İslam âlimlerini cahillikle suçlamak
İslam âlimlerini cahillikle suçlamak
Sual: (Eski âlimler, sigaranın zararlarını
bilmedikleri için sigaraya helal demişler. Bugün sigaranın öldürücü bir zehir
olduğu kesin olarak ispat edilmiştir. Sigara içmek intihardır. Sigara elbette
haramdır) diyenler çıkıyor. Eski âlimleri bilgisizlikle suçlamak doğru
mudur?
CEVAP
Çok yanlıştır. Günümüzdeki cahillerin, önceki âlimleri sigaranın
zararlarını bilmiyorlardı diyerek cahillikle suçlamaları, kıyamet alametidir.
İslam âlimlerine olan düşmanlığın açık bir örneğidir. Resulullahın vârisleri
olan İslam âlimlerini cahillikle suçlamak çirkin bir bid’attir.
Üç hadis-i şerif meali:
(Kıyamete yakın, türediler, önceki âlimleri cahillikle suçlayacaktır.) [İbni
Asakir]
(Bu ümmetin sonunda gelenler, önceki âlimleri kötülediği, cahillikle suçladığı
zaman, ilmini gizleyen, Allah’ın indirdiği Kur’anı gizlemiş olur.) [İbni
Mace]
(Bid'atler çıkınca âlim ilmini açıklasın! İlmini açıklamayana lanet olsun!) [Deylemi]
Kur’an-ı kerimi gizleyerek lanete müstahak olmamak için, İslam âlimlerine kuduz
gibi saldıran türedilere, yine o büyük âlimlerin kitaplarından alarak cevap
vermek zorunda kaldık.
Birçok şeyin fazlası zararlıdır. Bunların fazlası zararlı diye, azını
kullanmaya haram denemez. Aklımıza değil, din kitaplarında ne yazıyorsa ona
uymamız gerekir.
Tıpta kullanılan ilaçların çoğunda zehir vardır. Çok miktarları ölüme sebep
olurken, az miktarları ise dertlere deva olmaktadır. Mesela eter için azı
ayıltır, çoğu bayıltır denmektedir. Allahü teâlâ zehirleri de boşuna yaratmadı.
Kanserlilere de zehir verilmektedir. Sigarada da öldürücü zehirler vardır. Çoğu
elbette zararlıdır, ama azı zevkle içilmektedir. Oruçlu kimse, akşam iftar
vakti, yemekten önce sigaraya sarılmaktadır. Kafam çalışmıyordu, sigara içtim
rahatladım diyenler oluyor.
Tütünün zararları bilinmese bile, zehirli otların zararları bilinmekteydi.
Afyon ve türevleri olan eroin, kodein, morfin ile baldıran, zakkum, esrar,
kafein, kokain gibi zehirli otlar ve diğer zehirler eskiden de biliniyordu.
Bilinen bu zehirli otların sarhoş etmeyecek, zarar vermeyecek miktarlarının
haram olmadığı, az miktarlarını ilaç olarak kullanmanın caiz olduğu, (Feth-ur-rahim,
Dürr-ül-muhtar, Redd-ül-muhtar) gibi fıkıh kitaplarında yazılıdır.
İmam-ı Nevevi hazretleri buyuruyor ki:
Sıvı içkilerin azı, zarar vermese de haramdır. Zehirli otların sarhoş etmeyen,
zarar vermeyen miktarını ilaç olarak kullanmak caizdir. (Mühezzeb)
İbni Hacer-i Mekki hazretleri de buyuruyor ki:
Afyon ve diğer zehirli otlar haramdır, fakat az miktarlarını ilaç olarak
kullanmak caizdir. (Zevacir)
Zehir yeni çıkmadı. İnsanlık tarihinden beri biliniyor. İslam âlimleri, buna
rağmen ilaç olarak kullanılmasına cevaz vermişlerdir. Şu halde, (Eskiden
âlimler sigaranın zararlarını bilmedikleri için mubah demişler) demenin ne
kadar yanlış, ne kadar cahilce, ne kadar ahmakça bir söz olduğu
meydandadır.
Din bilgilerinde, açıklanmamış bir şey kalmamıştır. Kemale gelmiş olan bu dine
eklenecek bir şey de yoktur. Dinimiz, kıyamete kadar olacak her şeyin hükmünü
bildirmiştir. Âlimler bunları açıklamıştır. İctihad için konu kalmamıştır.
Helal ve haram bellidir. Her çeşit uyuşturucunun ve zehrin hükmü bellidir.
Dinde eksiklik olmaz. Bir âyet-i kerime meali:
(Dininizi ikmal ettim, üzerinize nimetimi tamamladım.) [Maide 3]
Tamamlanmış bir dinde, sonradan eksik bir şey çıkmış olamaz.