Sigara ve iman
Sigara ve iman
Sual: Bir yazar, web sitesindeki yazısında
mesajlar kısmında diyor ki:
(Sigara içen biri, sigaranın beynine ve dolayısıyla ahiretine zarar vermekte ve
kendine zulmetmekte olduğuna imanlı mıdır? İmandan amaç, imanın gereği olan
amel midir? İmanın gereği olan amel yoksa, iman mevcut olabilir mi? Sigara içen
biri, “ben sigaranın zararlarına iman ediyorum” dese dahi, böyle bir imanı var
mıdır? O zarara iman etmiş biri sigaraya devam edebilir mi? Ediyorsa, o konuda
imanı hâlâ var olabilir mi? “İman ehlinden, mümine bilerek zarar
gelmez” diyor Hazret-i Rasul. Eğer çevremize veya
kendimize bilerek zarar veriyorsak, bu durumda ne kadar imanlı olabiliriz?
Buhari 2144 nolu hadise göre zina en hafif günahlardandır; iki kişi arasında
kalması ve beyne direkt zararı olmaması yönünden! Ama sigara kişinin hem
kendisine hem de çevresine bilerek zulmetmesidir ki, bu zinadan çok daha büyük
günahtır. Öyleyse, ister sigara yollu, ister başka fiillerle kendisine veya
çevresine bilerek zarar veren kişinin imanından ne kadar söz edilebilir?)
Bu kişi, iman amelden parça demek istemiyor mu? Nasıl oluyor da (sigara,
zinadan daha büyük günah) diyebiliyor?
CEVAP
O kişi, felsefecidir. Kitaplarının hiç birinde İslam âlimlerinden nakli
esas almaz. Yukarıda görüldüğü gibi hadis-i şeriflere de, kendi anlayışına göre
mana verir. Bu mutezilenin, felsefecilerin yoludur. Sigara hakkında İslam
âlimlerinin ciltler dolusu kitapları vardır. Hiç birinden nakil yapmadan kendi
görüşünü din gibi ortaya koymaktadır. Sigara içmenin, yani amelin iman ile
irtibatı olduğunu bildirmektedir. Halbuki Ehl-i sünnet itikadına göre, hangi
günah olursa olsun, günah işleyene kâfir denmez. Günah işleyene kâfir demek,
İngilizlerin kurduğu Vehhabilik dininde de vardır. Hâşâ günah işleyen kâfir
denirse, dünyada müslüman kalmaz.