"Kur’ân okunan evden Arş'a nûr yükselir..."
08/12/2020 Salı Köşe yazarı V.T
"Kur’ân-ı kerîm okunan eve, bereket, iyilik gelir. Melekler oraya
toplanır. Şeytânlar oradan kaçar."
Muhammed bin Hüseyn Kalânisî hazretleri kıraat âlimidir. 435 (m. 1043)’de
Irak’ta Vâsıf'ta doğdu. Bağdat'a giderek zamanın meşhur âlimlerinden kıraat
ilmini tahsil etti. Bağdat'ta bir müddet kıraat dersleri verdikten sonra
Vâsıt'a dönerek Vâsıt Camii'nde ders okutmaya başladı. 521'de (m. 1127) vefat
etti. Bir dersinde buyurdu ki:
Hadîs-i şerîflerde buyuruldu ki: (Ümmetimin yapdığı ibâdetlerin en
kıymetlisi, Kur’ân-ı kerîmi, Mushafa bakarak okumaktır.)
(Namâzda okunan Kur’ân, namâz dışında okunan Kur’ândan dahâ hayırlıdır.)
Hazret-i Alî “radıyallahü anh” buyurdu ki: (Namâzda ayakta iken okunan
Kur’ânın her harfi için yüz sevap verilir. Namâz dışında abdestli okuyunca, her
harfi için yirmibeş sevap verilir. Abdestsiz okuyunca, on sevap verilir.
Yürürken ve iş yaparken okuyunca, daha az sevap verilir. Manasını
düşünerek bir âyet okumak, başka şey düşünerek, bütün Kur’ânı hatmetmekden
daha çok sevaptır. Sûre veyâ âyet okumaya başlarken E’ûzü okumak vâciptir.
Fâtiha okumaya başlarken Besmele okumak da vâciptir. Diğer sûrelere başlarken
Besmele okumak sünnettir.
Hadîs-i şerîfte buyuruldu ki: (Kur’ân-ı kerîmi tecvîd bilgisine uyarak
okuyunca, her harfine yirmi sevap verilir. Tecvîde uymazsa, on sevâp
verilir.)
Bir âyeti ezberledikten sonra unutmak, en büyük günâhlardandır. (Kur’ân-ı
kerîm okunan evden, Arş'a kadar nûr yükselir) hadîs-i şerîftir.
Ebû Hüreyre “radıyallahü anh” buyurdu ki: (Kur’ân okunan eve, bereket,
iyilik gelir. Melekler oraya toplanır. Şeytânlar oradan kaçar.)
Kur’ân-ı kerîmi dinlemek çok sevâptır. Hadîs-i şerîfte (İnsanın
dinlediği bir âyet, kıyâmette kendine nûr olur) buyuruldu.
Kur’ân-ı kerîm okumayı geçim vâsıtası yapmamalıdır. Hadîs-i şerîfte,
(Kur’ân-ı kerîm okuyunca, Allahü teâlânın rızâsını ve Cenneti isteyiniz!
Dünyâlık istemeyiniz! Bir zamân gelir ki, hâfızlar, Kur’ân-ı kerîmi, insanlara
yaklaşmak için vâsıta yaparlar) buyuruldu.
Kur’ân-ı kerîmi kırk günde hatmetmek, yani başından sonuna kadar
okumak müstehâbdır. Üç günden önce hatmetmek câiz değildir. Hatim sonunda
yapılan duâ kabûl olur.
Hatim duâsında bulunmaya çalışmalıdır. Hatim bitince, yeniden hatme başlamak niyeti ile Fâtiha okumalıdır. Hadîs-i şerîfte, (İnsanların en iyisi, hatmi bitirince, yeniden başlayandır) buyruldu.