Allah her yerde demek tehlikelimidir ?
Kıbleye karşı dua
CEVAP
Önce tevilini bilmeden Allah her yerde demek tehlikelidir.
Allah’a mekan ittihaz edilmiş olur. Bu ise küfürdür. Allahü teâlâ, mekandan
münezzehtir. Dünya, gezegenler, gökler ve Arş ezeli değildir, sonradan
yaratılmıştır, mahluktur. Yer ve gökler yok iken de Allahü teâlâ var idi. Onun
için Allah her yerde denmez. Böyle söylemek Allah’a mekan göstermek olur.
Allahü teâlâ zamanlı ve mekanlı olmadığı için, Allah, her yerde hazır
ve nazırdır denmez. FakatAllah, zamansız ve mekansızdır, hiçbir
yerde olmayarak hazır ve nazırdır manasında söylemek caizdir.
Miftah-ül Cenne kitabında, (Bir kimse "Allah’tan boş
yer yok" dese, kâfir olur. Çünkü Allahü teâlâ mekandan beridir) buyuruluyor.
Âlimlerimiz buyuruyor ki:
Allahü teâlâ, kâinatın ne içinde, ne de dışındadır. İçinde, dışında olmak, var
olan iki şey arasında düşünülür. Halbuki kainat, hayal mertebesinde
yaratılmıştır. Hayal mertebesindeki âlemin devamlı var görünmesi Allahü
teâlânın kudreti ile oluyor.
Bir kimse hayal kursa, hayalinde çeşitli işler yapsa, "Bu kimse, hayalinin
içindedir, dışındadır denemez. Çünkü hayal gerçek değildir. Rüya gören kimse,
rüyasının ne sağında, ne solundadır. Rüyasında yer, içer. Hatta rüyasında rüya
bile görür. Allahü teâlânın kudreti ile hep devam etse, insan rüyayı gerçek
bilir. Rüyadan başka hayat yok zanneder. (İnsanlar uykudadır. Ölünce
uyanırlar) hadis-i şerifi, içinde bulunduğumuz dünya hayatının bir
rüyadan ibaret olduğunu bildirmektedir.
Yalnız dünya değil, bütün gezegenler, Cennet, Cehennem ve her varlık, hayal
mertebesinde yaratılmıştır. Allahü teâlânın kudreti ile devam etmektedir. (Mekt.
Rabbani)
O halde niçin Kâbe-i şerife dönerek namaz kılıyoruz? Bunun tek cevabı vardır:
Allahü teâlâ öyle emrettiği için. Daha önce de Kudüs’e doğru kılınmasını
emretmişti.
Dua ederken kıbleye karşı dönmek de dinimizin emridir. Arkadaşınızın arkasını
kıbleye dönmesi normal değildir. Dua eden insana suizan edilmez. Ancak
arkadaşınızın sünnete önem vermediği düşünülemez. Çünkü sünnete önem vermeyen
kâfir olur.
Belki, (Senin emrinle kıbleye karşı dönmek istemem) diye düşünmüş olabilir. Bu
da en azından kibirden ileri gelir. Tevbe edip bir daha da böyle hareket
etmemelidir.