Âlemlere rahmet olarak gönderildi
15/09/2024 Pazar Köşe yazarı O.Ü
Sual: Peygamber efendimiz, sadece insanlara mı yoksa kâinatta bulunan her varlık için mi rahmet olarak gönderildi?
Cevap: Allahü teâlâ,
Muhammed aleyhisselamı âlemlere rahmet olarak göndermiştir. Enbiyâ suresinin
107. âyetinde mealen; (Seni, âlemlere rahmet, iyilik için gönderdik) buyuruldu.
Ebû Hüreyre hazretleri;
“Bir gazada, Resullulah efendimize, kâfirlerin yok
olması için dua buyurmasını söyledik. Cevaben;
(Ben, lanet etmek, insanların azap çekmesi için
gönderilmedim. Ben, herkese iyilik etmek, insanların huzura kavuşması için
gönderildim) buyurdu.”
Resulullah efendimizin bütün varlıklara rahmeti,
faydası yayılmıştır. Müminlere faydası ise meydandadır. Başka
Peygamberlerin zamanındaki inkâr edenlere, dünyada azaplar yapılır, yok
edilirlerdi. Muhammed aleyhisselam zamanında ise, iman etmeyenlere dünyada azap
yapılmadı. Bir gün Peygamber efendimiz, Cebrâîl aleyhisselama;
-Allahü teâlâ benim âlemlere rahmet olduğumu bildirdi.
Benim rahmetimden sana da nasip oldu mu? buyurunca Cebrâîl
alehisselam;
-Allahü teâlânın büyüklüğü, dehşeti karşısında,
sonumun nasıl olacağından hep korku içindeydim. Emin olduğumu bildiren Tekvîr
sûresindeki 20. ve 21. âyetleri getirince, bu müthiş korkudan kurtuldum, emin
oldum. Bundan büyük rahmet olur mu? dedi.
Muhammed aleyhisselam, hâtemün nebiyyîn yani
Peygamberlerin sonuncusu ve son Peygamber ve Seyyidil mürselîn yani bütün
resullerin en üstünü olarak, âlemlere rahmet ve kıyamet gününün şefaatçisidir.
Mahşer günü, bütün insanlara, mahşer azabının kaldırılması için şefaat edecek
ve bu şefaati kabul olunacak, mahşer azabı hepsinden kaldırılacaktır. Nitekim
hadis-i şerifte;
(Kıyamet günü, en önce ben şefaat edeceğim) buyuruldu.
İmam-ı Rabbânî hazretlerinin babası Abdül-ehad
hazretleri;
“Günlerin uğursuzluğu, âlemlere rahmet olan Muhammed
aleyhisselamın gelmesi ile bitmiştir. Uğursuz günler, eski ümmetlerde vardı”
buyurmuştur.
Sual: Ezan okumayı, imamlık yapmayı ve din bilgisi
öğretmeyi, ücret karşılığında yapmanın dinimizce bir mahzuru var mıdır?
Cevap: Ezan okumak, imamlık yapmak, Kur’ân-ı kerim ve
mevlid okumak, din bilgisi öğretmek için ücret almak caiz değil ise de,
imamlık, müezzinlik ve ilim öğretmek için ücret almaya izin verilmiştir.