Cehennemde ateş yok mu?
Cehennemde ateş yok mu?
Cehennemdeki azaplar, kâfirler için hazırlanmıştır. Yani
kâfir, o azaplara kendi ameline karşı maruz kalıyor. Ateşini kendisi götürür
demek, kötü ameliyle Cehennemi hak eder demektir. Cennet nimetleri müminler
içindir. Üç âyet-i kerime meali:
(Cennetin neresine bakarsanız bakın, bol nimet ve büyük saltanat
görürsünüz.) [İnsan 20]
(İyi amellerinin mükâfatı olarak [Cennette, müminleri] memnun
edecek ne nimetler hazırlandığını, hiç kimse bilemez.) [Secde 17]
(Allahü teâlâ, kullarını dar-üs-selama [selamet, saadet yeri olan
Cennetine] davet ediyor.) [Yunus 25]
Bir hadis-i şerif meali:
(Cennetten bir tırnak ucu kadar bir şey dünyaya gelse, Batıyla Doğu
arasındakileri tezyin ederdi. Cennet ehlinden bir kişi bilezikleriyle beraber
gözükse, nuru güneşin ışığını söndürürdü. Güneşin yıldızları söndürdüğü gibi.) [Tirmizi]
Cehennem azapları kâfirler içindir. İki âyet-i kerime meali:
(De ki: Gerçek Rabbinizdendir. Artık dileyen inansın, dileyen inkâr etsin!
Biz zalimler için, duvarları çepeçevre onları içine alacak bir ateş hazırladık.
Onlar yardım istediklerinde, erimiş maden gibi, yüzleri kavuran bir su
serpilir. Bu ne kötü bir içecek ve Cehennem ateşi ne kötü bir duraktır!) [Kehf
29]
(İşte onu, Sekar’a [Cehenneme, şiddetli bir ateş içine] atacağım.
Sekar, [içine girenleri] ne çıkartır, ne de azaptan vazgeçer.
İnsanın derisini yakıp kavurur.) [Müddessir 26-29]
Kâfirler için hazırlanan Cehennem, Müslümanları yakmaz. Bir hadis-i şerif
meali:
(İyi kötü herkes [Cehennem üzerine kurulmuş Sırattan] geçer.
İbrahim aleyhisselama ateşin serin olduğu gibi, mümine, serin ve selamet olur.
Öyle ki Cehennem, “Müminin nuru nârımı söndürüyor”diye bağırır.) [İbni
Mace] (Demek ki Cehennemde ateş var, ama mümini yakamıyor.)
Cehennemde ateş ve azap olduğunu bildiren birkaç hadis-i şerif meali şöyledir:
(Cehennemden bir kıvılcım dünyaya düşse, sıcaklığının şiddeti ve pis kokusu
doğuyla batıyı kaplardı.) [İbni Medûye]
(Eğer Cehennem yiyeceği olan zakkumdan bir tek damla dünyaya damlasa, dünya
halkının yaşayışını fesada verir.) [Tirmizi, İbni Mace, İ. Ahmed]
(Kibirli, Cehennemin azabı en şiddetli olan Bolis çukuruna sokulur.) [İslam
Ahlakı]
(Akşam namazını kıldıktan [duadan] sonra, yedi kere
Allahümme ecirni minen-nâr diyen, o gece ölürse, ona Cehennem ateşinden kurtuluş
emânı verilir. Sabah namazından sonra da, aynı şekilde okuyup, o gün ölene yine
ateşten kurtuluş emânı verilir.) [Müslim] (Cehennemde ateş olmasaydı,
böyle dua edilmesi emredilmezdi. Emân, güvence, garanti
belgesidir.)
Resulullah efendimiz, Miraç’ta, Cennetteki nimetleri, Cehennemdeki azapları
gördü. Cenab-ı Hakk’ın cemalini görmek arzusundan ve zevkinden, Cennetteki
nimetlerin hiçbirine bakmadı. Cehennemde vazifeli Zebani denilen meleklere,
ateş zarar vermez. Denizin balığa zararlı olmaması gibidir. (İtikadname) [Cehennemde
ateş olmasaydı, Zebanilere ateşin zarar vermeyeceği bildirilmezdi.]
Her mümin, iyi ameli kadar nimete kavuşur. İnanmak ve iyi amel işlemek, Cennete
nimet götürmek olur. İnkâr etmek ve kötü amel işlemek de, Cehenneme ateş
götürmek olur. Şifalı bal, şeker hastasına zarar verir. Suç balda değildir.
Bazı gıdalar da, bazı kimselere alerji yaparak zarar verir. Suç gıdada değil,
ona müsait olmayan bünyededir. Cehennemin kâfire zarar vermesi de böyledir.
Müminle kâfiri Cehenneme atsalar, kâfir azap görür, mümin görmez.
Cennet nimetlerinin en üstünü, Allahü teâlâyı görmektir. Mümin, Allahü teâlâyı,
cemal sıfatıyla görmekle, en büyük nimete kavuşmuş olacaktır. Cehennem
azaplarının en büyüğü de yine Allahü teâlâyı görmektir. Kâfir, Allahü teâlâyı
kahr ve celal sıfatıyla görmekle, en büyük azaba maruz kalacaktır. (İtikadname)
Cennet ve Cehennem şimdi vardır. (Herkese Lazım Olan İman)
Netice: Demek ki, Cennetteki nimetler, müminlerin amellerine göre,
Cehennemdeki azap da kâfirlerin amellerine göre hazırlanmıştır. Yedi Cehennemin
ve sekiz Cennetin olması bu yüzdendir. Herkes ameline göre, nimete veya azaba
maruz kalacaktır. Mümin Cehenneme girse bile, Cehennemdeki ateş onu
yakamayacağı için herkes ateşini kendi götürür denmiştir.