Kâhinlik, falcılık, büyücülük nedir? Bunlara inanmanın hükmü nedir?
Falcılık büyücülük nedir
CEVAP
Kâhinlik, cinden bir arkadaş edinip, olmuş şeyleri ona sorup, ondan
öğrenmek ve bunları başkalarına bildirmektir.
Cin ile tanışan falcılar, (Yıldızname)ye bakıp, sorulan her şeye cevap verenler
böyledir. Bunlara ve büyücülere gidip, söylediklerine, yaptıklarına inanmak,
bazen doğru çıksa bile, Allah’tan başkasının her şeyi bildiğine ve her
dilediğini yapacağına inanmak olup, küfürdür. (Hadika)
Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
(Uğursuzluğa inanan, kâhinlik yapan, kâhine giden, büyü yapan ve yaptıran ve
bunlara inanan bizden değildir, Kur'an-ı kerime inanmamış olur.) [Bezzar]
İbni Ebi Zeyd hazretleri diyor ki:
(Cinci tarikatçıya inanmak, insanı cinden kurtardığına inanarak, ona ücret
vermek caiz değildir. Büyü çözene de para vermek caiz değildir.)
(Birgivi Vasiyetnamesi)nde, (Bir kimse, ben çalınanları, kaybolanları bilirim
dese, diyen de, buna inanan da kâfir olur. “Bana cin haber veriyor, onun için
biliyorum” derse, yine kâfir olur. Çünkü cin de gaybı bilmez. Gaybı yalnız
Allah bilir) buyuruluyor.
Gaybı cin de bilmez
Kadızade, burayı şöyle açıklıyor:
(Gaybı, Allahü teâlânın vahy ve ilham ettikleri de bilir. Cin gaybı bilmez.
Fakat cin, ben evliyadan duydum ki şöyle imiş derse, küfür olmaz. Ancak cinler
yalan söyledikleri için onlar biz duyduk deseler de inanmamalıdır. Allahü teâlâ
vahy yolu ile Peygamberlere gaybı bildirdiği gibi, ilham yolu ile de evliyaya
ve müminlere de bildirir.)
İbni Âbidin hazretleri buyuruyor ki:
(Büyü; ilme, fenne uymayan, gizli sebepler kullanarak, garip işler yapmayı
sağlayan ilimdir. Büyü öğrenmek de, öğretmek de haramdır. Müslümanları zarardan
korumak için öğrenmek de haramdır.) [Redd-ül-muhtar]
Hayırlı iş yapmak için de haram işlemek [büyü çözmek için büyü yapmak] caiz
değildir. (Hadika)
İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki:
Büyü yapmak, küfre en yakın olan, en kötü haramdır. Hadis-i şerifte buyuruldu
ki:
(Müslüman büyü yapmaz. Allah saklasın, imanı gittikten sonra büyü tesir
eder.) [c.3, m.41]
İmam-ı Nevevi hazretleri buyuruyor ki:
(Büyü yaparken, küfre sebep olan kelime ve iş olursa, küfürdür. Böyle bir
kelime ve iş olmazsa, büyük günahtır.)
Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
(Helake sürükleyen yedi şeyden biri büyüdür.) [Buhari]
(İpe üfleyip düğüm atan kimse, büyü yapmış olur. Büyü yapan da Allah’a şirk
koşmuş olur.) [Nesai]
(Falcıya, büyücüye, kâhine giderek, onların söylediklerine inanan, Kur'an-ı
kerime inanmamış olur.) [Taberani]
(Büyücüye inanan kimse, Cennete giremez.) [İ. Hibban]
(Gaibden haber vermek maksadı ile yıldız ilmi ile uğraşan kimse, büyücü gibi
günaha girer.) [İbni Mace]
(Falcıya fal baktıran, onun sözüne inanmasa bile, kırk gün kıldığı namaz kabul
olmaz.) [Müslim]
(Fal bakmak, yazı ve çizgi ile gelecekten haber vermek, puta tapmak gibidir.) [Ebu
Davud]
(Karı-kocayı birbirine düşüren Allahü teâlânın lanetine uğrar.) [El-Envar]
(Ana ile evladın, kardeşle kardeşin arasını açana lanet olsun.)[İbni Mace]
(Kâhinlik yaparak alınan para haramdır.) [Buhari]
(İnsanı helâke sürükleyen şu yedi şeyden sakının:
1- Allah’a şirk koşmak,
2- Sihir yani büyü yapmak,
3- Katillik,
4- Faiz yemek,
5- Yetim malı yemek,
6- Cihadda savaştan kaçmak,
7- Evli ve namuslu bir kadına, zina etti diye iftira etmek.) [Buhari,
Müslim]
Büyü, insanları hasta eder. Sevgi veya nefrete sebep olur. Yani cesede ve ruha
tesir eder. Büyü, kadınlara ve çocuklara daha çok etki eder. Büyünün tesiri
kesin değildir. İlacın tesiri gibi olup, Allahü teâlâ dilerse tesirini yaratır.
Dilerse tesirini yaratmaz.
Şu halde, (Büyücü, büyü ile istediğini şüphesiz yapar, büyü muhakkak tesir
eder) diyen ve inanan kâfir olur. (Allahü teâlâ takdir etmişse, büyü tesir
edebilir) demelidir!
Sual: Büyü, sihir etki etmez diye inanıyorum. Doğru mu?
CEVAP
Yanlış. Büyü etki edebilir, mutlaka etki eder demek yanlıştır. Büyü ilaç
gibidir. Bazen etki edebilir, insanı hastalandırır. Her ilaç da her zaman
etkisini göstermez, göstermediği de olur. Yani ilaca da büyüye de tesir
kuvvetini veren Allahü teâlâdır. Vermezse, ilaç da, büyü de tesir etmez.
Sual: Resulullaha da sihir yani büyü yapılmış, bu olay nasıl
oldu?
CEVAP
Resulullah efendimiz, Medine’ye hicretinden önce, Medine halkı Abdullah
bin Selul’ün etrafında toplanmışlardı. Resulullah Medine’ye teşrif edince,
Medine halkı tamamen Ona hürmet ve alaka gösterdiler. İbni Selul’ü bıraktılar.
Bunun üzerine Resulullahı öldürmek için harekete geçti. Yahudiler onun yanına
toplandılar. Bazı planlar yaptılar. Lebid bin Asım’dan
yardım istediler. Lebid, falan mahallede Hayre adında sihir
yapmakta çok ileri yaşlı bir kadın var, onu bulun dedi. Bulup o kadına çok para
verdiler. Yaşlı kadın bir güvercin yavrusuna iğneler batırıp, 11 düğüm yaparak
güvercin yavrusunun üzerine sardı. Medine’nin dışında harap bir kuyunun içine
koyup, ağzını kapattı.
Resulullah efendimiz hastalandı. Azaları hareketsiz kaldı. Bu hâl 9 gün devam
etti. Sonra Cebrail aleyhisselam geldi, durumu haber verdi. Resulullahı oraya
götürdüler. Kuyuyu açıp güvercini çıkardı. Fakat düğümleri çözemediler. Cebrail
aleyhisselam Muavvizeteyn [Kul Euzü] surelerini getirdi. Resulullah bu sureleri
o düğümlerin üzerine okudu. Her âyeti okudukça bir düğüm çözüldü. İki suredeki
11 âyet okununca, 11 düğüm de çözüldü. Resulullah efendimiz hastalıktan tamamen
kurtulup, sıhhate kavuştu.
Sual: Cin insana geçmişte olan olayları bildirebilir mi?
CEVAP
Cin gördüklerini anlatabilir, gaibden haber veremez. İnsanlar da gördüklerini
anlatırlar. Cinlerden görmediklerini söyleyenler çıkabilir. Kibirli yalancı
olanları vardır, onlara güvenilmez.
Sual: Cinci hocaya büyü çözdüğü için para vermek günah mıdır?
CEVAP
Cinci hocaya inanmak, insanı cinden kurtardığına inanarak, ona ücret vermek
caiz değildir. Büyü çözene de para vermek caiz değildir.
Sual: Âyetler okunup ipliğe düğüm atılıyor. Kötülerin şerrinden
korunmak için dua ediliyor. Büyüye girer mi, caiz mi?
CEVAP
Büyüye girer, caiz değildir.
Bio enerji
Sual: Bio enerji veya benzer yollarla, beynin kapasitesini arttırarak,
normalde insanların yapamadığı şeyleri yapmanın veya gaybı görmenin dinde yeri
var mıdır, yoksa bunlar sihir midir?
CEVAP
Bir tekniğe dayanıyorsa mahzuru olmaz; fakat tekniğe dayanmıyorsa, sihir
yani büyü olur. Beynin kapasitesini arttırarak, bir takım tekniklerle normalde
görülemeyen şeyleri görmek, gaybı görmek demek değildir. O şekilde görülenler
gayb olmaz. Mesela günümüzde, ultrasonla anne karnındaki çocuğun cinsiyeti
görülebiliyor. Eskiden bilinemiyordu. Ultrasonla bunu gören doktor için, gaybı
biliyor denmez.
Sual: Bir cinci hocaya gittim, benden kesilmiş tırnak parçalarımı
istedi, vereyim mi?
CEVAP
Öyle yerlere gitmeyin ve vermeyin. Kesilen tırnakları gömmek iyi olur.
Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
(Saç ve tırnağınızı toprağa gömün, büyücüler onlarla sihir yapmasın!) [Deylemi]
Sual: Sihir nedir?
CEVAP
İnsanların bütün işleri, âdet-i ilahiyye içinde meydana gelir. Allahü
teâlâ, sevdiği insanlara ikram olmak için, âdetini bozarak, sebepsiz şeyler
yaratır. Bunlar enbiyadan meydana gelirse Mucize, evliyadan meydana
gelirse Keramet, diğer müminlerden meydana gelirse Firaset,
fâsıklardan meydana gelirse İstidraç, kâfirlerden zuhur
ederse Sihir denir.
Iraklı bazı kimselerin ağızlarına ateş almalarına, avurtlarına şiş sokmalarına
keramet diyenler çıkıyor. Allahü teâlâ, böyle kimselerin Hazret-i Musa
zamanında da bulunduğunu, bunların sihir olduğunu bildiriyor. Böyle göz boyamak
haramdır. Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
(Bir kişinin havada uçtuğunu, denizde yürüdüğünü veya ağzına ateş koyup
yuttuğunu görseniz, fakat dine uymayan bir iş yapsa, keramet ehliyim dese de,
onu büyücü, yalancı, sapık ve doğru yoldan saptırıcı bilin!) [El-Münire]
Sual: TV’de gördük. Efsun yapılanı akrep sokmuyormuş. Efsun nedir?
CEVAP
Efsun, fen yolu ile tecrübe edilmemiş, manası bilinmeyen veya küfre sebep
olan şeyi, hasta olmamak veya hastalığı tedavi için okuyup üflemek demektir.
Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
(Efsun yapan tevekkül etmemiş olur.) [Nesai]
Efsunun büyüye, yani sihre benzeyen tarafı vardır. Bunlarla uğraşmak caiz
değildir.
Şirinlik muskası
Sual: Beyimin başka kadınlarla ilişkisi olduğundan evine bağlanması
için büyücü hocaya gittim. O da, tarif edip, (Kocana hayız kanı içir,
muhabbet hâsıl olur, sana bağlanır) dedi. Bazı cinci hocalar da
şirinlik muskası yazıyorlar. Hangisi uygundur?
CEVAP
Büyücülere ve cincilere inanmak kesinlikle caiz değildir.
İbni Mesud hazretleri, (Rukye, temime, tivele şirktir) hadis-i
şerifini anlatınca, hanımı (Böyle söyleme, gözüm ağrıyordu. Yahudi’nin yaptığı
rukye ile ağrım kesildi) dedi. Ona, (Bu ağrı şeytanın işiydi. O, rukye
yapılınca, Yahudi’nin okumasıyla geçtiği zannedilsin diye vazgeçti)
buyurdu. (Ebu Davud – Şir’a)
Rukye, okuyup üflemek veya üzerinde taşımak demektir. Meşru olanı
ve olmayanı vardır. Bir hadis-i şerif meali şöyledir:
(Rukyede şirk olmadıkça, mahzuru olmaz.) [Müslim]
Âyet-i kerimeyle ve hadis-i şeriflerle yapılan rukye caizdir, buna, tavizdenir.
Taviz caizdir ve inanana, güvenene fayda verir. Manası bilinmeyen veya küfre
sebep olan rukyeye efsun denir. Bunu veya nazarlıkları kendi
üzerinde taşımaya, temime denir. Muhabbet hâsıl etmek için
yapılan rukyelere tivele denir. Zevcin zevcesini
sevmesi için tivele denilen sihri yapmak haramdır. (S.
Ebediyye)