“iman etmek için kelime-i şehadetteki Muhammedün Resulullaha lüzum yok, la ilahe illallah demek yetişir” dedi. İslam’ın birinci şartında kelime-i şehadette Muhammedün Resulullah yok mudur?
Allah’ın rahmeti lüzumsuz değildir
CEVAP
Kelime-i şehadetin manası şudur:
(Ben şehadet ederim ki, yani görmüş gibi bilirim
ve bildiririm ki, Allah’tan başka ilah yoktur. Ve yine şehadet ederim ki,
Muhammed aleyhisselam Onun kulu ve resulüdür.)
Peygamberlere iman, imanın şartıdır. Bunlardan
birine bile inanmayan Müslüman olamaz. Mesela Hazret-i Âdem peygamber değil
diyen Müslüman değildir.
(Muhammedün Resulullaha lüzum yok) demek,
İslamiyet’in bildirdiği şeylere inanmayın demenin başka şeklidir. Çünkü,
(Muhammedün Resulullaha lüzum yok) demek, hâşâ Allahü teâlâyı cahillikle itham
etmek olur. Lüzum olmasaydı, Kelime-i şehadette, tehıyyatta, ezanda, âyet-i
kerimelerde, hadis-i kudsilerde defalarca hiç bildirilir miydi?
İnanmak tabirinin bir
manası da beğenmek demektir. Dinde bildirilen bir hususa
inandığı halde, beğenmeyenin imanı gider. Mesela sünnet olan sakal-ı şerife
inandığı halde, beğenmeyen dinden çıkar. Nerde kaldı ki, dinin sahibini,
peygamberini beğenmeyen müslüman olabilsin.
(Muhammedün Resulullaha lüzum yok) demek,
Allah’ın rahmetine lüzum yok demek midir yoksa Allah’a da, Kur’ana da,
Peygambere de inanmayın demek midir? Kur’an-ı kerim baştan sona kadar
Resulullah efendimizi övmektedir. Bu konudaki üç âyet-i kerime meali şöyledir:
(Biz seni âlemlere rahmet olarak gönderdik.) [Enbiya 107]
(De ki, ey insanlar, ben, Allah’ın hepiniz için gönderdiği Resulüyüm.) [Araf 158]
(Biz seni bütün insanlara müjdeleyici ve uyarıcı olarak gönderdik; fakat
insanların çoğu bunu bilmez.) [Sebe
28]
Resule uymak şarttır
(Muhammedün Resulullaha lüzum yok) demek,
Resulullaha uymaya lüzum yok demek midir? Allahü teâlâ defalarca, Muhammed
aleyhisselama iman edip uymayı emrediyor, uymayan Müslüman olamaz, kâfir olur
buyuruyor. Birkaç âyet-i kerime meali şöyledir:
(Resulüme uyun ki, doğru yolu bulun!) [Nur 54]
(De ki, “Allah’a ve Peygambere itaat edin! Eğer [uymayıp] yüz çevirirlerse, [kâfir olurlar] Elbette Allah kâfirleri
sevmez.) [Al-i İmran 32]
(Allah ve Resulü, bir işte hüküm verince, artık inanmış kadın ve erkeğe, o işi
kendi isteğine göre, tercih, seçme hakkı kalmaz.)[Ahzab 36]