Günah günahı çeker
Günah günahı çeker
Sual: Anneme, (Saçlarımı açmam günahtır. Ben bu
günahı işliyorum, kollarımı ve bacaklarımı da açsam ne olur ki) diyorum. Annem
razı olmuyor. Hatta namazını kıl diyor. Ben de hiç günah işlemesem kılarım
diyorum. Ha bir günah işlemişim ha üç günah, ne fark eder diyorum. Ben haklı
değil miyim?
CEVAP
Günah işleyene sen haklısın denmez. Maalesef günümüzde ibadetlerde ya
hep ya hiç mantığı var. Ya hep ya hiç imanda olur, günahlarda ve
ibadetlerde olmaz. İmanın azı çoğu olmaz. İman ya vardır, ya yoktur. Bazı
ibadetleri yapamayana veya bazı günahlardan kaçamayana sen günahkârsın artık
ibadete lüzum yok denmez. Günah küçük olsa da kaçmaya çalışmalıdır. Bir günaha
alışan, ötekilerini de işlemek isteyebilir. Bir günah öteki günahları davet
eder. Günah demek, isyan demektir. Akıllı olan, Rabbine isyan sayısını hiç
artırır mı? Aksine azaltmaya çalışır.
İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki:
Bütün günahlara tevbe edip hepsinden kaçmak büyük nimettir. Bu yapılamazsa,
bazı günahlara tevbe etmek de nimettir. Bunların bereketiyle belki bütün
günahlara tevbe etmek nasip olur. "Bir şeyin bütünü ele geçmezse, hepsini
de kaçırmamalı" buyuruldu. (2/66)
Birkaç günaha müptela olan kimse, birinden vazgeçmek isterse, ona, (Diğerlerini
bırakmadığına göre bu günaha da devam et) denmez. Günah miktarı ne kadar
azaltılırsa o kadar iyi olur. Çünkü Allah’tan korkarak bir günahtan vazgeçmek
iman alametidir. Hadis-i şerifte, (Ömründe bir defa Allah’ı anan veya
Ondan korkan Müslüman, Cehennemden çıkar) buyuruldu. (Tirmizi)
Günahkâr biri bir ibadeti yapıyorsa, (Aman bunu bari bırakma) demeli! Bu ibadeti
de yapmazsa, dinden tamamen uzaklaşabilir. Korkutmaktan çok, müjdeleyici olmak
gerekir. Hadis-i şeriflerde buyuruluyor ki:
(Allah’ın rahmetinden ümit kestirip dinden nefret ettirene lanet olsun!) [Nesai]
(Kolaylaştırın, güçleştirmeyin, müjdeleyin, sevdirin, nefret
ettirmeyin!) [Buhari]
Bir genç, Peygamber efendimize, (Şu üç günahı bırakamıyorum) dedi. O üç günah,
yalan, zina ve içki idi. Resulullah efendimiz, (Bu üç günahtan birini
benim için bırak) buyurdu. O genç de üç günahtan biri olan yalanı bırakmayı,
kabul edip gitti. Daha sonra, diğer iki günahı işlemek isteyince, (Bu günahları
işleyip Resulullahın karşısına çıkınca, "Ben işlemedim" desem yalan
söylemiş olurum. Eğer işlediğimi söylersem, cezaya maruz kalırım) diye düşündü.
Diğer iki günahtan da vazgeçti. (Şir’a)
İnsanlardan utanarak günahı gizlemek de hayadandır. Haya da imandandır. Günah
gizlenmezse, fâsıklar bundan cesaret alır. (Falanca günah işliyor. Ben de
işlesem ne çıkar?) diyebilirler. Falancalar şunu bunu yapıyor, onlara günah
değil de bize mi günah diyebilirler. Buna sebep olmamalı.
Her ne kadar bazı sapıklar, (günah işleyen, mesela namaz kılmayan kâfir olur)
diyorlarsa da, günah işleyen, Müslümanlıktan çıkmaz. Hadis-i şerifte buyuruldu
ki:
(Cebrail aleyhisselam, "Ümmetine müjde ver ki, müşrik olarak ölmeyen
Cennete girer" dedi. Ben, "Zina ve hırsızlık eden de mi Cennete
girer" diye üç defa sordum. Evet, zina ve hırsızlık eden de Cennete
girer" dedi. Daha sonra, "İçki içse de, yine sonunda Cennete girer"
dedi.) [Buhari]
Bu Ehl-i sünnet itikadıdır. Günahları hafif görmek değildir. Bu inanış, insanı
günaha sevk etmemeli! Her günah, kalbi karartır ve insanı küfre sürükleyip
ebedi Cehennemde kalmaya sebep olabilir. Her günahtan kaçınmalı, çünkü Allah’ın
gazabı günahlar içinde saklıdır. Belam-ı Baura, çok
ibadet eden büyük bir âlim iken, bir günah yüzünden kâfir oldu. Günah işleyen
hemen tevbe etmelidir! (K.Saadet)