Her düşünen müctehid midir?
22/11/2024 Cuma Köşe yazarı O.Ü
Sual: Din konusunda, düşüncesinde isabet eden sevap alır diye bir hüküm var mıdır?
Cevap: Misyonerlerin asırlar
boyu devam eden çalışmaları, İngilizlerin iğrenç siyaseti ve her türlü maddi
güçlerini kullanması ile, İslam dininin bekçisi, Ehl-i sünnet alimlerinin
hizmetçisi olan Osmanlı Devleti parçalanınca, mezhepsizler meydanı boş buldular.
Bilhassa, Ehl-i sünnet âlimlerine söz hakkı tanınmayan memleketlerde, mesela
Suudi Arabistanda, yalan ve hilelerle, Ehl-i sünnete saldırmaya, İslamiyet’i
içeriden yıkmaya başladılar. Suudi Arabistan’dan dağıtılan sayısız altınlar, bu
saldırganlığın dünyanın her yerine yayılmasını sağladı. Pakistan’dan,
Hindistan’dan ve Afrika milletlerinden gelen haberlerden anlaşıldığına göre,
din bilgisi ve Allah korkusu olmayan bazı din adamları, bu saldırganlara destek
olarak mevkilere ve apartmanlara kavuşmuşlardır. Bilhassa gençleri aldatarak,
Ehl-i sünnet mezhebinden ayırmak için yaptıkları hıyanetleri, bu habis
kazançlarına sebep olmakta imiş. Medreselerdeki talebeyi, Müslüman yavrularını
aldatmak için yazılan kitaplardan birinde;
“Bu
kitabı, mezhep taassubunu kaldırmak ve herkesin kendi mezhebi içinde kavgasız
yaşamasını sağlamak için yazdım” deniyor. Bunlar, mezhep taassubunu kaldırmayı,
Ehl-i sünnete saldırmakta gördüğünü söylemektedirler. İslam dinine hançer
saplamakta, bunu Müslümanların kavgasız yaşaması için yaptığını
söylemektedirler. Kitabın bir yerinde;
“Düşünen
bir insan, düşüncesinde isabet ederse, on misli, hata ederse, bir ecir alır”
deniyor. Buna göre her insan, yani ister Hıristiyan, ister müşrik olsun, her
düşüncesinde ecir alacak. Hem de doğru olanlarında on sevap! Peygamber
efendimizin hadis-i şerifini değiştiriyorlar, hile yapıyorlar. Hâlbuki hadis-i
şerifte;
(Bir müctehid, âyet-i kerimeden ve hadis-i
şeriften, amele ait bir hüküm çıkarırken, isabet ederse, buna on sevap verilir.
Hata ederse, bir sevap verilir) buyuruluyor. Hadis-i şerif, bu sevapların
her düşünene değil, ictihâd derecesine yükselmiş olan İslam âlimine
verileceğini, buna da, her düşünmesine değil, Nasslardan, amele ait hüküm
çıkarmak için çalışmasında verileceğini göstermektedir. Bu çalışması ibadettir.
Her ibadete verildiği gibi, burada da sevap verilmektedir.