Peygamber efendimiz, ahir zaman peygamberi olduğuna ve ondan sonra peygamber gelmeyeceğine göre, nasıl oluyor da, Amerika’da Mısırlı R. Halife, Pakistan’da A. Kadıyani, İran’da Bahaullah, Türkiye’de birkaç kişi için peygamber deniyor?
Peygamberlik iddiası zındıklıktır
CEVAP
Peygamber denilen kimselerin, Müslümanlıkla hiç alakaları yoktur. Çünkü
Kur’an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki:
(Muhammed, Allah’ın resulü ve Hatem-ün-nebiyyindir [nebilerin
sonuncusudur].) [Ahzab 40]
Eğer, (Hatem-ün-nebiyyin) değil de, (Hatem-ür-rüsul) denseydi, kötü
maksatlılar, (Resul gelmez, ama nebi gelir) derlerdi. Bunun için,
(Hatem-ün-nebiyyin) denmiştir.
Artık bir zındık, (Nebi gelmez, ama resul gelir) dese de, bir kıymeti yoktur.
Çünkü, resullük makamında nebilik makamı da vardır. Yani her resul nebidir;
fakat her nebi resul değildir. Yeni bir şeriat getiren peygambere (Resul)
denir. Yeni din getirmeyip, insanları önceki dine davet eden peygamberlere
(Nebi) denir. Emirleri tebliğ etmekte ve insanları, dine davette resul ile nebi
arasında bir ayrılık yoktur. Resul ile nebi eşanlamlıdır. Bunun için, Peygamber
efendimize, resul de, nebi de denmiştir. Mesela nebi geçen bir âyet-i kerime
meali:
(Allah ve melekleri, Nebi’ye çok salevat getiriyor. Ey müminler, siz de ona
salevat getirin!) [Ahzab 56]
Nebi de, resul de gelmez
Demek ki, resul olan bir peygamber, aynı zamanda nebidir. (Nebi gelmez)
demek, resul de gelmez demektir. Peygamber efendimiz de, kendisinin,
Hatem-ün-nebiyyin veya Hatem-ül-enbiya olduğunu bildirmiştir. (Buhari)
Allahü teâlâ, Resulüne, (Sana indirdiğim Kur’an-ı kerimi, insanlara
açıkla) buyurmaktadır. (Nahl 44)
Resulullah da açıklıyor. Son peygamber ile ilgili açıklamalarından bazıları
şöyledir:
(Nebilik ve resullük sona ermiştir. Benden sonra nebi de, resul de
yoktur.) [Tirmizi]
(Bana has olan 5 isim vardır: Muhammed [Yerde gökte çok övülen], Ahmed [En
çok övülmüş], Mahi [küfrü silen], Haşir [önce
haşrolan] veAkib [Hatem-ül-enbiya]) [Buhari]
Uzun bir hadis-i şerifte ise, ahirette kendilerinden şefaat istenen bütün
peygamberler, insanları Muhammed aleyhisselama göndereceklerdir. İnsanlar da,
Peygamber efendimize, (Sen Allah’ın resulü ve hatem-ül-enbiya’sın, bize
şefaat eyle) diyeceklerdir. (Buhari, Müslim)
Mevahib-i ledünniyye’de buyuruldu ki:
Resulullahın getirdiği din, diğer peygamberlerin şeriatini nesh etmiş ve
kıyamete kadar devam edecektir. Bu bakımdan, Resulullahın ümmeti, diğer
ümmetlerden çok olacaktır. Peygamber efendimize ait haslet çoktur.
Her milletin peygamberi
Hadis-i şeriflerde buyuruluyor ki:
(Kıyamette tebaası en çok olan Peygamber ben olurum.) [Buhari]
(Bütün nebilere altı hasletle üstün kılındım. Ben bütün insanlara gönderildim.
Nebiler benimle tamamlandı.) [Müslim]
(Her nebi, kendi kavmine gönderilmiştir. Ben ise, kızıl kara her millete
gönderildim.) [Buhari]
İslamiyet’ten önce, zina çok olurdu. Bir kadın, bir erkek ile uzun zaman, flört
edip metres olarak yaşar, sonra evlenirdi. Hazret-i Âdem, öleceği zaman, oğlu
Hazret-i Şit’e, (Yavrum, alnında parlayan bu nur, son peygamber olan
Muhammed aleyhisselamın nurudur. Bu nuru, mümin, temiz ve afif hanımlara teslim
et ve oğluna da böyle vasiyet et) buyurdu. (Mevahib-i ledünniyye)
Her resul, nebidir. Her nebi, resul değildir
Mezhepsiz türediler, her gün yeni bir yorum getirerek, 14 asırdır
bozulmadan gelen dinimizi dört koldan bozmaya, yıkmaya çalışıyorlar. Hadis-i
şerifleri inkâr için adeta birbirleri ile yarış ediyorlar. Kimi hayzlı iken
namaz kılınır, oruç tutulur diyor. Kimi cünüpken Kur’an okutuyor. Kimi de,
akraba dışındaki kadınlarla yapılan zina günah değil, cinsel hizmet vermektir
diyor. Kimi mehdi olduğunu ilan ediyor, R. Khalife, A.Kadıyani, Bahaullah ve
daha başka zındıklar da kendilerine peygamber diyor.
19’cu Reşat Halife ve bazı zındıklar peygamberim (Resulüm) diyebilmek için,
Ahzab suresinin, (O, [Muhammed aleyhisselam] Allah’ın
resulü ve nebilerin sonuncusudur) [mealindeki 40. âyet için, “Nebi
gelmez ama resul gelir” diyorlar. Halbuki “Nebi” gelmezse, “Resul” hiç gelmez.
Çünkü nebi, kendinden önce gelen Resulün dinini tebliğ eden peygamberdir.
Risalet [Resullük] makamı, nübüvetten [nebilikten] daha özel ve yüksektir. Her
resul nebidir; fakat her nebi resul değildir. Artık peygamber gelmeyeceğini
âyet ve hadislerle tekrar yazalım.
Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
(Benden sonra peygamber gelseydi, Ömer olurdu.) [Buhari]
(Diğer nebilere göre benim durumum şuna benzer. Güzel bir ev yapılır, ama
bir kerpici eksiktir. Ziyaretçiler, evi beğenir. Yalnız "Şu
boşluğa da bir kerpiç konsaydı" derler. İşte ben o kerpicim,
nebilerin sonuncusuyum.) [Buhari, Müslim]
Kur’an-ı kerimde ise mealen buyuruluyor ki:
(Bugün size dininizi ikmal ettim, üzerinize nimetimi tamamladım ve sizin
için din olarak İslam’ı beğendim.) [Maide 3]
Allahü teâlâ, son peygamberini gönderip dinini tamamladığına ve dinde noksan
kalmadığına göre artık başka din ve başka peygamber aramak, Kur’an-ı kerimi
inkâr olur. Peygamberlere ve onlara gönderilen kitaplara inanmak, imanın
şartlarındandır.
Yeni bir din getiren, kendisine kitap verilen Peygambere resul dendiği
gibi nebi de denir. Yani her resul, nebidir. Her nebi, resul
değildir. Yeni din getirmeyip, önceki dine davet edenlere nebi denir.
Fussilet suresinin (Resulüm!) Sana söylenen, senden önceki resullere
söylenmiş olandan başka bir şey değildir) mealindeki âyet-i kerimesi
de, resullere kitap verildiğini göstermektedir. Allahü teâlâ, dinini bildiren
kitap göndermedikçe ceza vermiyor. İsra suresinin (Biz resul
göndermedikçe azap etmeyiz) mealindeki 15. âyet-i kerimesi de, resulün
kitap getiren peygamber olduğunu bildirmektedir. Peygamber Farsçadır, resul
veya nebi anlamında kullanılır. Nebilik resullük makamı içindedir, nebi
gelmezse, resul hiç gelmez. Sapıkların dediği gibi, resullük nebilik makamı
içinde değildir.
Nisa suresinin, (Kıssalarını sana bildirmediğimiz resuller de
gönderdik) mealindeki 164. âyeti, Peygamber sayısının Kur’an-ı kerimde
bildirilmediğini göstermektedir. Hadis-i şerifte buyuruluyor ki:
(Nebiler 124 bin, resuller ise 313’tür.) [Hâkim]
Kur’an-ı kerimde bir resul için, o bir nebi idi denmesi onun resul olmadığını
göstermez. Resulullah olan Peygamber efendimizin de nebi olduğu birçok âyette
geçiyor. Ankebut suresinin, (İshak ve Yakub’u ona bağışladık. Nebiliği
ve kitapları, onun soyundan gelenlere verdik) mealindeki 27. âyetinde,
İbrahim aleyhisselamın soyundan gelenlere nebilik verildiği gibi kitap
verilenler yani resuller de vardır.
Kendilerine kitap verilen resullerden bazıları şunlardır:
Hazret-i Nuh resul ve nebi idi. (Şuara 107, Araf 61)
Hazret-i İbrahim, resul ve nebi idi. (A. İmran 84, Meryem 41)
Hazret-i Musa, resul ve nebi idi. (Meryem 51, Araf 104, Zuhruf 46)
Hazret-i İsa, resul ve nebi idi. (Nisa 157, Maide 75)
Hazret-i Hud, Hazret-i Salih, Hazret-i Lut, Hazret-i Şuayb resul idi. (Şuara 125,
143, 162, 178)
Nebilere örnek:
Hazret-i Harun nebi idi. (Nisa 163, Meryem 53) [Hazret-i
Musa zamanında ona nebilik verildi, Museviliği tebliğ etti.]
Hazret-i Yahya nebi idi. (A. İmran 39) [ Hazret-i
İsa zamanında İseviliği tebliğ etti.]
Resul, elçi, haberci anlamında da kullanılır. Melekten veya peygamber olmayan
insanlardan da resul olur. Kur’an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki:
(Gizli konuşmalarını işitmediğimizi mi sanıyorlar? Hayır, öyle değil;
yanlarındaki resullerimiz [elçilerimiz yani hafaza melekleri de] yazmaktadır.) [Zuhruf
80]
(Birinize ölüm gelince, resullerimiz [elçilerimiz yani görevli
melekler] onun canını alır.) [Enam 61]
(Melekler dediler ki: Ey Lut, Biz Rabbinin resulleriyiz [yani
elçileriyiz].) [Hud 81]
(O Kur’an, itibarlı bir resulün [elçinin yani Cebrail’in] getirdiği
sözdür.) [Tekvir 19]
(Melikin elçisi Yusuf’a geldiği zaman...) [Yusuf 50]
([Melike Belkıs dedi ki] hediyelerle gönderdiğim mürseller [elçiler]ne
ile dönecek.) [Neml 35]
Herkese gönderilen Peygamber
Sual: Yeni bir peygamber gelecek mi? Bazıları, (Nebi gelmez; ama resul
her zaman gelir, şu anda resuller, yani elçiler vardır) diyorlar. Peygamber
efendimiz son nebi ve son resul değil midir?
CEVAP
Evet, son nebi ve son resuldür. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
(Nübüvvet ve risalet sona erdi. Benden sonra nebi de, resul de
yoktur.) [Tirmizi] (Nübüvvet ve risalet peygamberlik demektir. Bu
hadis, açıkça, nebi de, resul de gelmeyeceğini bildirmektedir.)
(Nebiler benimle son buldu.) [Müslim] (Bu iki hadis-i şerif de,
resulün de, nebinin de gelmeyeceğini açıkça bildiriyor. Necdiler, ilk peygamber
olan Âdem aleyhisselamı inkâr ediyorlar.)
(Öğünmüyorum, ben nebilerin efendisi, sonuncusu ve şefaat edicilerin de
ilkiyim.) [Darimi]
(Peygamberim diyen yalancılar çıkar, benden sonra peygamber gelmez.) [Mişkat-ül-mesabih]
(Diğer nebilere göre benim durumum şuna benzer. Güzel bir ev yapılır, ama bir
kerpici eksiktir. Ziyaretçiler, evi beğenir. Yalnız "Şu boşluğa
da bir kerpiç konsaydı" derler. İşte ben o kerpicim, nebilerin
sonuncusuyum.) [Buhari, Müslim]
(Her peygamber yalnız kendi kavmine geldi, ben ise bütün insanlara
gönderildim.) [Buhari, Müslim, Tirmizi, Nesai] (Peygamber efendimiz,
âlemlere rahmet olarak bütün dünyaya gelmiştir. Hatta cinlerin de Peygamberidir. İki
âyet meali şöyledir:
(Biz seni âlemlere rahmet olarak gönderdik.) [Enbiya 107]
(Âlemlere [Cin ve insanlara ilahi azap ile] korkutucu [uyarıcı] olarak
Furkanı [Kur’anı] kuluna [Muhammed
aleyhisselama] indiren[Allah’ın şânı] ne yücedir.) [Furkan
1]
Allahü teâlâ, âlemlere rahmet olarak gönderdim diyor, o, bütün insanların
peygamberi diyor. Allah’ın bu rahmeti yetmiyor mu da, yeni elçi aranıyor? İslam
binası tamamlanmıştır. Bir âyet meali:
(Bugün size dininizi ikmal ettim, üzerinize nimetimi tamamladım ve sizin
için din olarak İslâm’ı beğendim.) [Maide 3] (Son Resul gelip din
tamamladığına göre, artık başka din ve başka Resul aranmaz.)
Nebi, Resul gelmeyecek ama ben resulüm diyen yalancılar çıkacak. Birkaç hadis-i
şerif meali:
(Davaları bir olan iki büyük ordu, çarpışmadıkça ve kendilerine ben
resulüm [peygamberim, elçiyim] diyen yalancılar çıkmadıkça
kıyamet kopmaz.) [Buhari, Müslim, Tirmizi, Ebu Davud, İ.Ahmed] (Bu
hadis-i şerifler, Resulullah efendimizin mucizelerindendir.)
(Resulüm diyen yalancılar çıkacaktır. Benden sonra resul yoktur.)[Nesai,
İ.Ahmed, Taberani]
(Deccal gelmeden otuz kadar veya daha fazla kendilerine resul [elçi] diyen
yalancılar çıkar. Bunlar, sizde olmayan âdetler, bid’atler çıkarır ve dininizi
değiştirirler. Bunlardan sakının ve onlara düşman olun.) [Taberani]
(Mesela bunlar imanın şartını eksiltir veya çoğaltırlar, kaderi inkâr ederler,
hayrın ve şerrin Allah’tan olduğunu kabul etmezler. 19 un katı olmayan âyetler
uydurma derler. Hadisleri inkâr ederler. İslâm âlimleri dini yanlış bildirmiş
derler.)
(Kıyametten önce resulüm diyen yalancılar çıkar. Onlardan sakının.) [Müslim,
Taberani]