Musevîlik Yahudilikten, İsevîlik de Hristiyanlıktan farklı mıdır?
Musevilik ve İsevilik
CEVAP
Evet, farklıdır. Her peygamber Müslümandır. Çünkü itikatta ayrılık yoktur.
Sadece amele ait hükümlerde farklar vardır. Bunun için Musa aleyhisselamın
dinine Musevîlik, İsa aleyhisselamın dinine de İsevîlikdendi.
Dinleri tahrif edilince, Yahudilik ve Hristiyanlık adını
aldılar.
Yakup aleyhisselamın 12 oğlundan biri olan Yehuda’nın neslinden gelenlere veya
Filistin’inde kurulan Yehuda Krallığına nispetle Yahudi denir.
Hristiyan kelimesi, Yunancadaki Hristianos kökünden
gelir. İsa aleyhisselamın adı Hristos olarak da geçtiği için,
ona bağlanan, onun yolundan gidenler anlamında Hristianos veya Hristiyan kelimeleri
kullanılmıştır. Hristiyan kelimesi birinci yüzyılın ortalarına
doğru kullanılmaya başlandı.
İsa aleyhisselamın dini bozulmadan önce, İsevîler mümin iken, Muhammed
aleyhisselama inanmadıkları için, kitaplı kâfir oldular. Yahudiler İslamiyet’e
bunlardan daha uzaktır. (Tezkire-i Kurtubî)
Hristiyanlar, teslise inanarak müşrik oldular. Büyük Konstantin İsevîliğe
putperestliği karıştırdı. 325 yılında İznik’teki ruhani meclisinde, 318 papazla
birlikte şirkle dolu yeni bir din meydana getirdi. (F. Bilgiler)
Yahudiler, İsevîliği içeriden yıkıp İncil’i yok ettiler. Uydurma İnciller
çıkardılar. Allahü teâlânın gönderdiği İsevî dinini
bugünkü Hristiyanlıkhâline çevirdiler. 1973’te meydana çıkan Barnabas İncili de,
Hristiyanlığın uydurma bir din olduğunu ortaya koymaktadır. (H. S.
Vesikaları)
Pavlos, İsevî görünerek, İsevîlik dinini bozdu. Tevhidi teslise,
İsevîliği Hristiyanlığa çevirdi. İncil'i tahrif etti. (İsa, Allah'ın
oğludur) dedi. Bunlar İsevîler arasında yayıldı. Çok efsane
uydurdular. Hazret-i İsa’nın uydurma resim ve heykellerini yaptılar. Haç
işaretini sembolleştirip, heykellere ve haça taptılar, yeniden putperestliğe
döndüler. (H. L. O. İman)
Hristiyanlıktaki, vaftiz ve İşa-i Rabbânî gibi
âyinlerin, putperestlikten alınarak sonradan İsevîliğe karıştırıldığını, pek
çok Hristiyan din adamı, ilim ve fen adamı açıkça yazmaktadır. (C.
Veremedi)
Pavlos’un kurduğu Hristiyanlıkla, İsevîlik arasında büyük farklar vardır. (Christian
Beginnings, 2. kısım, s. 182)
İncil, Tevrat’ı nesh etti
Sual: Şevahid-ün Nübüvve kitabında deniyor ki:
“İsa aleyhisselam, din sahibi değildir. Nitekim İncil’de İsa
aleyhisselam, (Ben Musa aleyhisselamın dinini değiştirmek için değil,
tamamlamak için geldim) diyor.”
İsa aleyhisselam için neden (Din sahibi değildir) deniyor?
CEVAP
(Din sahibi değildir) demek, (Tamamen farklı bir din ile değil, bazı
farkları olan bir din ile geldi) demektir. Bir âyet-i kerime meali:
(Benden önce Tevrat’ta bildirilmiş olanları tasdik edici olarak ve bazı
haramları [iç yağı, deve eti gibi şeyleri] helâl etmek için
geldim.) [Âl-i İmran 50]
Demek ki, İsa aleyhisselamın İncil’i, Musa aleyhisselamın Tevrat’ını tasdik
etmiş ve haramlardan bazılarını helâl yapmıştır. (C. Veremedi)
İsa aleyhisselamın dini, Musa aleyhisselamın dinini nesh etti. Yani Tevrat’ın
hükmü kalmadı. Bundan sonra, Musa aleyhisselamın dinine uymak caiz olmadı.
Muhammed aleyhisselamın dini gelinceye kadar, İsa aleyhisselamın dinine uymak
lazım oldu. (F. Bilgiler)
Fakat çok kısa zamanda İsevîlik bozuldu. Üç tanrı inancı, İsa aleyhisselamın
tanrılaştırılması gibi sapıklıklar çıktı. Bu bozuk durumu kabul etmeyen çok
kimse, İsevîliği kabul etmeyip, İbrahim aleyhisselamın diniyle amel etmeye
çalıştılar. Mesela, Müslümanlık gelmeden önce, Mekke ve Medine’de İbrahim
aleyhisselamın dini ile amel ediyorlardı. Eğer İsevîlik oraya bozulmadan
ulaşsaydı, herkesin İsa aleyhisselamın getirdiği din ile amel etmesi gerekirdi.