Her ne kadar Ehl-i kitabın cehennemlik olduğuna dair âyetler varsa da, Bekara 62, Maide 69’da Ehl-i kitabın cennete gideceği bildiriliyor. Bu bir çelişki midir? Yoksa sapıkların dediği gibi, bu âyetler tarihsel midir?
Tarihsel âyet olmaz
CEVAP
Hâşâ Kur’an-ı kerimde çelişki de, tarihsel âyet de olmaz. Hak din yalnız
İslamiyet’tir, Müslümandan başkası cennete giremez. Üç âyet-i kerime meali
şöyledir:
(Allah indinde hak din ancak İslâm’dır.) [Al-i İmran 19]
(Sizin için din olarak İslâm’ı beğendim.) [Maide 3]
(Kim İslâm’dan başka din ararsa, bilsin ki, o din asla kabul edilmez.) [Al-i
İmran 85]
Âyet-i kerimeleri en iyi anlayan Peygamber efendimizdir. Bu âyet-i kerimelerin
açıklamasında buyuruyor ki:
(Beni duyup da iman etmeyen Yahudi ve Hristiyan [ve her kâfir]elbette
cehenneme girecektir.) [Hâkim]
Peygamber efendimiz, imanla ilgili âyetleri açıklayarak imanı şöyle tarif
etmiştir:
(İman; Allaha, meleklere, kitaplara, peygamberlere, ahiret gününe,[yani
cennete, cehenneme, hesaba, mizana], kadere, hayrın ve şerrin Allah’tan
olduğuna ölüme, öldükten sonra dirilmeye, inanmaktır.) [Buhari,
Müslim, Nesai]
Amentü’deki altı esastan birini inkâr eden kâfir olur. Sadece Allah’a inandım
demek kâfi değildir. Hristiyan ve Yahudiler, bizim peygamberimiz dâhil bütün
peygamberlere inanmadıkça kâfirlikten kurtulamazlar. Yahudiler, Hazret-i
İsa’ya, Hristiyanlar da, Muhammed aleyhisselama inanmadıkları için kâfir
oldular. Amentü’de bildirilen altı husustan birini, mesela kaderi inkâr eden
kâfir olur, bütün iyi amelleri yok olur. (Redd-ül-muhtar)
Kur’an-ı kerimde, Ehl-i kitabın kâfir olduğunu bildiren birkaç âyet-i
kerime şöyledir:
(Yahudiler, Üzeyr’e, Hristiyanlar da Mesih’e Allah’ın oğlu dediler. Daha
önceki kâfirlerin [“melekler Allah'ın kızlarıdır” diyenlerin]sözlerine
benziyor. Allah onları kahretsin! Nasıl da sapıtıyorlar.) [Tevbe 30]
(Ehl-i kitap, diğer kâfirleri taklit ettikleri için kötülenmektedir.)
(Ehl-i kitap [İslâm’a] iman edip, [kötülükten] sakınsalardı,
kötülüklerini örter ve onları nimetleri bol cennete sokardık.) [Maide
65] (İslam’a inanmadıkları için iman etmiş olmazlar.)
(Ey iman edenler, Yahudi ve Hristiyanları dost edinmeyin! Onlar, [İslâm
düşmanlığında] birbirinin dostudur. Onları dost edinen de onlardan [kâfir] olur.
Allahü teâlâ, [kâfirleri dost edinip, kendine] zulmedenlere
hidâyet etmez.) [Maide 51] (Ehl-i kitap kâfir olduğu için dost olmaz.)
(Müminler, kâfirleri dost edinmesinler! Onları dost edinenler, Allah’ın
dostluğunu bırakmış olur.) [Al-i İmran 28] (Kâfirlere kucak açanlar
da, Allah’ın dostluğunu bırakmış olur.)
(Sen, onların dinine uymadıkça, Hristiyanlar ve Yahudiler senden hoşnut
olmazlar. De ki “Doğru yol, ancak Allah’ın yoludur.”) [Bekara 120]
(Yani Ehl-i kitap, doğru yolda, [Allah’ın yolunda] değildir. Ehl-i kitabın
bozuk dinine girmedikçe, Resulullahtan hoşnut olmazlar. Kiliseye gitmekle,
Papa’nın elini öpmekle, Hristiyanlar, Müslümanlardan hoşnut olmaz.)
([Ey habibim, Yahudi ve Hristiyanlara] De ki: Eğer Allah’ı
seviyorsanız, bana uyun ki Allah da sizi sevsin.) [Ali İmran 31]
(Demek ki Ehl-i kitap olan Hristiyan ve Yahudiler, Peygamber efendimize iman
etmedikçe, Allah onları sevmez.)
(De ki: “Ey Ehli kitap, gelin aramızda şu müşterek söze uyalım: “Ancak
Allah’a kulluk edelim, Ona şirk koşmayalım, Allah’ı bırakıp insanları Rabler
edinmeyelim” Yine de, yüz çevirirlerse, “Şahid olun ki, biz Müslümanız” deyin!) [Al-i
İmran 64] (Ehl-i kitap yani Yahudi ve Hristiyanlar buna yanaşmadı, yani
Müslüman olmadılar.)
([Senden önce peygamberlere] iman edenler, Yahudi, Hristiyan ve
Sabiinlerden Allah’a ve ahirete inanıp salih amel işleyenler için elbette
Rablerinin katında mükâfatlar vardır.) [Bekara 62] (Hazret-i Musa
zamanında, ona inanan Yahudiler ve Hazret-i İsa zamanında ona inanan
Hristiyanlar, elbette cennete gidecektir; çünkü bütün peygamberler gibi,
Hazret-i İbrahim gibi, Hazret-i Musa da, Hazret-i İsa da müslümandı.)
(Kitab ehlinden Allah’a huşu duyarak inanıp, Allah’ın ayetlerini az bir
değere değişmeyenler vardır. İşte onların ecirleri Rablerinin katındadır.
Şüphesiz Allah’ın hesabı çabuktur.) [Ali İmran 199, Maide 69]
Bu âyet-i kerimede, Hristiyan ve Yahudiyken iman eden, yani müslüman
olanlar övülüyor. Müslüman olmadan bir kimse iman etmiş olmaz ki. Hâşâ
ayetlerde çelişki aramak ne kadar çirkindir.
Kur’an-ı kerim tarihsel demek, (Kur’anın hükmü kıyamete kadar baki değildir)
demektir. Ateistlerin iddia ettiği gibi, domuz, o gün için haramdı. Şimdi eti
temizleniyor, yenmesinde sakınca yoktur denir mi? İçki, o gün için haramdı,
şimdi sarhoş olmayacak kadar içmekte sakınca yoktur denir mi? Gusül, abdest
cahiliye Araplarının kirden temizlenmek için emredilmişti, şimdi buna lüzum yok
denir mi?
Bunlar gibi, inkâr etmek için, dini emirlerin hepsine birer kulp takmak
mümkündür. Eski Hristiyanlar cehennemlikti, şimdikiler cennetlik denir mi hiç?