Eshâb-ı kiram kitap yazmamıştır
08/02/2021 Pazartesi Köşe yazarı O.Ü
Ehl-i sünnet âlimleri, bütün bilgilerini Eshâb-ı kiramdan öğrendiler.
Sual: İlk Müslüman olan Eshab-ı kiram, Peygamber efendimizi görmüş,
sohbetlerinde bulunmuş olmalarına rağmen kitap yazmamalarının sebebi ne idi?
Cevap: İslam dininin inançlarını, emirlerini ve yasaklarını doğru olarak
bildiren binlerle kıymetli kitap yazılmış, bunların çoğu yabancı dillere
çevrilerek, her memlekete yayılmıştır. Bu doğru kitapları yazan İslam
âlimlerine Ehl-i sünnet âlimi denir. Buna karşılık, yalnız kendi zevklerini
düşünen, kısa görüşlü kimseler ve mevki ile, para ile, ingilizlere satılmış
olan ahmaklar, her zaman, İslamın faydalı, feyizli ve ışıklı yoluna saldırmış,
Ehl-i sünnet âlimlerini lekelemeye, İslam dinini değiştirmeye, Müslümanları
aldatmaya uğraşmışlardır. Müslümanlar ile dinsizler arasındaki bu mücadele her
asırda olmuş ve kıyamete kadar da olacaktır. Cenâb-ı Hak, böyle olmasını ezelde
irade buyurmuştur.
Ehl-i sünnet âlimleri, bütün bilgilerini Eshâb-ı kiramdan öğrendiler.
Eshâb-ı kiram da, Resûlullah efendiizden aldılar. Eshâb-ı kiram, İslamiyeti
bildirmek için, uzak memleketlere dağıldılar. Bunun için, kitap yazmaya vakit
bulamadılar. İki yüz seneden sonra gelen âlimler arasında, din bilgilerine
kendi görüşlerini, zamanlarındaki fen bilgilerini ve eski filozofların
sözlerini karıştıranlar oldu. Böylece, yetmişiki bozuk bidat fırkası meydana
geldi. Bidat fırkalarının zuhur etmesinde Yahudilerin ve İngilizlerin çok
tesiri oldu.
Hangi fırkadan olursa olsun, nefsine uyan ve kalbi bozuk olan Cehenneme
gidecektir. Her mümin, nefsini tezkiye için, yani nefsin yaratılışındaki küfrü
ve günahları temizlemek için, her zaman çokça Lâ ilâhe illallah ve
kalbini tasfiyesi, yani nefisten ve şeytandan ve kötü arkadaşlardan ve zararlı
bozuk kitaplardan gelmiş olan küfürden ve günahlardan kurtulmak için Estagfirullah okumalıdır.
İslamiyetin hükümlerine uyanın duaları muhakkak kabul olur. Namaz kılmayanın,
haram yiyip içenin İslamiyete uymadığı anlaşılır. Bunların duası kabul olmaz.
Sual: Ölen bir kimsenin saçlarını taramanın, tırnaklarını, saçlarını
kesmenin bir mahzuru var mıdır?
Cevap: Meyyitin saçlarını taramak, saç, sakal, bıyık ve tırnaklarını kesmek, Hanefi mezhebinde caiz değildir. Meyyitin ağzına, burnuna, kulak deliğine, gözlerine pamuk koymak caizdir.