırk gün kalır, fakat ilk günü bir sene
gibi, ikinci günü bir ay gibi, üçüncü günü bir hafta gibi, diğer günleri de
sizin günleriniz gibi olur) buyuruyor. Bu, akla uygun mudur? Hiç, bir
gün, bir sene olur mu? Dünya'nın dönüşü bellidir. Elbette bunun tevili gerekir.
Demek ki, Mehdi ve Deccal mânevî şahsiyetlerdir, insan olarak gelmeyeceklerdir.
Bunları tevilsiz yazmak yanlış değil mi?
CEVAP
Yanlış değildir. Bunlar tevili gerektirmez. Bu husus Eshab-ı kirama
söylenince, (Bunun tevili nedir?) dememişler, (Yâ Resulallah! O zaman
bu bir sene gibi olacak günde, bir günün namazı bize kâfi gelecek mi?) diye
sormuşlardır. Cevabında, (Hayır, günün miktarını takdir edersiniz) buyurmuştur.
Demek ki, bir gün bir yıl gibi uzun olacaktır. Bazı âlimlerimiz, kutuplar gibi,
altı ay gece, altı ay gündüz olan yerlerde veya daha kısa, daha uzun olan
yerlerde, böyle takdirle namaz kılınması ve oruç tutulması gerektiğini
bildirmişlerdir. Yani belli bir saat oruç tutulur, belli saat aralığıyla
namazlar kılınır. Bir gün bir yıl gibi uzun olmasaydı, (Namazı böyle
kılın) buyurmazdı.