Mehdi hurafedir diyenler oluyor. Nasıl cevap verilebilir?
Hazret-i Mehdi gelecektir
CEVAP
İbni Hacer-i Mekki, (Alamat-i Mehdi), imam-ı Süyuti, (El-bürhan) ve
imam-ı Şarani (Muhtasar-ı Tezkire-i Kurtubi) kitabında iki
yüze yakın, Hazret-i Mehdi’nin alameti bildirilmektedir. Hazret-i Mehdi için
hurafe demek, ilme ihanettir, kıyamet alametidir. Bu konudaki hadis-i
şeriflerden birkaçı şöyledir:
(Eshab-ı Kehf, Mehdi’nin yardımcıları olacak ve İsa bunun zamanında gökten
inecek ve Deccal ile harb ederken, Mehdi, onunla beraber olacaktır.) [İ.Süyuti]
(Yeryüzüne dört kişi malik oldu. İkisi mümin Zülkarneyn ile Süleyman idi. İkisi
kâfir, Nemrud ile Buhtunnasar idi. Beşinci olarak, benim evladımdan biri
yeryüzüne malik olacaktır.)[İ.Süyuti]
(Horasan tarafından gelen siyah sancaklılara katılın. Onların içinde Allah'ın
halifesi Mehdi vardır.) [Hakim, İ.Ahmed, Deylemi]
(Nasıl helak olur bir ümmet ki, başında ben, sonunda Meryem oğlu İsa ve
ortasında da ehl-i beytimden Mehdi vardır.) [Hâkim, İ.Asakir]
(Şarktan çıkan bir grup, Mehdi’ye yardım ederler.) [İbni Mace,
Taberani]
(Mehdi çıkınca, Allahü teâlâ ona rahmetini indirir.) [İ.Ahmed,
Hakim]
(Mehdi bendendir, yeryüzünü hak ve adaletle doldurur.) [Ebu Davud]
(Dünyayı küfür kaplamadıkça Mehdi gelmez.) [Mekt.Rabbani
2/68]
(Mehdi gelince, bir bereket olacak, ümmetim rahat edecektir.)[İbni Ebi
Şeybe]
(Mehdi ehl-i beyttendir. Allahü teâlâ onu bir gecede olgunlaştırır.)[İbni
Mace, İ.Ahmed]
(Deccal’ın veya Mehdi’nin geleceğine inanmayan kâfir olur.)[Favaid-il
Ehbar - Şerh’is-Siyer]
(Mehdi, Kureyşten ve ehl-i beytimdendir.) [İ.Ahmed, Baverdi]
(Mehdi benim soyumdandır.) [İbni Mace]
(Mehdi evladı Fatıma’dandır.) [Ebu Davud, Hakim]
(Mehdi, amcam Abbas’ın soyundandır.) [İ.Asakir, Dare Kutni]
(Ya Abbas, senin soyundan bir genç dünyayı adaletle doldurur, İsa ile namaz
kılar.) [Hatib, İbni Asakir, Dare Kutni]
[Burada tenakuz [çelişki] yoktur. Abdülkadir-i Geylani hazretleri anne
tarafından seyyid, baba tarafından şerif idi. Hazret-i Mehdi de, Hazret-i
Fatıma’nın soyundan bir genç, Hazret-i Abbas’ın soyundan biri ile evlenince,
her iki soydan da gelmiş olur.]
Hazret-i Ali, oğlu Hasanı gösterip, "Bu oğlumun neslinden biri çıkacak,
dünyayı adaletle dolduracaktır" buyurdu. (Ebu Davud)
Kütüb-i sitteden Buhari, Müslim, Ebu Davud, İbni
Mace, Tirmizi ve diğer hadis âlimlerinin bildirdikleri bu
hadis-i şerifleri ve Ehl-i sünnet âlimlerinin açıklamalarını akıl ve iman
sahibi hiç kimse inkâr edemez. Tevil etmek de dinimize aykırıdır. Herkes dinin
hükümlerini tevil etmeye kalkarsa ortada din diye bir şey kalmaz.
Hazret-i Mehdi gelince
Sual: Tam İlmihal’deki, (Hazret-i Mehdi, ahir zamanda
dünyaya gelecektir. İsa aleyhisselamla buluşacak, mezhepleri kaldıracak, yalnız
onun mezhebi kalacaktır) ifadesinden kasıt nedir?
CEVAP
Hazret-i Mehdi geldiğinde, hak mezheplerin hükmü unutulmuş olacak, bid'at
mezhepleri ortalığı kaplayacak, ortada hak bir mezhep kalmayacaktır. Yani
mezheplerin doğru bilgileri kalmayacak, sadece isimleri kalıp, din düşmanları
veya sapıklar tarafından bu isimler suistimal edilecektir.
Hazret-i Mehdi, ictihad edecek, ictihadı Hanefi mezhebine uygun olacaktır.
Zaten İsa aleyhisselamın Hristiyanlığı yasak ettiği gibi, Hazret-i Mehdi de
diğer bozuk fırkaları, bozuk mezhepleri yasak edecektir. Bozuk mezhepleri
kaldıracağı için mezhepleri kaldıracak ifadesi kullanılmıştır.
Hazret-i Mehdi’nin üstünlüğü
Sual: Hazret-i Mehdi, dört halifeden daha üstün müdür?
CEVAP
Kesinlikle değildir. Bu hususta İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki:
Resulullahın vefatından bin sene geçtikten sonra, ümmetinden gönderilen
âlimlerin sayısı azsa da, İslamiyet’i tam kuvvetlendirmeleri için, çok yüksek
olacaklardır. Resulullah efendimiz, hazret-i Mehdi’nin geleceğini haber
vermiştir. Bin sene sonra gelecektir. İsa aleyhisselam da, bin sene sonra,
gökten inecektir. Bin sene sonra gelen Evliyanın yükseklikleri, Eshab-ı kiramın
yüksekliklerine benzemektedir. Her ne kadar, Peygamberlerden sonra, en üstün
insanlar Eshab-ı kiram ise de, sonra gelenler, bunlara çok benzedikleri için,
hangilerinin daha üstün oldukları anlaşılamaz gibi olmuştur. Belki de bunun
içindir ki, Resulullah efendimiz, (Öncekiler mi daha üstündür, yoksa
sonrakiler mi? Bilinemez) buyurdu. Yoksa (Öncekiler mi daha üstündür,
yoksa sonrakiler mi, bilmem) buyurmadı, çünkü hangilerinin daha üstün olduğunu
elbette biliyordu. Bunun için, (En üstün olanlar, benim zamanımda
bulunan Müslümanlardır) buyurmuştu, fakat çok benzedikleri için, şüphe
hâsıl olduğundan (Bilinemez) buyurdu.
Resulullah, Eshab-ı kiramın zamanından sonra, Tabiinin zamanının yüksek
olduğunu bildirdi. Bundan sonra da Tebe-i tabiinin zamanının üstün olduğunu
bildirdi. Bunların da, bin sene sonra gelenlerden daha üstün oldukları
anlaşıldı. Sonra gelenlerin, Eshab-ı kirama çok benzemesi nasıl olur denilirse,
şöyle cevap veririz ki, o iki asrın, bu son gelenlerden daha üstün olması,
belki onlarda Evliya sayısının çok ve bid’at sahiplerinin az olduğu için
olabilir. Bunun için, sonra gelenler arasında birkaç Evliyanın, o iki asırda
bulunan Evliyadan daha yüksek olduğunu söylemek, yanlış olmaz. Mesela, hazret-i
Mehdi böyledir, fakat Eshab-ı kiramın zamanı, her bakımdan, daha yüksektir.
Bunun üzerinde konuşmak bile lüzumsuzdur. Önce gelenler, onlardır. Naim
Cennetinde yakîn olanlar onlardır. Başkalarının dağ kadar altın sadaka vermesi,
onların bir avuç arpa vermesinin sevabına kavuşturamaz. Allahü teâlâ,
dilediğini rahmetine kavuşturur. (1/209)