İnsan, gelişmiş bir hayvan değildir!
03/01/2021 Pazar Köşe yazarı O.Ü
İnsan ile hayvanlar arasında en büyük fark, insanın ruhudur.
Sual: İnsan veya hayvanların birbirine dönüşmesi, insanın, hayvanların en
gelişmiş şekli denmesi, aklen ve dinen mümkün müdür?
Cevap: Paleontolojik devirlerde, canlılarda zamanla tekamül görülmekte,
fakat bu değişmeler, her cins varlığın kendi içinde olmaktadır. Mesela,
dördüncü zamanın yeni tabakalarında kromanyon ismi verilen insan iskeleti
bulunmuştur. Bizim iskeletimizden farklı olduğu hâlde, paleontoloji
mütehassısları bunlara, ilk insanlar demiştir. Diğer taraftan, üçüncü zaman
sonunda yaşayan, antropoit denilen ve bugünkülere benzemiyen, maymun
iskeletleri bulunmuştur. Antropoloji mütehassısları, bunların maymun olduğunu
söylüyor. Fen taklitçileri ise, yaptıkları tercümelerde, kromanyon insanına ve
antropoid maymununa, insanın ceddi olan veya insanla maymun arasında geçit
teşkil eden fosil diyorlar.
Biyologlar, insan ile hayvan arasındaki farkı, yalnız madde bakımından
inceliyor. Hâlbuki, insan ile hayvanlar arasında en büyük fark, insanın
ruhudur. İnsanlarda ruh vardır. İnsanlık şerefi hep bu ruhtan gelmektedir. Bu
ruh, ilk olarak, Âdem aleyhisselama verildi. Hayvanlarda bu ruh yoktur.
Maddecilerin, felsefecilerin bu ruhtan haberleri olmadığı için, insanı maymuna
yakın sanabilirler. İlk insanların şekli, yapısı, maymuna benzese de, insan
insandır. Çünkü, ruhu vardır. Maymun ise hayvandır. Çünkü bu ruhtan ve ruhun
hasıl ettiği üstünlüklerden mahrumdur.
Görülüyor ki, insan ile hayvan, tamamen ayrıdır. Aralarında, hiçbir zaman,
bir geçit olamaz, birbirine dönemez. Hâlbuki, hayvanlardan insana en yakın maymun
olduğu, asırlar önce, İslam kitaplarında, mesela İbni Haldûn'un Târîhi
mukaddemesinde ve Ma’rifetnâme'de yazılıdır.
***
Sual: Evlenecek gençlerin dinî nikâh akitlerini yapmak için mutlaka
imamın olması mı gerekir?
Cevap: Dinî nikâh akdinde imam bulunması, belli şeyler okuması şart
değildir. Çünkü bu, "imam nikâhı" değil, "dinî nikah
akdi"dir. Evlenecek bir Müslüman, önce gerekli kanuni işleri tamamlar
sonra, düğünden önce, İslam nikâhını da yaptırır.
Nikâhta bulunanlara, şeker, meyve veya şerbet gibi tatlı verilmesi, düğünde ise, etli ve tatlı yemek vermek, düğün ziyafetine çağırılınca, yemeğe gitmek, tef, davul çalarak düğünü tanıdıklara duyurmak sünnettir.