Hazret-i Mehdi’nin mezhebi
Hazret-i Mehdi’nin mezhebi
Sual: Mevdudi, (Mehdi ortaya çıkınca,
mezhep diye bir şey olmayacak. Mehdi, hayatın ana problemlerinde derin nüfuza
sahip, modern bir reformcu olacak. Mezhepleri kaldıracak. Fıkıh ve tasavvuf
âlimleri, onun getireceği yeniliklere karşı feryat edecekler. O zaman, bu dört
mezhepten kurtulacağız) gibi şeyler söylüyormuş. Onun hayranları da
aynısını söylüyorlar. Dört mezhep hak değil mi? Hak olan dört mezhebi Mehdi
niye kaldıracak?
CEVAP
Mevdudi mezhepsizdir, onun sözü dinde senet değildir.
Hak kalkarsa yerine bâtıl gelir. Hak olan mezhep, kaldırılmaz. Mezhepleri kimse
kaldırmayacaktır. Mezhepler dinin emriyle, Peygamber efendimizin emriyle ortaya
çıkmıştır. Mezhep imamı demek, Peygamber efendimizin Kur’an-ı kerimden
çıkardığı bilgileri, Eshab-ı kiramdan işiterek toplayan, kitaba geçiren büyük
âlim demektir. Bu ise, Resulullah’a ve Kur’an-ı kerime uymak demektir. Eshab-ı
kiram, Resulullah’tan işittiklerine uyardı. Kendi talebelerinden birine uymaya,
yani dört mezhepten birinde olmalarına lüzum yoktu. Onların her biri, bütün
bilgileri asıl kaynağından alıyordu.
Birbirlerine sorarak da öğreniyorlardı. Hepsi, mezhep imamlarından daha çok
âlim ve daha yüksek müctehid, yani mezhep sahibiydiler. Bir müctehidin mezhebi
kendi mezhebidir. Bir müctehid olan Hazret-i Mehdi’nin mezhebi de, kendi
mezhebidir.
Hazret-i Mehdi gelince, doğru İslam bilgileri unutulmuş ve ortadan kalkmış
olacak. Hazret-i Mehdi Ehl-i sünnet bilgilerini tazeleyeceği zaman, zaten İslam
âlimi kalmamış olacak. Yani fıkıh ve tasavvuf âlimleri zaten kalmamış olacak.
Dolayısıyla bu âlimler değil, ortalık mezhepsizlere kaldığı için, onlar
Hazret-i Mehdi’ye karşı koyacaklar, feryat edecekler. Hazret-i Mehdi, âlimleri
değil, bu türedileri zararsız hâle getirecektir.
Hazret-i İsa da, Hazret-i Mehdi gibi ictihad edecektir. İmam-ı Rabbani
hazretleri buyuruyor ki:
Muhammed Parisa hazretleri, Fusul-i sitte kitabında, (İsa aleyhisselam gökten
inip, İmam-ı a’zam Ebu Hanife’nin mezhebine uygun ictihad edecek, onun helal
dediğine helal diyecek, haram dediğine haram diyecektir) buyuruyor. (3/17)
Hazret-i Mehdi, İslamiyet’i yayacak. Resulullah’ın sünnetlerini ortaya
çıkaracak. Bid’at işlemeye ve bid’atleri Müslümanlık olarak yaymaya alışmış
olan Medine’deki din adamı, Mehdi’nin sözlerine şaşıp, (Bu adam bizim
dinimizi yok etmek istiyor) diyecek. Hazret-i Mehdi, bu din adamının
öldürülmesini emredecektir. (1/255)
Görüldüğü gibi, Hazret-i Mehdi geldiğinde, hak mezheplerin hükümleri unutulmuş
olacak, bid’atler ortalığı kaplayacak, ortada hak bir mezhep kalmayacaktır.
Hazret-i Mehdi de yaygınlaşan bu bâtıl mezhepleri, bid’atleri kaldıracaktır.
Mezhepsizleri yok edecektir. Bütün bu bildirilenlere rağmen, nasıl olur da,
Müslümanlar için rahmet olan dört hak mezhep ve fıkıh kitaplarında bildirilen
hükümler, ictihadlar, öcü gibi gösterilip, (Mehdi gelince bunlardan
kurtulacağız) diye mezhep düşmanlığı yapılabilir?
Hazret-i Mehdi gelince
Sual: (Bir dinde bir mesele, mezhebin birine göre farz, ötekine
göre haram olur mu? Mehdi gelince bu ihtilaflara son verecektir. Mehdi’nin bir
an önce gelmesinin önemi buradan da anlaşılıyor) deniyor. Asırlardır
hiçbir İslâm âlimi, dört hak mezhepteki farklı hükümlere itiraz etmemiştir.
Mehdi niye hak mezhepleri kaldıracak ki?
CEVAP
Hazret-i Mehdi geldiği zaman, dört hak mezhebi kaldırmayacaktır. (Kaldıracaktır) demek,
dört hak mezhebin bâtıl olduğunu iddia etmek olur. Bu da asırlardır gelen İslâm
âlimlerini yalanlamak olur. Hangi Ehl-i sünnet âlimi, dört mezhebin hak
olmadığını söylemiştir?
Hak mezheplerdeki hükümlerin farklı olması, Peygamber efendimizin emrettiği bir
rahmettir. Allahü teâlânın gönderdiği dinlerin hepsi de, amel yönüyle
farklıydı. Âdem aleyhisselamın diniyle Nuh aleyhisselamın, Musa aleyhisselamın
dinleri farklıydı. Farklı olmaları hak din olmalarını engellemez. Mesela şarap
mubah iken son gönderilen dinde haram kılındı. Niye dinde veya mezheplerde
farklı hüküm var demek, Allah'ı suçlamak olur. Allahü teâlâ öyle dilemiş, öyle
hükümler göndermiştir. Farklı ictihad da, yani farklı hükümler de dinimizin
emridir.
Hazret-i Mehdi geldiği zaman, herkes dinden uzaklaşmış, dört hak mezhebin
hükümleri unutulmuş, bâtıl mezhepler ve bid’atler yayılmış olacak. Hazret-i
Mehdi, hak mezhepleri ve dinin hükümlerini değil, bu bid’atleri ve bâtıl
mezhepleri kaldıracak ve dinin hükümleri unutulduğu için ictihad edecektir.
Yapacağı ictihadlar, Hanefî mezhebine uygun olacaktır. Hazret-i İsa da aynı
şekilde ictihad edecektir.
Muhammed Parisa hazretleri, (Hazret-i İsa’nın yeryüzüne indiği zaman
yapacağı ictihadlar, Hanefî mezhebindeki hükümlere uygun olacaktır) buyuruyor. (Füsul-i
sitte)
Hak dinlerdeki farklı hükümler amelde olduğu gibi, dört hak mezhep arasındaki
farklar da, itikatta değil ameldedir. Bu ise, Eshab-ı kiramın farklı ictihadı
gibi rahmettir. İki hadis-i şerif meali:
(Ümmetimin [âlimlerinin] ihtilafı [farklı
ictihadları] rahmettir.) [Deylemi]
(Âlim, ictihadında hata ederse bir, isabet ederse iki sevab alır.) [Buhari]
Sahabenin veya diğer müctehidlerin ictihadlarında doğruyu bulma mecburiyeti
yoktur. Doğruyu bulamasa da, isabet edemese de yine sevab kazanır. Bunlara uyan
da sevab kazanır. Farklı içtihada dil uzatmak, dinî yıkmaktan başka şey
değildir.