Barnabas kimdir?
Joseph Barnabas kimdir
CEVAP
İsa aleyhisselama ilk inananlardandır. Kıbrıs'ta doğdu. Önceleri Yahudi dininde
idi. İsa aleyhisselamı görünce iman etti. İsa aleyhisselama inandığı ve çok
sevdiği için, Havariler ona "Barnabas" ismini verdiler. “Barnabas”
lakabı, nasihat verici, iyiliğe teşvik edici anlamına gelmektedir.
Fransızlar Saint Barnabe derler ve 11 Haziranda yortusunu yaparlar.
Bolüs adındaki bir Yahudi, İsa aleyhisselamın dinine inanmış görünüp Barnabas'a
yanaştı. Yıkıcı fikirlerini aşılamak için, kendisi ile senelerce arkadaşlık
etti. Kandıramayacağını anlayınca, düşmanlığını açığa vurdu. İsa
aleyhisselamdan sonra Bolüs'ün ilk işi, hakiki İncili yok ettirmek oldu. İsa,
Allah'ın oğludur, dedi. Şarabı ve domuzu helal etti. Barnabas bu yalanlara
aldanmadı. İsa aleyhisselamdan gördüklerini ve işittiklerini doğru olarak
yazdı. Bu durumda İseviler ikiye ayrıldı.
Bolüsçüler (Pavlosçular), Avrupa krallarını elde edip, kuvvetlendiler. Barnabas
tarafını tutanlar ise çoğaldı. Bunlardan Antakya piskoposu Lucian, teslise
inanmadığı için 312'de öldürüldü. Barnabas'ın yolunda olanlar İsa aleyhisselam
insandır, Ona tapılmaz diyorlardı. Mücadele senelerce devam etti. Lucian'ın
talebesi Libyalı Aryüs de Barnabas gibi; İsa insandır, Ona tapılmaz dediği için
İznik toplantısında aforoz edildi. Barnabas İncilinin yok edilmesine ve bu
İncili okuyanların öldürülmelerine karar verildi. Aryüsçüler yok edilmeye
başlandı. Roma İmparatoru Büyük Kostantin pişman olup Aryüs'ü İstanbul'a davet
ettiyse de gelirken öldürüldü.
Barnabas'ın yazdığı İncil, miladın 325. senesine kadar İskenderiye
kiliselerinde okunuyordu. Papa Beşinci Sixtus,1585-1590 arasındaki papalık
zamanında, bunu İbranice’den İtalyanca’ya tercüme ettirdi. Prusya kralının
müşaviri J.F. Cramer, bunu bulup 1713'te Osmanlılarla yaptığı muharebeleri ile
meşhur olan kitap meraklısı Prens Eugén'e hediye etti. Prens 1736'da öldükten
sonra, kütüphanesi Viyana (Hofbibliyothek) Kütüphanesine katıldı. Bu el yazma
İncil hâlâ, Viyana İmparatorluk Kütüphanesindedir.
Bu İncilde Hazret-i İsa diyor ki:
Ben günah affedemem, günahları ancak Allah affeder. (71. bab)
Ben, Allah’ın resulünün yolunu hazırlamak için geldim. Bu Resul, sizden birkaç
yıl sonra, İncil tahrif edilip hakiki inananların 30 kişi kadar kalacağı bir
zamanda gelecektir. O zaman, Cenab-ı Hak, elçisini gönderecektir. Onun başının
üzerinde beyaz bir bulut bulunur. O, putları kırar. Onun sayesinde, insanlar
Allah’ı tanır ve ben de hakiki olarak tanınırım. (72. bab)
O resul güneyden gelecektir. (96. bab)
O resulün adı Ahmeddir. (97. bab)
Görüldüğü gibi, Barnabas İncilinde, Hazret-i İsa’nın, son
Peygamberin geleceğini, isminin [Muhammed ile aynı manadaki] Ahmed olacağını)
bildirdiği açıkça yazılıdır. Bu husus, Kur'an-ı kerimde de
bildirilmektedir:
(Meryem oğlu İsa, "Ey İsrail oğulları, benden önce gelmiş olan Tevrat’ı
tasdik eden, benden sonra gelecek ve ismi Ahmed olan bir Peygamberi müjdeleyen,
size gönderilmiş bir Peygamberim" demişti. Ancak, o kendilerine apaçık
delillerle [mucizelerle]gelince, bu apaçık bir sihirdir dediler.) [Saf
6]
Gayrimüslimler, Peygamber efendimizin mucizelerine sihir dedikleri gibi,
Hazret-i Musa ve Hazret-i İsa’nın mucizelerine de sihir demişlerdi.
Hazret-i İsa, peygamber olduğunu bildirince, yahudiler, mucize göstermesini
istediler. "Bu hastayı iyileştir" dediler. O da mübarek elini sürünce
hasta iyileşti. "Şu körün gözünü aç" dediler. O da mübarek elini
sürünce gözleri açıldı. Baktılar dedikleri oluyor. Daha zor bir şey istediler.
"Şu ölüleri dirilt" dediler.
Hazret-i İsa, dua edince, istedikleri ölüler de dirildi. Daha zor bir şey
aradılar. "Çamurdan bir kuş yap, memeli ve dişleri olsun, hayz görsün,
yavru doğursun" dediler.
Hazret-i İsa, çamurdan yaptığı şekle üfürünce, bildirdikleri vasıfta bir hayvan
[yarasa] meydana geldi. (Al-i İmran 49)
Hazret-i İsa beşikte konuştu ve çeşitli mucizeler gösterdi. Peygamber
efendimizin de bin kadar mucizesi görüldü. Buna rağmen yahudiler ve diğer
kâfirler "Bu bir sihir" diyerek inanmadılar.
Hazret-i İsa, son peygamber Muhammed aleyhisselamı müjdeleyince, havariler,
Onun ümmetinin nasıl olacağını sual ettiler. Hazret-i İsa da (Bizden
sonra gelecek ümmet, âlim, hakim, takva ehli iyi insanlardır. Allahü teâlâdan
gelen az rızka razı olacaklar. Allahü teâlâ da, onların az ameline razı
olacaktır) buyurdu. Bu vasıfların hepsi Eshab-ı kiramda var idi. (Tibyan)
Bütün tahriflere rağmen
İsa aleyhisselamdan sonra, bir son Peygamber (aleyhissalatü vesselam)
geleceği İncilde bildirilmişti. Bu haber, bütün tahriflere rağmen bugünkü bozuk
İncillerde bile vardır. Yuhanna İncilinin 14.babının 16.âyetinde İsa
aleyhisselam;
(Allah size, sizinle beraber kalacak bir teselli edici gönderecektir)demektedir.
26. âyetinde ise, (Bu hakiki tesellici size her şeyi öğretecek ve size
benim öğrettiklerimi de hatırlatacaktır) demektedir.
16.babın 13.âyetinde ise, (O, size her hakikate yol gösterecektir. Zira
O, size kendiliğinden bir şey söylemeyecek, fakat Allah’ın söylediklerini size
bildirecektir) demektedir. [Hristiyanlar (Tesellici)kelimesini (Ruh) diye
tercümede ısrar ederler.]
[Kur’an-ı kerimde de iki âyet-i kerime meali şöyledir:
(Resulullahta sizin için [uyulması gereken] güzel örnekler
vardır.) [Ahzab 21]
(Resulüm, kendi arzusu ile konuşmaz. Onun [dini hükümlere ait her] sözü
vahiydir.) [Necm 3, 4]
Bir hadis-i şerif meali de şöyledir:
(Yemin ederim ki, ben size ancak Allahü teâlânın emrettiğini emrediyor,
nehyettiğini nehyediyorum.) (Taberani)]
Bundan başka, Kitab-ı mukaddesin Eski Ahd (Tevrat) kısmında Arap ırkından bir
Peygamber geleceği yazılıdır. Tesniyenin 18.babının 15.âyetinde, Musa
aleyhisselamın İsraillilere, (Rab sizin için aranızdan,
kardeşlerinizden benim gibi bir Peygamber “aleyhissalatü vesselam”
çıkaracaktır) dediği yazılıdır. Burada bahis konusu olan İsraillilerin
kardeşleri, İsmaililer yani Araplardır. İşte İncil’de ve Tevrat’ta yazılı olan
ve Arap ırkından geleceği müjdelenen bu son Peygamber, Muhammed
aleyhisselamdır.