Hazret-i İsa öldürüldü mü yoksa göğe mi kaldırıldı?
Hazret-i İsa ölmedi, göğe kaldırıldı
CEVAP
İsa aleyhisselam öldürülmedi, göğe kaldırıldı. Allahü teâlâ, Nuh aleyhisselamı
tufandan, İbrahim aleyhisselamı ateşten kurtardığı gibi, İsa aleyhisselamı da,
yahudilerin elinden kurtarmış, Hazret-i İsa’ya ihanet ederek bulunduğu yeri
haber veren, yahudi casusu bir münafığı, Hazret-i İsa’ya benzeterek onu
öldürtmüştür. Kur'an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki:
(Yahudiler, İsa’yı öldürmek için, tuzak kurdular; Allah da onların
tuzaklarını bozdu. Allah, tuzak kuranların, hilekârlığa karşı ceza verenlerin,
en güçlüsü, en hayırlısıdır.) [Al-i İmran 54]
(Allah buyurmuştu ki: Ey İsa, seni nezdime yükselteceğim) [Al-i
İmran 55]
(Allah’ın resulü Meryem oğlu İsa’yı öldürdük dedikleri için yahudileri
lanetledik. Onlar İsa’yı öldürmediler, asmadılar da. Öldürülen, kendilerine İsa
gibi gösterildi.) [Nisa 157]
(Doğrusu Allah onu [İsa aleyhisselamı] kendi nezdine
kaldırmıştır.) [Nisa 158]
Sual: İsa aleyhisselamın öldüğü Al-i imran suresinin 55. âyetinde
yazmıyor mu?
CEVAP
Ziyaulkulub (Cevap veremedi) kitabında diyor ki:
Al-i imran suresinin 55.âyetinde mealen buyuruldu ki:
([Hatırla ki] Allah, İsa’ya muhakkak ben seni yerden [en
mükemmel şekilde] alıp, meleklerin makamına yükselteceğim [dedi])
Bu lafız sıfattır, Müteveffike yani seni öldüreceğim manasına
değildir.
[El-müncid lügat kitabında teveffa kelimesine Hakkını
tam olarak almak manası verilmiştir. Bu, şanına layık olanı
vermek demektir. Öldürmek manasında mecazen kullanılmaktadır.]
Yani bu âyet-i kerimenin meali, (Ben seni öldürürüm ve yükseltirim) demek
değil, (Ben senin şanına layık olanı yaparım, meleklerin makamına yükseltirim)
demektir.
Allahü teâlâ dilerse yükseltir. Allahü teâlâ, İsa aleyhisselamı yükseltmeyi
dilemiş ve yükseltmiştir. Yahudiler tarafından öldürülmesini dilememiş ve
çarmıha başkasını gerdirmiş, Onu öldürtmemiştir. Bunun için, bazı tefsir
âlimleri teveffi kelimesine almak manasını
verip, Yahudilerin katlinden hıfz etmek için, yerden seni kâmilen alır
kabz ederim meali ile tevil etmişlerdir.
Sual: Polonyalı Yahudi dönmesi M. Esed’in, internetteki
şu suallerine bir cevap verir misiniz?
1- İsa'nın tekrar dünyaya gelmesi, Kur’an ile çelişmiyor mu? Son
peygamber olan Muhammed'den sonra İsa gelemez. Eğer gelirse son peygamber İsa
olmaz mı? Eğer İsa peygamber olarak gelmeyecek denirse, o zaman da İsa’nın
peygamberliği inkâr edilmiş olmaz mı?
CEVAP
Bir Müslüman, İsa veya Muhammed diye konuşmaz. Aleyhisselam der veya en azından
hazret kelimesini kullanır. Bu ifadeler dönmemiş olduğunu, yani Yahudiliğe devam
ettiğini göstermez mi? Hazret-i İsa son peygamber olarak değil, son peygamber
Muhammed aleyhisselamın dinine hizmet etmek üzere peygamber olarak gelecektir.
Bir peygamber, başka peygamberin dinini yayabilir. Mesela Harun aleyhisselam,
Musa aleyhisselamın dinini, Yahya aleyhisselam Hazret-i İsa’nın dinini yaymak
üzere peygamber olarak gönderilmiştir.
Sual: 2- İsa gelince Kur’anı inkâr etmeyeceğine göre,
kendisinin peygamber olduğunu bildiren âyetlere de inanacaktır. Bu durumda
Muhammed'in son peygamber oluşunu inkâr etmiş olmaz mı?
CEVAP
Hâşâ Hazret-i İsa, kendisinin peygamber olduğunu niye inkâr edecek ki? (Ben
Allah’ın peygamberi İsa’yım, son peygamber Muhammed aleyhisselamın dinine
hizmet etmek üzere Allahü teâlâ beni göndermiştir) diyecektir.
Sual: 3- Hadis kitaplarınızın iddia ettiği gibi İsa
dünyaya tekrar gelse, kendisinin peygamber olduğuna dair Kur'an âyetlerine
inanacak mı?
CEVAP
Hadis kitaplarınız diyorsunuz, hadis kitapları sizin değil mi? Allah’ı kabul
eden Resulünün sözlerini kabul etmez mi? Senin gerçekten dönme olmadığın
anlaşılmaktadır. Hâşâ Hazret-i İsa, Kur’an âyetlerine niye inanmasın ki? Onları
yaymak için gelecektir.
Sual: 4- İsa peygamber dünyaya tekrar gelse, Muhammed,
son peygamber unvanını koruyabilir mi?
CEVAP
Daha da kuvvetlenir. Son peygamber Muhammed aleyhisselamın dinini yaymak üzere
geldim demesi, İslamiyet’e hizmet etmesi, kendisine, annesine ve yüce Allah’a
yapılan iftiralara bizzat cevap vermesi, Kur’an-ı kerimin doğruluğunun teyit
edilmesine sebep olur.
Sual: 5- İsa geldiğinde bazı haramları helal edeceğine
dair hadislere ne diyorsunuz?
CEVAP
Öyle bir hadis yoktur. İslamiyet’le hükmedecektir. Dinimizdeki dört delilden
ikincisi olan hadis-i şeriflerde buyuruluyor ki:
(Allah’a yemin ederim ki, Meryem’in oğlu İsa, âdil bir hakem olarak aranıza
inecek, haçı kıracak, domuzu öldürecek, cizyeyi kaldıracak, İslam’dan başka
şeyi kabul etmeyecektir. Mal o kadar çok olacak ki, kimse dönüp de
bakmayacaktır.) [Buhari]
(İsa, âdil bir hakem olarak indiği zaman kin, nefret ve haset kalkacaktır.) [Müslim]
(Deccal çıkınca, İsa gelecek, Deccalı helak edecek, bundan sonra iki kişi
arasında düşmanlık olmayacaktır.) [Müslim]
(Eshab-ı Kehf, Mehdi’nin yardımcıları olacak ve İsa bunun zamanında gökten
inecektir. İsa Deccal ile harb ederken, Mehdi, onunla beraber olacaktır. Bunun
hükümdarlığı zamanında, her zamankinin aksine olarak ve hesapların tersine
olarak, Ramazan-ı şerifin 14. günü güneş ve ilk gecesinde ay
tutulacaktır.) [İ. Süyuti]
[Açıklama: Hadis-i şeriflerde geçen, Domuzu öldürecek demek,
domuz avına çıkacak demek değildir. "Domuz eti yemeyi yasaklayacak"
demektir. Haçı kıracak, yani Hristiyanlığı kaldıracaktır. Başka bir
hadis-i şerifte (Mizmarları kıracak) buyurulmuştur. Yani her
çeşit çalgıyı yasak edecektir.]
Sual: İsa aleyhisselam nebi mi resul mü?
CEVAP
İsa aleyhisselam hem resul hem nebi idi. Zaten kitap gönderilen resuller aynı
zamanda nebidir. Peygamber efendimiz de hem resul hem nebidir.
İsa aleyhisselam ölmedi!..
Sual: Hazret-i İsa’nın ölmeyip, göğe kaldırıldığına inanıldığı gibi, öldüğüne
inananlar da vardır. Eğer ölmedi ise, tekrar dünyaya indirilip her canlı gibi,
O da ölümü tadacak mıdır?
Cevap: İsa aleyhisselam, Ulül-azm peygamberlerdendir. Allahü teâlâ,
Onu babasız yarattı. Annesi hazret-i Meryem’dir. Otuz yaşında Peygamber olduğu
bildirildi. Otuzüç yaşında, diri olarak göğe kaldırıldığı, bütün kitaplarda
yazılıdır. İsa aleyhisselam ölmedi. Yahudiler, kendisini öldürmek istedikleri
zaman, Allahü teâlâ onu diri olarak göğe kaldırdı. Kur'ân-ı kerimde bu husus beyan
edilmiştir. Nisâ suresinin 156-158. âyetlerinde mealen;
(Bir de, Yahudilerin İsa’yı inkârları ve Meryem’e büyük iftirada bulunmaları
ve Allahın Resulü Meryem oğlu İsa’yı öldürdük demeleri sebebi ile kendilerini
lanetledik, rahmetimizden kovduk. Halbuki onlar İsa’yı öldürmediler ve haça da
germediler. Fakat kendilerine bir benzetme yapıldı. [Yehuda, İsa aleyhisselamın
şekline sokuldu ve onu astılar.] Bu hususta, kendileri de ihtilafa düşüp, şüphe
içindedirler. Onların bu hususta, bir bilgileri de yoktur. Ancak, kuru bir zan
peşindedirler. Onlar hakikaten İsa’yı öldürmemişlerdir. Allah, Onu kendi katına
yükseltti. Allah azizdir, hükmünde hikmet sahibidir) buyurulmuştur.
İsa aleyhisselam, kıyamete yakın bir zamanda gökten Şam'a
inecek ve Muhammed aleyhisselamın dinine tabi olacaktır. Kendisine az kimse
inandı. Kıyamet yaklaşınca Şam’da, Ümeyye Camii'nin minaresine inecek,
evlenecek, çocukları olacak, hazret-i Mehdi ile buluşacak, kırk sene yaşayıp,
Medine’de vefat edip, Peygamber efendimizin yanına defnedilecektir. Hadis-i
şerifte buyuruldu ki:
(Eshab-ı Kehf, hazret-i Mehdi'nin yardımcıları olacaktır ve İsa aleyhisselam
bunun zamanında gökten inecektir. İsa aleyhisselam, Deccal ile harp ederken,
hazret-i Mehdi, onunla beraber olacaktır. Bunun hükümdarlığı zamanında, her
zamankinin aksine olarak ve hesapların tersine olarak, Ramazan-ı şerifin
ondördüncü günü güneş tutulacak ve birinci gecesinde ay tutulacaktır.)
Muhammed Pârisâ hazretleri Füsûl-i sitte kitabında buyuruyor
ki:
“İsa aleyhisselam gökten inip, imam-ı a’zam Ebu Hanife mezhebine uygun ictihad
edecek, onun helal dediğine helal diyecek, haram dediğine haram diyecektir.”