Peygamber efendimize dil uzatanlar
14/02/2022 Pazartesi Köşe yazarı O.Ü
Hamidullah, Fransa'da
İslam bilgileri profesörü etiketini aldığı için, İslam âlimi sanılmaktadır.
Sual: Hintli
Hamidullah ve onun yolunda olanların, Peygamber efendimizin, çeşitli yerlere
seyahat ederek bu bilgileri öğrendiğini söyledikleri doğru mudur?
Cevap: Hintli
Hamidullah, Fransa'da İslam bilgileri profesörü etiketini aldığı için, İslam
âlimi sanılmaktadır. ''İslam Peygamberi'' kitabında, Peygamber efendimiz için;
“Onu gene tüccar
sıfatı ile Yemen'de, Bahreyn ve Umman'da görüyoruz. Belki de deniz yolu ile,
Habeşistan'a gittiği dahi hatıra gelebilir. Bütün bu seyahatlar, onun Bizans,
Acem, Yemen ve Habeşistan'ın ticari, idari gelenek ve kanunlarını öğrenmesine
yol açtı. Olgunluk yaşında, kırkında bu tecrübeli adam, kavmini islaha teşebbüs
etti” demektedir. Hâlbuki, İslam tarihçileri, söz birliği ile diyorlar ki:
“Resulullah
efendimizi, üç gün validesi, sonra Ebu Leheb'in cariyesi Süveybe birkaç gün
emzirdi, daha sonra, iki sene Halime Hatun emzirdi. Altı yaşında iken, validesi
Âmine Hatun, oğlunu Medine'ye dayılarını görmeye götürdü. Bir ay kalıp,
dönüşte, Ebvâ denilen yerde vefat etti. Hizmetçileri Ümm-i Eymen ile Mekke'ye
gelip, dedesi Abdülmuttalib'in yanında kaldı. Sekiz yaşına gelince, dedesi
vefat edip, amcası Ebû Talib'in yanında kaldı.
Dokuz veya oniki
yaşında iken Ebû Talib, yirmi yaşında hazret-i Ebû Bekir ve yirmibeş yaşında
iken, hazret-i Hatice'nin kervanı ile Şam'a gidenler arasında bulundu. Bu
yolculukların üçünde de, Busrâ denilen yere varıldığında, orada bulunan
kilisenin papazları, Bahîra ve sonra Nestûra, İncil'de okudukları son
Peygamberin alametlerini kendisinde görerek;
“Şam'a gitmeyiniz!
Şam'da Yahudîler bu çocuğu tanır, öldürür” dediler. Bunlar da, ticaretlerini
orada yapıp geriye döndüler.
Ondört veyâ onyedi
yaşında iken, Yemen'e giden amcası Zübeyr, ticaretin bereketli olması için,
Resulullah efendimizi de beraber götürdü. Bahreyn'e gittiğini bildiren
güvenilir haber olmadığı gibi, Habeşistan'a seyahat ettiğini de,
Peygamberliğine inanmayanlardan başka, kimse düşünmüş değildir. Diğer
seyahatlere de, kendisi ile bereketlenmek için götürülmüştü.”
Bizans'a, Acem'e, Habeş'e ve Yemen'e gidip, oralarda öğrendiklerini ortaya koyarak, kavmini ıslaha kalkıştı demek ve Resulullah efendimiz için ''tecrübeli adam'' diyerek edepsizce davranmak, bir Müslümanın yapacağı şey değildir.