bazı sualler
Hazret-i Mehdi’nin alametleri
Sual: Mehdi’nin alametleri çeşitli şekillerde
tevil edilerek deniyor ki:
1- Medine, şehir demektir. (Mehdi, Medine’de doğacak) demek,
köyde değil, şehirde doğacak demektir. Ben şehirde doğduğuma göre, ne demek
istediğimi anlarsınız.
2- (Mehdi, İsa ile birlikte Deccal’ı öldürecek) demek,
ateizmi yok edecekler demektir.
3- (Mehdi gelince semadan bir melek haber verecek) demek,
insanlar birbirine telefon, radyo veya TV ile haber verecek demektir.
4- (Mehdi bid’atleri temizleyecek) demek, fıkıhçıların
ictihad diyerek uydurduğu şeyleri ve dört mezhebi ortadan kaldıracak demektir.
5- (Mehdi’nin adı benim adımla, babasının adı da benim babamın
adıyla aynı olacak) hadisinden maksat, adı Muhammed, babasının adı
Abdullah olacak demek değildir. Mehdi’nin adı Peygamberin dedelerinden birinin
adı da olabilir. Mesela Haşim olabilir, İlyasolabilir, Adnan da
olabilir.
6- Bilen pek yoksa da, Mehdi gelmiştir, 93 sene sonra, Güneş’in
Batıdan doğmasından sonra da İsa, Mehdi’nin arkasında namaz kılacak. Bundan 15
saat sonra da kıyamet kopacak.
7- Mehdi kararmış olan dünyayı aydınlatan bir güneştir ve
aydınlatmaya da başlamıştır. Mehdi güneş olduğuna göre, Güneş’in Batıdan
doğması, Mehdi’nin çıkışı demek de olabilir.
Herkes aklına göre böyle bir tevil yaparsa, dinin bildirdiklerine kim inanır
ki?
CEVAP
Zırva tevil götürmez. Bu tevillerin hepsi yersizdir. Peygamber efendimizin
hadis-i şerifleri, bulmaca, bilmece gibi değildir. Yani (Ben Medine dersem, siz
Ankara, İzmir gibi bir şehir anlayın, ben Muhammed dersem siz Haşim anlayın)
cinsinden değildir. Hâşâ Resulullah efendimiz, bilmece gibi söz söylemez. Bu
zırvalara kısaca cevap verelim:
1- Bir hadis-i şerif meali:
(Medine halkından olan Mehdi, Mekke’ye gidecek.
Mekke halkından bir kısmı ona gelecek ve istemediği halde onu evinden çıkarıp
ona biat edecekler.) [Ebu Davud] (Burada açıkça, Medine halkından
deniyor. Devamında da, Mekke’ye gidecek deniyor. Ne diye “Şehir halkından”
denilip de, sonra Mekke’ye gidecek densin?)
Hazret-i Ali’nin rivayeti de şöyledir:
(Mehdi, Medine’de doğacaktır.) [İ. Münavi] (Medine
şehrinde doğmayacak olsa, ne diye Medine’de doğacak densin? Köyde ve şehirde
doğmasının ne önemi var? Yukarıdaki hadis-i şerifte de, Medine’de doğup sonra
Mekke’ye gideceği açıkça bildiriliyor.)
2- Bir hadis-i şerifte, Deccal’ın nasıl çıkacağı da açıkça
bildiriliyor. Hazret-i Mehdi Kudüs’e intikal ettiğinde, Deccal’ın çıktığını
haber alacaklar deniyor. (Kitab-ul-Burhan fi alamat-i Mehdiyyi
ahir-iz-zaman)
Bunun ateizmle ne ilgisi olabilir? Kudüs’e gittiğinde, ateizmin çıktığını mı
haber alacak? Atalarımız boşuna, (Zırva tevil götürmez)dememişler.
3- Peygamber efendimiz, (Melek seslenecek) buyururken,
tevilciler, telefon, radyo veya TV diyor. Bir hadis-i şerif meali:
(Mehdi’nin başı hizasında bir bulut olacaktır. Buluttan bir melek, “Bu
Mehdi’dir, sözünü dinleyiniz” diyecektir.) [M. Rabbani]
4- Bu, fıkıh âlimlerine, müctehidlere yapılmış çok çirkin bir
iftiradır. İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki:
Kıyas ve ictihad, bid’at değildirler, çünkü bunlar, âyet-i kerimelerin
mânâlarını meydana çıkarırlar. Bu mânâlara başka bir şey eklemezler. (1/186)
Hazret-i Mehdi geldiği zaman, dört hak mezhebi kaldırmayacaktır. (Kaldıracaktır) demek,
dört hak mezhebin bâtıl olduğunu iddia etmek olur. O zaman, dört hak mezhebin
hükümleri unutulmuş, bâtıl mezhepler ve bid’atler yayılmış olacak. Hazret-i
Mehdi ve Hazret-i İsa, hak mezhepleri ve dinin hükümlerini değil, bu bid’atleri
ve bâtıl mezhepleri kaldıracak ve ictihad edecektir. Hatta ictihad ederek
bildireceği hükümler, Hanefî mezhebine uygun olacaktır. Muhammed Parisa
hazretleri buyuruyor ki:
İsa aleyhisselamın ictihad ile çıkaracağı bütün hükümler, Hanefi mezhebindeki
hükümlere uygun olacaktır. (Füsul-i sitte)
5- Bir hadis-i şerif meali şöyledir:
(Allahü teâlâ, kıyamet kopmadan önce, ehl-i beytimden birini yaratır ki,
ismi benim ismim gibi, babasının ismi, benim babamın ismi gibi olur. Ondan önce
dünya zulümle doluyken, onun zamanında adaletle dolar.) [Ebu Davud, İ.
Ahmed, Tirmizi, Taberani, Ebu Nuaym, İbni Ebi Şeybe]
Peygamber efendimiz açıkça isminin ve babasının isminin ne olacağını
bildirirken, nasıl olur da, Mehdi’nin ismi, Haşim, İlyas, Adnan veya
diğer dedelerinden birinin ismi olacak denebilir? Bu, açıkça hadis-i şerifi
inkâr etmek değil midir?
6- Hem Mehdi geldi diyor, hem de 100 sene sonra, güneş batıdan
doğduktan sonra, Hazret-i İsa, Mehdi’nin arkasında namaz kılacak diyor. Mehdi,
40 yaşında zuhur edeceğine göre, tevilcilere göre, şimdi gelmiş olan Mehdi, 100
sene sonra yani 150 yaşındayken mi Hazret-i İsa, Mehdi’nin arkasında namaz
kılacak?
7- Hani Güneş 93 sene sonra Batıdan doğacaktı? Bu alametlerin peş
peşe olacağını yeni mi okudular ki, Dabbe çıktı dediklerine göre, Güneş’in
Batıdan doğması için, acilen bir tevil bulmak zorunda mı kaldılar?
Görüldüğü gibi, bu iddia edilenlerin tamamı, dinimize aykırıdır. İmam-ı a’zam
hazretleri de, bütün Ehl-i sünnet âlimleri gibi, bunları
tevil etmemiş, (Yecüc ve Mecüc’ün ortaya çıkması, Güneş’in Batıdan
doğması, Hazret-i İsa’nın gökten inmesi, Deccal’ın gelmesi ve diğer kıyamet
alametlerinin hepsinin, hadis-i şerifte bildirildiği gibi, zamanı gelince aynen
gerçekleşeceğine inanırız)buyurmuştur. (Fıkh-ı ekber)
Mehdi’nin ayak sesleri
Sual: Sünnî bir yazar, (Mehdi’nin ayak seslerini işitiyorum) diye
bir yazı yazmış. Gelecek hakkında indî tahminlerde bulunmuş. İslâmiyet'in
gümbür gümbür geleceğini söylemiş. Tarihte bu Mehdi meselesi, çok istismar
edilmiştir. Her devirde Mehdi’nin geldiği, bugün yarın Kıyametin kopacağı
söylenmiştir. Çok kimse de, kendinin Mehdi olduğunu açıklamıştır. Günümüzde de,
her köşe başında mehdilik satan çok kimse vardır. Sünnî yazar da,
söylenenlerden etkilenmişe benziyor. Acaba bu yazarın işittiği ayak sesleri
kime ait? Mezhepsizlerin, dinsizlerin ayak sesleri olmasın? Bu yazar, acaba
sesleri ayırmakta güçlük mü çekiyor? Çünkü âhir zamanda gün günü aratacak,
dinsizlik çoğalacaktır. Nitekim (Her asır, öncekinden daha kötü olur,
böylece Kıyamete kadar bozulur) hadis-i şerifi, kötülüğün ve küfrün
gümbür gümbür yayılacağını göstermektedir. İkinci binin müceddidi İmam-ı
Rabbânî hazretleridir. Üçüncü bin yılın müceddidi de Hazret-i Mehdi olacağına
göre, İmam-ı Rabbânî hazretlerinden bin yıl sonra Mehdi gelmeyecek mi?
CEVAP
Evet, Hazret-i Mehdi’nin gelişine en az 600 yıl daha vardır. Gelinceye kadar dinsizlikler,
cinayetler, her çeşit kötülük yayılmaya devam edecektir. İstisna olarak bazı
bölgelerde İslamiyet’e sarılanların olması hadis-i şerife aykırı değildir.
Yukarıdaki hadis-i şerif, dünyada genel bozulmayı bildirmektedir. Mehdi’yim
diyenlerin hiçbirine inanmamalı. Mehdi’nin alametleri sitemizde vesikalarıyla
birlikte vardır.
Hazret-i Mehdi gelince
Sual: Şeyh denilen biri, (Hazret-i Mehdi geldiğinde elektrik ve
elektronikle çalışan hiçbir şey olmayacak, teknolojiyi tamamen kaldıracaktır)
diyormuş. Öyle bir şey var mı?
CEVAP
Ateistler ve yabancılar, özellikle böyle şeyhler yüzünden İslâmiyet'e ters
bakıyorlar. Teknoloji İslâmiyet'e aykırı değildir, İslamiyet’in emrettiği bir
ilimdir. Hazret-i Mehdi, İslâmiyet'e aykırı bir iş yapmayacaktır. Onun zamanında
inecek olan Hazret-i İsa da, onunla beraber İslâmiyet'i yayacaktır. İki hadis-i
şerif:
(Eshab-ı Kehf, hazret-i Mehdi’nin yardımcıları olacak, İsa “aleyhisselam”
da, bunun zamanında gökten inip Hazret-i Mehdi ile birlikte, Deccal ile
savaşacaktır.) [İ. Süyûtî]
(İsa “aleyhisselam”, âdil bir hakem olarak gökten inecek, İslam’dan başka
her şeyi yasaklayacaktır.) [Buhârî]
Zamane şeyhleri, nakli esas almıyorlar, akıllarına geleni söylüyorlar. Belki de
teknolojiyi İslam dışı bir şey sandıkları için, (Mehdi, İslam’a aykırı olan
şeyleri kaldıracaktır) diyorlar. Nakli esas almayanların sözlerine itibar
edilmez.
Hazret-i Mehdî'nin alametleri
Sual: Önceki asırlarda olduğu gibi, zamanımızda da kendini mehdi kabul edip
ilan edenler oluyor. Geleceği bildirilen hazret-i Mehdi'nin bunlarla bir
alakası var mıdır?
Cevap: Hazret-i Mehdî, ahir zamanda dünyaya gelecektir. Adı,
Muhammed, babasının adı Abdullah’tır. Resulullah efendimizin soyundan
olacaktır. İsâ aleyhisselâmla buluşacak, mezhepleri kaldıracak, yalnız onun mezhebi
kalacak, her yeri alacak, her yerde adalet olacak, Eshâb-ı Kehf, uyanıp
mağaradan çıkarak, hazret-i Mehdi'nin askeri olacaktır. Bazı kimseler, büyük
zannettikleri kimselere Mehdi demektedir. Hazret-i Mehdî'nin alametlerini
Resulullah efendimiz bildirmiştir. İbni Hacer-i Mekkî hazretlerinin
"Alâmet-ül-Mehdî" kitabında ve İmâm-ı Süyûtî hazretlerinin
"Cüz'ün minel ehâdîs velâsâril vârideti fî alâmetil mehdî" kitabında
bunlardan ikiyüze yakın alâmet yazılıdır. "El-fütûhât-ül-islâmiyye"
kitabında diyor ki:
“Beklenilen Mehdî, hazret-i Fâtıma'nın soyundan olacaktır. Mekke’de zuhur
edecektir. O zaman, Müslümanlar halifesiz olacaktır. İstemediği hâlde, zorla
halife yapılacaktır. Zuhur edeceği zaman, yaşı ve ömrü kesin belli değildir.”
Hazret-i Mehdî çıkacağı zaman yeryüzünde halife
bulunmayacağı ve Mehdîliklerini ilan edenlerin Mehdî olmadıkları, buradan
anlaşılmaktadır. İmâm-ı Rabbânî hazretleri, hazret-i Mehdî'nin Medine’deki
sapık din adamlarını öldüreceğini yazmaktadır.