Oral seks
Oral seks
Sual: Bazıları, “Oral sex (seks) caizdir. Çünkü
oral seksi yasaklayan âyet ve hadis yoktur. Hatta, Bekara suresinde, (Tarlanız
olan kadınlara istediğiniz gibi yaklaşın) deniliyor. Sonra hadis-i
şerife göre, meni temizdir. Kadının erkeğin menisini yutmasında mahzur olmaz”
diyorlar. Bunlar caiz midir?
CEVAP
Bir şeyin haram olması için edille-i erbaada bir delilinin bulunması
lazımdır. Ancak, meşhur olan şeyler için hüküm böyle değildir. Mesela Kur'an-ı
kerimde tuvaletteki necaset yenmez, idrar içilmez diye yazmıyor, (Tayyib
olanı, temiz olanı, helal olanı yiyip için)buyuruluyor. (Bekara 168)
Ana babanızı dövmeyin denmiyor, (Öf demeyin) deniyor. (İsra
23)
Öf demek yasaklanınca, dövmek elbette günah olur. (Kur’anda ana babayı dövmeyin
diye bir âyet yok, öf demeden dövmenin mahzuru olmaz) demek elbette yanlıştır.
Peygamber efendimiz buyuruyor ki:
(Cima esnasında ferce [avret yerine] bakmayın, körlüğe
sebep olur.) [Deylemi, İ. Adiy] Bakmak men edilince, ağza almak,
yalamak elbette caiz olmaz.
Kadınla her türlü ilişki caiz değildir. Bildirilen âyetin meali şöyledir:
(Kadınlarınız [çocuk yetiştiren] tarlanızdır. Tarlanıza
nasıl dilerseniz öyle varın.) [Bekara 223] Buradan livatanın da caiz
olduğunu çıkaran sapıklar vardır. Halbuki önceki âyetin meali şöyledir:
(Kadınlar hayzdan temizlendikten sonra, Allah'ın size emrettiği [izin
verdiği] yerden onlara yaklaşın.) [Bekara 222]
Emredilmeyen yerden, dübürden, yani arkadan yanaşmak, livatadır, büyük
günahtır. Çünkü İslam âlimleri buyuruyor ki:
(Livata, zinadan daha şiddetli haramdır.) [Bahr-ür raık, Redd-ül
Muhtar]
Üç hadis-i şerif meali de şöyledir:
(Hanımı ile livata eden melundur.) [Şir’a] (Livata =
homoseksüellik)
(Hanımına dübüründen yaklaşan Allah’ın rahmetinden kovulur.)[Sünen
sahipleri]
(Hanımına dübüründen yaklaşana Allah rahmetle nazar etmez.)[Tirmizi]
İslam âlimleri bir Müslümanın ağzına sövenin, bilmem ne yaparım diyenin imanı
gider buyuruyorlar. Çünkü ağız, Kur'an okuma yoludur. Bir hadis-i şerif meali
şöyledir:
(Ağzınızı temizleyin, çünkü ağzınız Kur’an yoludur.) [Ebu Nuaym]
Ağza sövmek günah olunca, yani senin ağzına pislik koyarım demek, imanı
götüren, insanı kâfir eden bir günah olunca, bizzat ağza meni akıtmak, idrar
çıkan yeri Müslümanın ağzına sokmak caiz olur mu? Erkeğin de idrar ve kan çıkan
yeri yalaması asla caiz olmaz. Gayrimüslimlerin çirkin bir âdeti olan oral
sekse özenmekten uzak durmalıdır.
Meni, Hanefi mezhebine göre necistir. İdrar kanalından çıkmaktadır. Şafii’de
ise temizdir. Temiz olması yenir, içilir anlamında değildir. Çamaşıra bulaşırsa
namaza mani olmaz demektir. Başkasının sümüğünü bile, necis olmadığı halde,
yani namaza mani olmadığı halde alıp yutmak uygun olur mu?
Sual: Fetavayı Hindiyye kitabının Türkçe tercümesinin 12. cildinin
177. sayfasında oral seksin cevazı bildirilmektedir. Buna rağmen nasıl olur da,
oral sekse caiz değil denebilir?
CEVAP
Ne Hindiyye’de, ne de başka kitapta oral seksin caiz olduğu bildirilmiyor.
Önce oral seks nedir? Birincisi erkeğin menisini hanımının ağzına akıtması,
ikincisi de erkeğin kan ve idrar çıkan yeri yalayarak orgazma ulaşmak demektir.
Hiçbir din kitabında böyle bir sekse dinimiz cevaz vermemektedir. Kur’an okuyan
müslüman, ağzına pis meniyi alabilir mi hiç? Müslümanın ağzına sövmek küfür
iken, bizzat pisliği, meniyi ağza akıtmak nasıl caiz olabilir?
Hindiyye’de deniyor ki: (Nevazil kitabında bildiriliyor ki: Bir erkek,
zekerini hanımının ağzına koysa, bu mekruh olur; bunun hilafını söyleyenler de
olmuştur. Zahire'de de böyledir.)
Burada oral seksten hiç bahsedilmiyor. Üstelik “ağza zekeri koymak bile mekruh”
buyuruluyor. Mekruh denince, tahrimen mekruh anlaşılır, harama yakın bir iştir.
Bu sadece ağza almaktır, yoksa oral sekse asla cevaz yoktur.