Dinimize de inanan ve birçok İslamî hükmü uygulayan, fakat kendi dinini bırakmayan bir gayrimüslim, Müslüman hükmüne girer mi?
İki dine uymak
CEVAP
Yine gayrimüslimdir. Müslüman olmak için kafirliğe ait bütün inançları
bırakması şarttır. Bırakmadığı sürece, İslamiyet’in bütün emirlerini uygulasa
yine kâfirdir.
Emirleri uygulamak ve kelime-i şehadeti söylemek yeterli değildir. Münafıklar
da, o kelimeyi söyler, namaz kılar, diğer emir ve yasaklara uyardı veya uymuş
görünürdü. Müslüman olmak için İslamiyet’in bütününe inanmakla birlikte, her
çeşit kâfirlikten uzaklaşmak lazımdır. Kâfirliği bırakmadıkça, ne yaparsa
yapsın Müslüman olmuş olmaz. Müslüman kalabilmek için kâfirliği ve İslamiyet’e
uymayan hangi inanış, hangi görüş, hangi teori olursa olsun, hepsini yanlış
bilmek ve zararlı olduğuna inanmak şarttır.
İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki:
Muhammed aleyhisselama uymak için, Onu tam ve kusursuz sevmek lazımdır. Tam ve
olgun sevginin alameti de, onun düşmanlarını düşman bilip sevmemektir. Sevgiye
müdahene [gevşeklik] sığmaz. İki zıt şeyin sevgisi bir kalbde, bir arada
yerleşemez. Cem-i zıddeyn muhaldir. Yani iki zıddan birini sevmek, diğerine
düşmanlığı gerektirir.(1/165)
İman, inanılması zorunlu olan bilgileri kalbin tasdik etmesi yani inanması
demektir. Bu tasdikin alameti, küfürden uzaklaşmak ve kâfirlikten sakınmaktır.
Kâfirlikten sakınmak da, küfre mahsus şeylerden, mesela zünnar bağlamak, [Noeli
kutlamak] gibi küfür alametlerini kullanmaktan sakınmak ve kâfirlere düşmanlık
demektir. Tasdik edip de, zaruret olmadığı halde, küfürden sakınmayan Müslüman
mürted olur. (1/266, 3/16)
Zaruretsiz zünnar bağlayan veya Noel’i kutlayan Müslüman kâfir olduğuna göre,
zünnarlı kâfir, zünnarını kesmeden, kâfirlikten çıkmadan, nasıl Müslüman olabilir
ki?
İki dinli insan
Sual: Bir Müslüman, İslamiyet’le birlikte başka bir dine de uysa
Müslümanlığına zarar gelir mi?
CEVAP
Müslümanlıktan çıkmış olur. Bir insan, hem Müslüman hem kâfir olamaz.
İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki:
Böyle yapan müşriktir, Müslüman değildir, çünkü İslam ve küfür birbirinin
zıttıdır. Birini kabul etmek, diğerini inkâr etmek demektir. Küfürden uzak
durmak, kaçınmak şarttır. (3/40)
Temiz necaset mi?
Sual: Bir yazar, uzun bir makale yazarak, (Hristiyanların
hepsi değil, bir kısmı sapıktır) diyor. Müslümanların ise, bir kısmı
değil çoğu sapıktır. O zaman Müslümanlıkla Hristiyanlık arasındaki fark nedir?
Hangisi hak dindir? İkisine de hak din denmez. O zaman ortada bir hak din
varken, Allah niye Müslümanlığı gönderdi ki? Hâşâ bu lüzumsuz bir şey olmaz mı?
İmanın altı şartından birini inkâr eden gayrimüslimler veya İsevîler, nasıl
mümin olur, nasıl Cennete gider? Gazetenin biri de kocaman bir manşet
atmış, (MÜSLÜMAN İSEVÎLER DUA ETTİ) diyor. İsevîlerin
Müslüman olanı da olur mu?
CEVAP
Atalarımız, (Zırva tevil götürmez) diye ne güzel söylemişler.
Kâfiri Cennete koyma gayretinin altında yatan ne ki? Dinimizde imanın altı
esası net belli değil mi? Amentü’de açıklanmıyor mu? Bu altı şarttan birini
kabul etmeyen, Müslüman olabilir mi?
Altı şarttan biri, bütün kitaplara inanmaktır. Hristiyanlar, gavur severlerin
tabiriyle İsevî denilen kimseler, Kur'an-ı kerime inanıyor mu? Elbette
inanmıyor. İnanmayanlar nasıl Müslüman olur?
Yine altı şarttan biri de, bütün peygamberlere inanmaktır. Hristiyanlar veya
İsevîler, bizim peygamberimize inanıyor mu? İnanmıyor. İnanmıyorsa nasıl
Müslüman olur?
Onlar bizim inandığımız gibi meleklere de inanmıyorlar. Allah'a da bizim gibi
inanmıyorlar. Üç tanrıya inanıyorlar.
Yazara göre, böyle düşünen Hristiyanlar sapık diyelim. Sapık olmayanları
inanıyor mu? İnansa zaten Müslüman olur. Altı esasa inanmadığı için
gayrimüslimdir. Hiçbir Hristiyan’la iman birliğimiz yoktur.
Müslüman İsevî diye bir şey olmaz. İsevîler gayrimüslim değil mi? Gayrimüslim
demek Müslüman olmayan demektir. Müslüman, hiç İsevî olur mu? İsevî ise
Müslüman değil, Müslümansa İsevî değildir. Bu tâbir neye benzer açıklayalım:
Müslüman İsevî demek, temiz necaset demeye benziyor. Temiz necaset tâbirindeki
necaset, eğer temizse necaset değildir. Yok, necasetse, o zaman temiz değildir.
Temiz idrar demek de böyledir. Alkolsüz bira veya alkolsüz şarap da diyenler
oldu. Eğer bir sıvı alkolsüz ise ona bira veya şarap denmez.
Bütün bu hezeyanlar, (Allah katında hak din ancak İslam’dır)mealindeki
âyet-i kerimeyi inkâra çalışmanın başka yolu mudur?
İki dinli olmak
Sual: Gazetenin birinde, (Bir papaz, kelime-i şehadet getirdi,
Hristiyanlığın yanında Müslüman da oldu) diye bir haber çıktı. (Hristiyanlar
da Cennete girecek) diyen bazı Müslümanlar, Hristiyan da olmuşlar.
Böyle iki dinli olmak daha mı garanti oluyor?
CEVAP
Garanti olmaz, aksine Müslüman olan kimse, başka dini de kabul ederse,
kâfir olur. Çünkü iki zıt şey bir arada bulunmaz. Hakla bâtıl birleşmez. Sütle
idrar karışırsa, idrara bir zararı olmasa da süt, temizliğini kaybeder.
Hristiyan, birkaç dine girse de onun gâvurluğuna bir zarar gelmez. Ama bir
Müslüman, Hristiyanlığı veya Yahudiliği kabul ederse kâfir olur. İki dinli
Müslüman olmaz.
Bir Hristiyanın Müslüman olabilmesi için, kelime-i şehadet getirmekle birlikte,
bâtıl dininden uzak olması da şarttır. Uzak kalmadıkça İslâmiyet'e girmiş
olmaz. (İbni Âbidin)
İmam-ı Rabbânî hazretleri de buyuruyor ki:
İki dinli olan kimse müşriktir, Müslüman değildir, çünkü İslam ve küfür
birbirinin zıddıdır. Birini kabul etmek, diğerini inkâr etmek demektir.
Küfürden uzak durmak, kaçınmak şarttır. (3/40)