İslamiyet bozulmadı ki düzeltilsin!
02/07/2023 Pazar Köşe yazarı O.Ü
Sual: Kendisini din adamı tanıtan
Reformcu Mûsâ Beykiyef, gençleri aldatabilmek için; “Zamanımıza göre, dinimizde
de yenilikler yapılmalıdır. Dinde bulunmayan birçok şeyler, hurafeler, sonradan
İslamiyete karışmıştır. Bunları temizlemek, dinimizi ilk zamanındaki doğru,
temiz hâline getirmek lazımdır” diyor. İslam dininin böyle bir şeye ihtiyacı
var mıdır?
Cevap: Müslümanlarda,
birkaç yüz seneden beri bir duraklama, hatta gerileme olduğu meydandadır. Bu
gerilemeyi görerek, İslamiyetin bozulduğunu söylemek, çok haksız ve pek
yanlıştır. Geri kalmanın sebebi, Müslümanların dine sarılmamaları, dinin
emirlerini yerine getirmekte gevşek davranmalarıdır. İslam dinine, başka
dinlerde olduğu gibi, hurafeler karışmamıştır. Cahillerin yanlış inanışları ve
konuşmaları olabilir. Fakat bunlar, İslamın temel kitaplarında bildirilenleri
değiştirmez. Bu kitaplar, Resulullah efendimizin sözlerini ve Eshâb-ı kiramdan
gelen haberleri bildirmektedir. Hepsi, en salahiyetli âlimler tarafından
yazılmıştır. Bütün İslam âlimlerince söz birliği ile beğenilmiştir. Asırlar
boyunca, hiçbirinde hiçbir değişiklik olmamıştır. Cahillerin sözlerinin,
kitaplarının ve dergilerinin hatalı olması, İslamiyetin temel kitaplarına kusur
ve leke kondurmaya sebep olamaz.
Bu temel kitapları her asrın modasına, gidişine göre
değiştirmeye kalkışmak, her zaman için yeni bir din yapmak demek olur. Böyle
değişiklikleri, Kur'ân-ı kerime ve hadis-i şeriflere uydurarak yapmaya
kalkışmak, Kur'ân-ı kerimi ve hadis-i şerifleri bilmemenin, İslamiyeti
anlamamanın alametidir. İslamın emirlerinin, yasaklarının zamana göre
değişeceğini sanmak, İslam dininin hakikatine inanmamak olur. Bir âyet-i
kerimede meâlen;
(Mü'minler ma'rûf olan şeyleri emreder) buyuruldu. Kur'ân-ı kerime, İslamiyete saygısızca saldıran aşırı reformculardan Ziya Gökalp ve benzerleri, bu âyet-i kerimedeki ma'rûf kelimesine, örf, âdet diyerek, İslamiyeti âdete, modaya göre değiştirmeye kalkıştılar. Bunların dediği gibi, İslamiyet âdetlere yer verseydi, daha başlangıcında cahil Arabların kötü âdetlerini yasak etmez ve Kâbe'nin içine kadar girmiş bulunan putperestliği hoş görürdü. Âyet-i kerimedeki "ma'rûf" kelimesi, İslamiyetin kabul ettiği iyilikler demektir.