Bir yazar, (İsa ölmüştür, tekrar gelemez) diyor. Bu hususta bilgi verir misiniz?
Hazret-i İsa gökten inecektir
CEVAP
Tefsirlere geçmeden önce, Nisa suresindeki iki âyetin mealine bakalım:
(Allah’ın resulü Meryem oğlu İsa’yı öldürdük dedikleri için Yahudileri
lanetledik. Hâlbuki onlar İsa’yı öldürmediler, asmadılar da, öldürülen kimse
kendilerine İsa gibi gösterildi. Onun hakkında ihtilafa düşenler
tam bir kararsızlık içinde; bu konuda zandan başka hiçbir bilgileri yoktur ve
kesin olarak onu öldürmediler. Bilakis Allah İsa'yı kendi nezdine
kaldırmış yani himayesine almıştır.) [Nisa 157-158]
Allahü teâlâ, bu âyetlerde Hazret-i İsa’nın öldürülmediğini kesin olarak
bildiriyor. İleride gelecektir, kendi nezdinden maksat, göğe kaldırılmasıdır.
Yoksa Allah mekândan münezzehtir, gökte değildir. Gökleri de O yaratmıştır.
Yaratılan şey, yaratana mekân olamaz.
En iyi tefsir elbette Resulullah efendimizinkidir. Bu husustaki hadis-i
şeriflerden birkaçı şöyledir:
(On alamet çıkmadan kıyamet kopmaz. Biri İsa’nın gökten inmesidir.) [Müslim,
E. Davud, Tirmizi, İbni Mace, Nesai, İ.Ahmed, Taberani, İ.Hibban,
İ.Cerir]
(İsa, âdil bir hakem olarak gökten inecek, haçı kıracak, [Hristiyanlığı
kaldıracak] domuzu öldürecek, [domuz etini yasaklayacak] İslam’dan
başka şeyi yasaklayacaktır.) [Buhari, Müslim, Ebu Davud, Tirmizi, İbni
Ebi Şeybe]
(İsa, yere inince evlenecek, bir oğlu olacak, kırk yıl kadar yaşayıp ölecek ve
benim yanıma defnedilecektir.) [Tirmizi, Mevahib]
(Benim dinim üzerine İsa gelir, Deccalı öldürür, sonra kıyamet kopar.) [İ.Ahmed]
(İsa gelince Deccalı öldürür.) [Müslim, İ.Ahmed, Taberani, Ruyani,
Ziya el makdisi]
(İsa, Deccalı öldürdükten sonra iki kişi arasında düşmanlık kalmaz.) [Müslim]
(Bir ümmet ki başında ben, sonunda İsa gelir. Allah onları hor etmez.) [Hâkim,
Ebu Nuaym]
(Ne mutlu İsa indikten sonraki hayata...) [E.Nuaym]
(Ahir zamanda İsa indikten sonraki hayat ne güzeldir. Yağmur yağdırması için
gökyüzüne, bitki bitirmesi için yeryüzüne izin verilir. Tohumu düz bir taşa
ekersen yeşerir. Bir kişi aslanın yanından geçer aslan ona zarar vermez. Yılana
basar da, onu sokmaz. İnsanlar arasında menfaat mücadelesi, karşılıklı haset ve
kin olmaz.) [Ebu Said-en-Nakkaş]
(İsa, âdil bir hakem olarak indiği zaman kin, nefret ve haset kalkacaktır.) [Müslim]
(İsa benim yanıma gömülecektir.) [Tirmizi]
Öldürülen ona benzetildi
Önce kolay bulunması bakımından Tibyan tefsirine bakalım:
Nisa suresinin 157 ve 158. âyeti tefsir edilirken, Hazret-i İsa’nın
öldürülmediği, asılmadığı, öldürülenin ona benzetildiği ve Hazret-i İsa’nın ref
edildiği, yani göğe kaldırıldığı bildirilmektedir. (Tibyanc.1,s.365)
Al-i imran suresinin 55. âyetinin tefsirinde ise şöyle buyuruluyor:
(Hazret-i İsa diri olarak göğe kaldırıldı. Buhari ve Müslim’in
rivayet ettiği hadiste, Hazret-i İsa, kıyamete yakın yere inecek, İslamiyetle
hükmedecek, Deccalı, domuzu öldürecek ve haçı kıracaktır. Yeryüzünde 7 sene,
başka bir rivayette 40 sene kalacak ve vefat ederek cenaze namazı kılınacaktır.
40 sene dünyada kaldığı ömrü olabilir. Göğe kaldırılmadan önce 33, gökten
indikten sonra da 7 sene kalacaktır. Toplamı 40 tır. (Tibyan c.1,
s.233)
Zuhruf suresi 61. âyetinin tefsirinde ise şöyle buyuruluyor:
İsa aleyhisselamın inmesi kıyamet alametidir. (Tibyan c.4, s.137)
Türkçe meallerin en kıymetlisi kabul edilen Hasan Basri Çantay’ın mealinde,
Nisa suresinin 157 ve 158. âyetinde diyor ki:
Hazret-i İsa öldürülmedi, asılmadı, öldürülen ona benzetildi ve Hazret-i İsa
göğe kaldırıldı. Bu Celaleyn tefsirinden alınmıştır. (Kur’an-ı
hâkim ve meal-i kerim c.1, s150)
Al-i imran suresinin 55. âyetinin tefsirinde ise diyor ki:
(O zaman Allah, şöyle demişti: Seni öldürecek olan onlar değil, benim, seni
kendime yükseltip kaldıracağım, yani himayeme alacağım.) Dip notunda
ise, (Hazret-i İsa, Nisa suresinin 157 ve 158. âyetine göre, düşmanları
tarafından öldürülmemiş, Allah onu ruhu ve cesedi ile birlikte, yükseltip
kaldırmıştır.) Buhari ve Müslim’deki, Kıyamete
yakın ineceğini bildiren hadis-i şerif nakledilmiş ve “Bu hususta sahih başka
haberler de var” denmektedir. (Kur’an-ı hâkim ve meal-i kerim c.1,
s.92)
Zuhruf suresi 61. âyetinin tefsirinde ise, Hazret-i İsa’nın inmesinin kıyamet
alametlerinden olduğu bildirilmektedir. Dipnotta ise, bu bilgileri Beydavi,
Celaleyn ve Medarik’ten aldığı bildirilmektedir. İbni Abbas hazretlerinin,
(Hazret-i İsa’nın nüzulü (yere inmesi), kıyamet alametlerindendir) ifadesine de
yer verilmiştir. Buhari ve Müslim’deki Hazret-i İsa’nın ineceğini bildiren
hadis-i şerif de ilave edilmiştir. (Kur’an-ı hâkim ve meal-i kerim c.3,
s.900)
İmam-ı Kurtubi, El-camiu liahkamil Kur’an isimli eserinde
diyor ki: Zuhruf süresi 61. âyetinde O muhakkak kıyamet bilgisidir,
alametidir ondan şüphe etmeyin buyuruluyor. İbni Abbas, Mücahid,
Dahhak, Elsediy ve Katade yine buyurdu ki: Deccalın da kıyamet alametlerinden
olduğu gibi âyet-i kerime Hazret-i İsa’nın çıkışının da kıyamet alametlerinden
olduğunu bildirir. Çünkü Allahü teâlâ onu kıyametin kopmasından önce gökten
indirecektir. İbni Abbas, Ebu Hüreyre, Katade, Malik bin Dinar ve Dahhak alamet
olarak bildirdiler. İbni Mesud dedi ki: Resulullah miraca çıkarken Hazret-i
İsa’yı gördü. Hazret-i İsa (Kıyamet alameti Deccalın çıkmasıdır, ben inip onu
öldüreceğim) dedi. Deccal çıktığı an Allahü teâlâ İsa’yı gönderir onu koklayan
kâfirin nefesi kesilip ölür ve Deccalı öldürür. (Müslim, İbni Mace, Ebu
Davud, İ. Ahmed, Taberani, Suyuti, İ. Münavi, Nevevi, Kenzil ummal, Mecmul
zevaid)
Yahudi dönmesinin sualleri
Polonyalı Yahudi dönmesi M.Esed’in, internetteki şu suallerine bir cevap
verir misiniz?
Sual: 1- İsa'nın tekrar dünyaya gelmesi, Kur’an ile çelişmiyor mu?
Son peygamber olan Muhammed'den sonra İsa gelemez. Eğer gelirse son peygamber
İsa olmaz mı? Eğer İsa peygamber olarak gelmeyecek denirse, o zaman da İsa’nın
peygamberliği inkâr edilmiş olmaz mı?
CEVAP
Bir Müslüman, İsa veya Muhammed diye konuşmaz. Aleyhisselam der veya en
azından hazret kelimesini kullanır. Bu ifadeler dönmemiş olduğunu, yani
Yahudiliğe devam ettiğini göstermez mi? Hazret-i İsa son peygamber olarak
değil, son peygamber Muhammed aleyhisselamın dinine hizmet etmek üzere
peygamber olarak gelecektir. Bir peygamber, başka peygamberin dinini yayabilir.
Mesela Harun aleyhisselam, Musa aleyhisselamın dinini, Yahya aleyhisselam
Hazret-i İsa’nın dinini yaymak üzere peygamber olarak gönderilmiştir.
Sual: 2- İsa gelince Kur’anı inkâr etmeyeceğine göre, kendisinin
peygamber olduğunu bildiren âyetlere de inanacaktır. Bu durumda Muhammed'in son
peygamber oluşunu inkâr etmiş olmaz mı?
CEVAP
Hâşâ Hazret-i İsa, kendisinin peygamber olduğunu niye inkâr edecek ki? (Ben
Allah’ın peygamberi İsa’yım, son peygamber Muhammed aleyhisselamın dinine
hizmet etmek üzere Allahü teâlâ beni göndermiştir) diyecektir.
Sual: 3- Hadis kitaplarınızın iddia ettiği gibi İsa dünyaya tekrar
gelse, kendisinin peygamber olduğuna dair Kur'an âyetlerine inanacak mı?
CEVAP
Hadis kitaplarınız diyorsunuz, hadis kitapları sizin değil mi? Allah’ı
kabul eden Resulünün sözlerini kabul etmez mi? Senin gerçekten dönme olmadığın
anlaşılmaktadır. Hâşâ Hazret-i İsa, Kur’an âyetlerine niye inanmasın ki? Onları
yaymak için gelecektir.
Sual: 4- İsa peygamber dünyaya tekrar gelse, Muhammed, son peygamber
unvanını koruyabilir mi?
CEVAP
Daha da kuvvetlenir. Son peygamber Muhammed aleyhisselamın dinini yaymak
üzere geldim demesi, İslamiyet’e hizmet etmesi, kendisine, annesine ve yüce
Allah’a yapılan iftiralara bizzat cevap vermesi, Kur’an-ı kerimin doğruluğunun
teyit edilmesine sebep olur.
Sual: 5- İsa geldiğinde bazı haramları helal edeceğine dair hadislere
ne diyorsunuz?
CEVAP
Öyle bir hadis yoktur. İslamiyet’le hükmedecektir. Dinimizdeki dört delilden
ikincisi olan hadis-i şerifde buyuruluyor ki:
(Allah’a yemin ederim ki, Meryem’in oğlu İsa, âdil bir hakem olarak aranıza
inecek, haçı kıracak [Hristiyanlığı kaldıracak], domuzu
öldürecek [domuz etini yasaklayacak], İslam’dan başka şeyi yasak
edecektir.) [Buhari]