Küfürle iman birleşmez
Küfürle iman birleşmez
Sual: Bir arkadaşa, (Niye kiliseye gidiyorsun?)
dedim. (Ben Müslüman Hristiyanlarla görüşüyorum. Ehl-i kitabın, yani Yahudi ve
Hristiyanların içinde hak yolda olanların da bulunduğunu Kur’an haber veriyor)
dedi. İşte o âyet: (Ehl-i Kitabın hepsi bir değildir. Kitap ehli içinde
doğruluk üzere bulunan bir ümmet vardır ki, gecenin saatlerinde onlar secdeye
kapanarak Allah'ın âyetlerini okurlar.) [Al-i İmran 113]
“Müslüman kitap ehli” veya “Müslüman Hristiyanlar” diye bir şey var mı?
CEVAP
Elbette, öyle bir şey olamaz. Bir insan, Müslümandır veya
gayrimüslimdir. Müslüman Yahudiler veya Müslüman Hristiyanlar, Müslüman
Protestanlar olmaz. Tersi de olmaz. Yani Protestan Müslümanlar, Hristiyan
Müslümanlar da olmaz. Başka bir ifadeyle iki zıt şey bir arada olmaz, imanla
küfür zıttır, bir arada olmaz.
(Müslüman Hristiyan) tabiri dinimize zıttır; çünkü İmam-ı Rabbani
hazretleri buyuruyor ki:
İslam’la küfür birbirinin zıttı, tersidir. Birinin bulunduğu yerde, öteki
bulunamaz, gider. Bu iki zıt şey bir arada bulunamaz. Birine kıymet vermek,
ötekini aşağılamak olur. (1/163)
Allahü teâlâ, birçok âyette, hatta bu âyetten üç âyet önce, ehli kitabın kâfir
olduğunu bildiriyor. Bu âyette de onların doğruluk üzere bulunduklarını
bildirir mi hiç? Hâşâ, böyle çelişkili olur mu?
O arkadaş, ne diye 110, 111, 112. âyeti almıyor da sadece 113. âyeti alıyor?
Âyetin dördü birlikte alınınca mesele ortaya çıkıyor. Kurtubi, Beydavi ve diğer
tefsirlerde bildirilen olay şudur:
Orada bahsedilen ehl-i kitaptan kasıt Hristiyanlar değil, Yahudilerdir. Hak
yolda olup namaz kılanlar da, Yahudilerden Müslüman olanlarıdır; yoksa
Hristiyan veya Yahudi secdeye kapanıp namaz kılar mı? Kılsa da, iman etmedikçe
faydası olmaz. Âyet-i kerimenin sebeb-i nüzulünde buyuruyorlar ki:
Yahudi hahamları, Müslüman olan Yahudiler için, (Bizim ırkımızdan olduğu halde,
Muhammed’e iman edenlerde hayır yoktur, eğer hayır olsaydı ecdatları olan benî
İsrail’in dinini bırakıp da Müslüman olmazlardı) dediler. Bunun üzerine bu
âyetler indi. O âyetlerin mealleri:
(Siz [Müslümanlar], insanların iyiliği için ortaya
çıkarılmış en hayırlı ümmetsiniz; iyiliği emreder, kötülükten men eder ve
Allah'a inanırsınız. Ehl-i kitap da [Yahudiler de] inansaydı,
elbet bu, kendileri için çok iyi olurdu. İçlerinde iman edenler, [Müslümanlığı
kabul edenler] varsa da, çoğu yoldan çıkmıştır. Onlar[Yahudiler] size,
incitmekten başka zarar veremezler. Sizinle savaşacak olsalar, arkalarını dönüp
kaçarlar. Sonra kendilerine yardım da edilmez.) [Al-i İmran 110, 111]
(Onlar [Yahudiler], nerede bulunurlarsa bulunsunlar [öldürülmek,
esir edilmek, malları elinden alınmak, cizye vermek, her yerde, Müslümanlar ve
Hristiyanlar arasında hakir olmak gibi] üzerlerine zillet [damgası] vurulmuştur [kurtulamazlar]. Meğerki
Allah’ın ipine [dinine] ve [inanan] insanların
ahdine [sığınmış] olsunlar. Onlar döne dolaşa, Allah’ın hışmına
uğradılar. Üzerlerine de bir miskinlik vuruldu. Bunun sebebi, onlar Allah’ın
âyetlerini inkâr etmişler, Peygamberleri haksız yere öldürmüşler, isyan
etmişler ve aşırı gitmişlerdi. Ehl-i kitabın [Yahudilerin] hepsi
bir değildir, onlardan [Müslüman olanlar] dimdik ayakta [iman
edip İslam’ın emirlerini yerine getiren] bir ümmet [hak yolda
olan bir topluluk] vardır ki, geceleyin secde ederler [namaz
kılıp, namazda] Allah’ın âyetlerini okurlar.) [Al-i İmran 112,
113]
Beydavi tefsirinde diyor ki: Ehl-i kitaptan olup da, iman eden Müslümanlar,
diğer Müslümanlar gibi gece vaktinde Kur’an-ı kerimi yatsı namazlarında
okurlardı. Resulullah efendimiz, bir gün yatsı namazına, her günkünün aksine
geç geldi, cemaatin beklediğini görünce yukarıdaki âyetleri okuyarak buyurdu
ki:
(Bu vakitte, siz Müslümanlardan başka Allah’ı zikreden [namaz
kılan] hiçbir din ehli yoktur.)
Müslüman olmayanların içinde, hak yolda olan olur mu hiç? Yani Cennetlik
Yahudi, Cennetlik Hristiyan olmaz. Allah indinde hak din yalnız İslam’dır. Birkaç
âyet-i kerime meali şöyledir:
(Allah indinde hak din ancak İslam’dır.) [Al-i İmran 19]
(Sizin için din olarak İslam’ı beğendim.) [Maide 3]
(İslam’dan başka din arayan, bilsin ki, o din asla kabul edilmez.)[Al-i
İmran 85]
Bu konudaki bir hadis-i şerif meali de şöyledir:
(Beni duyup da iman etmeyen Yahudi ve Hristiyan elbette Cehenneme
girecektir.) [Müslim]
Çünkü gayrimüslimler, imansızdır. Amentü’deki altı esastan birini inkâr eden
kâfir olur. Sadece Allah’a inandım demek kâfi değildir. Hristiyan ve Yahudiler,
bizim peygamberimiz dâhil bütün Peygamberlere inanmadıkça kâfirlikten
kurtulamazlar. Yahudiler, Hazret-i İsa’ya, Hristiyanlar da, Muhammed
aleyhisselama inanmadıkları için kâfir oldular. Amentü’de bildirilen altı
husustan birini, mesela kaderi inkâr eden, kâfir olur, bütün iyi amelleri yok
olur. (Redd-ül-muhtar)
Ehl-i kitabın durumu
Sual: (Gerçek bir Hristiyan, “Hazret-i Muhammed peygamberdir,
Kur’an da Allah kelamıdır” diye inansa, Cennete girer) deniyor.
Hristiyanlıktan ayrılıp Müslüman olmak şart değil mi?
CEVAP
Öyle demekle ve inanmakla bir Hristiyan Müslüman olmuş olmaz. Önce küfrünü
terk etmesi, sonra Müslümanlığı kabul etmesi ve sevmesi de şarttır. Müslüman
olmayanlar cehennemliktir. Bir âyet-i kerime meali:
(Ehl-i kitab [Yahudi ve Hristiyan] olsun, müşrik olsun
bütün kâfirler, muhakkak Cehennemdedir, orada ebedi kalırlar. Onlar
yaratıkların en kötüsüdür.) [Beyyine 6]
Tahrif edilmemiş İncil ortaya çıksa, her Hristiyan ona inansa bile, Müslüman
olmadığı sürece, onun dinî kabul edilmez. İslamiyet’in gelmesiyle, önceki bütün
dinler nesh edilmiştir. Bir âyet-i kerime meali:
(İslam’dan başka din arayan, bilsin ki, o din asla kabul edilmez.)[Âl-i
İmran 85]
Bu konudaki bir hadis-i şerif meali de şöyledir:
(Beni duyup da iman etmeyen Yahudi ve Hristiyan Cehenneme girecektir.) [Hâkim]
İmam-ı Rabbani hazretleri de buyuruyor ki: Hem Müslümanlığı, hem de
kâfirlik ibadetlerini yapan, müşriktir. Kâfirliği beğenen de müşriktir. Mümin
olmak için, şirkten sıyrılmak şarttır. (3/41)