Yakayı örtmek ne demek
Yakayı örtmek ne demek
Yalnız Kur’an diyenlerle 19’culuk bâtıl dininde olanlar, Nur
suresinin, (Mümin kadınlara söyle: [Yabancı erkeklere
bakmaktan] sakınsınlar, ırzlarını korusunlar, [el, yüz
gibi] görünen kısmı hariç, ziynetlerini[Saç ve gerdan gibi ziynet
takılan yerleri] göstermesinler, başörtülerini yakalarına kadar [saç,
kulak ve gerdanlarını] örtsünler!) mealindeki 31. âyetinin
yalnız ziynet takmayı yasakladığını, bir de sadece yaka kısmını örtmeyi
emrettiğini söylüyorlar. Diğer maddede yeteri kadar açıklamıştık ama bir hususa
daha değinmek istiyoruz. Nasreddin Hocanın kabri için, dört tarafı açık, ancak
kapısında koca bir kilit var derler. O zaman kilidin ne kıymeti var. Deve
kuşunun, başını kuma sokarak saklandığını sanmasına benzemez mi? Bu zındıklara
göre de, kadın her tarafını açacak, sadece yakasını kapatacak, böylece tesettür
emrine uyacak, bu kadar gülünç, saçma iddia olur mu?
İsra suresinin (Ana-babana öf deme) mealindeki 23. âyetini
okuyan, ana-babasına öf demese, fakat gözlerini çıkarsa, kulaklarını kesse,
sopa ile dövse, sonra da (Ben öf demedim, Kur’anın emrine uydum) dese, Kur’ana
uymuş mu olur? Kur’an-ı kerimde en hafif husus söyleniyor, daha ağırları
elbette yasaktır. (Sana indirdiğim Kur’anı insanlara açıkla) emrine
uyarak Resulullah efendimiz âyetleri açıklamıştır. Bu âyetin manası, (Ana-babanı
üzme, hatta öf bile deme) demektir. (Beydavi)
İsra suresinin, (Zinaya yaklaşmayın) mealindeki 32. âyeti de
aynı anlamdadır. Kötü bir kimse, kötü bir kadınla aynı yatakta yatsa, zina
hariç her şey yapsa, sonra da, (Kur’an zinaya yaklaşmayın) diyor, ben zina
etmedim dese, günah işlememiş mi olur? Bu âyetin manası da açıklanmıştır.
Zinaya yaklaşmayın demek, (Zinaya götürecek sebep, hareket ve işlerden sakının,
yabancı kadınları düşünmeyin, onlarla konuşmayın, onlara bakmayın, onlarla
tokalaşmayın, onları kucaklamayın, öpmeyin) demektir.
Yabancı kadına bakmak zinaya götüren yollardan biridir. Bunun için hadis-i
şeriflerde buyuruluyor ki:
(Yabancı kadını görüp, başını ondan çevirene Allahü teâlâ ibadetin tadını
duyurur.) [Hakim]
(Kadının yüz ve iki eli hariç bütün bedeni avrettir.) [Ebu Davud]
Resulullah efendimizin bu açıklamasından sonra, (Başörtülerini
yakalarına örtsünler) âyeti, vücudun tamamını örtsünler, boyun, yaka
ve gerdan kısmını da kapatsınlar demektir. Bazı kadınlar eşarp taktıkları halde
bu kısımları açık kalıyor. Hiçbir yer açık kalmasın demektir. Hazret-i Âişe
validemiz de bildiriyor ki: (Tesettür âyeti gelince, muhacir kadınlar hemen
peştamallarını yırtıp başlarını örttüler.) [Buhari]
Herkes Kur’an-ı kerimden hüküm çıkarabilseydi, (Kur’anı insanlara
açıkla) buyurulmaz ve hadis-i şerifler lüzumsuz olurdu. Kur’an-ı
kerimin 17 yerinde Resulullaha (De ki, bana tâbi olun) buyuruluyor.
Allahü teâlânın Resulüne tâbi olup Onun bildirdiği şekilde tesettüre riayet
etmelidir! Bir kadın açık gezse kâfir olmaz. Fakat kapanmanın lüzumsuz olduğunu
söylerse kâfir olur. Günah ile küfür farklıdır.
Herkesin bir tıp kitabı okuyarak, ilaç yapmaya, ameliyat etmeye kalkması
cinayettir. Yalnız Kur’an diyerek Kur’andan hüküm çıkarmaya çalışmak da bundan
daha büyük cinayettir. Yanlış ilaç kullanan sakat kalabilir, ölebilir. Fakat
yanlış hüküm çıkaran imanını kaybedip, sonsuz azaba düşebilir. Hadis-i
şerifleri bir tarafa atıp, Kur’ana herkes el uzatınca dinin yıkılacağını, insan
sayısınca din çıkacağını zındıklar çok iyi bildiği için Yalnız Kur’an diyerek
dini yıkmaya çalışıyorlar. Bu oyuna dikkat etmeliyiz.