Eşi kötü olmak

Eşi kötü olmak

Sual: Günahkâr bazı kadınlar, (Ne yapalım kocamız kötü olduğu için namazımıza, orucumuza mâni oldu. Biz de günah işledik) derken, bazı erkekler de, (Eşimize söz geçiremedik, o dine uymadığı için, biz de günah işlemek zorunda kaldık) diyerek mazeret göstermeye çalışıyorlar. Mazeretleri geçerli olur mu?
CEVAP
Hayır, geçerli olmaz. Onların kötü olmasının bize tesiri olursa da, biz dinimizi doğru olarak yaşayabiliriz. Yani onların kötü olması, bizim de mutlaka kötü olmamızı gerektirecek bir mazeret değildir. Kur’an-ı kerimde bu konuda örnekler veriliyor. Hanımları kötü olan iki peygamberden bahsediliyor:
(Allah, inkâr edenlere, Nuh’un karısıyla Lut’un karısını misal gösterir: O iki kadın, iki iyi kulun hanımları iken, onlara karşı hainlik edip kâfir olduklarını gizlemişlerdi de, kocaları olan iki peygamber, Allah’tan onlara gelen azaba mani olamamıştı. O iki kadına, “Kâfirlerle beraber siz de Cehenneme girin” denildi.)[Tahrim 10]

Nuh aleyhisselamın karısının adı Vâhile idi. Nuh aleyhisselamın kavmine, (Kocam Nuh delidir, ona inanmayın!) derdi. Lut aleyhisselamın karısının adı da Vâile idi. O da kocası Lut aleyhisselama gelen misafirleri ihbar etmek için gece ateş yakar, gündüz ise, bacadan duman çıkarırdı. Böylece kavmi, misafir geldiğini anlar, toplanıp Lut aleyhisselamın misafirlerine tecavüz etmeye yeltenirlerdi. Kocaları peygamber oldukları hâlde, bu iki kadın cehennemlik olmuştur. (Beydavî)

Yine Kur’an-ı kerimde, yukarıdaki âyetten sonra, kocası kötü olan Müslüman bir hanımdan bahsedilir:
(Allah, inananlara Firavun’un karısını misal gösterir: O, “Yâ Rabbî, bana Cennette bir ev yap! Firavun’dan, onun işlediklerinden ve zâlimler güruhundan beni kurtar!” demişti.)
[Tahrim 11]

Bu Müslüman hanım, Asiye binti Müzahim idi. Musa aleyhisselama iman ettiği için, kocası Firavun, onu ellerinden ve ayaklarından dört kazığa bağlamış, göğsüne kocaman bir taş koymuş, öylece yakıcı güneşe karşı bırakmıştı. Bu işkencenin sonucunda vefat etmişti. (Celaleyn)

Yine Kur’an-ı kerimde, yukarıdaki âyetten sonra, iffetini koruyan Hazret-i Meryem övülmektedir. (Tahrim 12)

Hazret-i Meryem, İsa aleyhisselamı babasız doğurunca, Yahudiler zina iftirasında bulunmuşlardı. Bu âyet, çevresindeki kötü kimselere rağmen namusunu koruyan kadınlar için bir teselli ve müjdedir. (Beydavî)