Peygamberlerin en üstünü
Peygamberlerin en üstünü
Sual: Yazarın biri, Hazret-i İsa’nın bile bu
ümmetten olmak istediğini yazınca, başka bir yazar, (Hazret-i Muhammed
hazret-i İsa’dan üstün mü ki? Bekara suresinde, “Peygamberler arasında
ayrım yapılmaz”denirken hazret-i Muhammed ve ümmeti neden üstün olacak?) diye
ona reddiye yazdı. Hangi yazarın görüşü doğrudur?
CEVAP
İkinci yazar, hocasını Peygamber sanan süper bir sapıktır. Peygamber
efendimiz bütün peygamberlerden üstün olduğu gibi, onun ümmeti de diğer
ümmetlerden üstündür. Bekara suresinin, (Allah’ın Resulleri
arasında ayrım yapmayız) mealindeki 285. âyet-i kerimesi
tefsirlerde, (Yahudi ve Hristiyanlar gibi, Peygamberlerden bazısını
kabul edip, bazısını inkâr ederek ayrım yapmayız, hepsi de peygamberdir) demek
olduğu bildiriliyor, çünkü Kur’an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki:
(Resullerden kimisini kimisine üstün kıldık.) [Bekara 253]
(Nebilerden bazısını bazısından üstün kıldık.) [İsra 55]
Demek ki Resullerin de, Nebilerin de birbirinden üstün olanları vardır.
Peygamberlerin birbirinden üstün olduğunu kabul etmemek, bu iki âyet-i kerimeyi
inkâr etmek olur. Her peygamber kendi milletine geldi, fakat Muhammed
aleyhisselam bütün âlemlere geldi. Birkaç âyet-i kerime meali:
(Âlemlere [Cin ve insanlara, ilâhî azapla] korkutucu [uyarıcı] olsun
diye Furkan’ı [Kur’anı] kuluna [Muhammed
aleyhisselama] indiren [Allah’ın şanı] ne yücedir.) [Furkan
1]
(De ki: “Ey insanlar! Ben, Allah’ın hepiniz için gönderdiği Resulüyüm.”) [Araf
158] (Her elçi bir millete gelmişken, Muhammed aleyhisselam bütün insanlara
gelmiştir.)
(Biz seni bütün insanlara müjdeleyici ve uyarıcı olarak gönderdik.) [Sebe
28]
(Biz seni âlemlere rahmet olarak gönderdik.) [Enbiya 107] (Başka
hangi peygamber âlemlere rahmet olarak gönderildi? Bu rahmet, yalnız insanlar
için değil, bütün mahlûklar içindir. Hatta kâfirler bile faydalanır.
Nitekim (Sen içlerinde bulunduğun sürece, Allah onlara [kâfirlere] azap
etmez) buyuruluyor. (Enfal 33) Başka hangi peygamber için böyle
buyuruldu?)
Bir hadis-i şerifte de, (Beni insanların en iyisi bilmeyen kâfir olur)buyuruldu.
(Hatib)
Allahü teâlâ, bütün peygamberlere (Yâ Âdem, Yâ Musa, Yâ İsa)diyerek
ismiyle hitap ederken, Resulullah’a (Yâ eyyühennebiyyu, yâ
eyyüherresul) yani (Ey Peygamberim, ey Resulüm) diye hitap ediyor. Bu
hitap şekli de, Onun diğer peygamberlerden üstün olduğunu göstermektedir. Fatiha suresinde
bildirdiği gibi, Allahü teâlâ Âlemlerin Rabbi’dir. Resulullah da
âlemlerden üstün olduğu için, Rabbüke, Rabbike yani Senin
Rabbin buyuruluyor. (Bekara 30, Saffat 180)
Birkaç âyet-i kerime meali:
(Rabbinin sana verdiği nimetlerle mecnun değilsin. Senin için bitmeyen,
sonsuz mükâfat vardır. Elbette sen, en büyük ahlak üzeresin.) [Kalem
2-4] (Başka hangi Peygamber böyle övülüyor?)
(Rabbin sana [çok nimet] verecek, sen de razı olacaksın!) [Duha
5] (Razı olana kadar nimet verecek. Başka hangi Peygambere bu nimetler
veriliyor?)
(Allah ve melekleri, Nebiye salât ediyor, iman edenler, siz de salevat
getirin.) [Ahzab 56] (Başka hangi Peygambere bu makam veriliyor? Hangi
peygambere Allahü teâlâ salât ediyor?)
Fetih suresinin, (Bütün dinlerden üstün kılmak üzere, Resulünü hidayet
ve hak dinle gönderen Odur) mealindeki 28. âyeti de Resulünün
getirdiği dinin ve kendisinin en üstün olduğunu göstermektedir.
Bir hadis-i şerif meali de şöyledir:
(Öğünmek için söylemiyorum, ben peygamberlerin efendisi, sonuncusu ve şefaat
edicilerin de ilkiyim.) [Darimi]
Buhari ve diğer hadis kitaplarındaki bir hadis-i şerifte de
bildirildiği şekilde, insanlar şefaat için Hazret-i Âdem’den itibaren bütün
peygamberlere gidecekler, hepsi bir özür beyan edecek, sonunda Muhammed
aleyhisselama gönderecekler. İlk şefaati Peygamber efendimiz yapacaktır. En
üstün olan peygamberin ümmeti de üstündür. Bir âyet-i kerime meali:
(Siz ümmetlerin en hayırlısı, insanların seçilmişisiniz.) [Âl-i
İmran 110]
İmam-ı Rabbani hazretleri de buyuruyor ki:
Muhammed aleyhisselamın izinde ilerleyenlerin büyükleri, İsrail oğullarının
Peygamberlerine benzetildi. [Hadis-i şerifte, (Ümmetimin âlimleri
İsrail oğullarının peygamberleri gibidir) buyuruldu.] Musa
aleyhisselam Onun zamanında bulunsaydı, Onun yoluna girmekten başka bir şey
yapmazdı. İsa aleyhisselamın gökten ineceği ve Allahü teâlânın sevgilisine
ümmet olacağı herkesin bildiği bir şeydir. Onun ümmeti, Onun yolunda
bulundukları için, ümmetlerin en iyileri oldular. (1/249)
Tevrat ve İncil’de Muhammed aleyhisselamın vasıfları, üstünlükleri
bildirilmişti. Bunları bilen hazret-i Musa ile hazret-i İsa, Onun ümmetinden
olmak için çok yalvardılar, dua ettiler. İsa aleyhisselamın bu duası da kabul
olundu. Allahü teâlâ Onu diri olarak göğe yükseltti. Kıyamete yakın tekrar
yeryüzüne inecek, Muhammed aleyhisselamın dinine uyacak ve onu
yayacaktır. (H. L. O. İman)