Âlemlere rahmet olarak gönderildi
09/11/2019 Cumartesi Köşe yazarı O.Ü
Allahü teâlâ, Muhammed aleyhisselamı âlemlere rahmet olarak göndermiştir.
Sual: Peygamber efendimiz, sadece insanlara mı yoksa kâinatta bulunan her varlık
için mi rahmet olarak gönderildi?
Cevap: Allahü teâlâ, Muhammed aleyhisselamı âlemlere rahmet olarak
göndermiştir. Enbiyâ suresinin 107. âyetinde mealen;
(Seni, âlemlere rahmet, iyilik için gönderdik) buyuruldu.
Ebû Hüreyre hazretleri;
“Bir gazada, Resullulah efendimize, kâfirlerin yok olması için dua
buyurmasını söyledik. Cevaben;
(Ben, lanet etmek, insanların azap çekmesi için gönderilmedim. Ben, herkese
iyilik etmek, insanların huzura kavuşması için gönderildim) buyurdu.”
Resulullah efendimizin bütün varlıklara rahmeti, faydası yayılmıştır.
Müminlere faydası ise meydandadır. Başka Peygamberlerin zamanındaki inkâr
edenlere, dünyada azaplar yapılır, yok edilirlerdi. Muhammed aleyhisselam
zamanında ise, iman etmeyenlere dünyada azap yapılmadı. Bir gün Peygamber
efendimiz, Cebrâîl aleyhisselama;
-Allahü teâlâ benim âlemlere rahmet olduğumu bildirdi. Benim rahmetimden
sana da nasip oldu mu? buyurunca Cebrâîl alehisselam;
-Allahü teâlânın büyüklüğü, dehşeti karşısında, sonumun nasıl olacağından
hep korku içindeydim. Emin olduğumu bildiren Tekvîr sûresindeki 20. ve 21.
âyetleri getirince, bu müthiş korkudan kurtuldum, emin oldum. Bundan büyük
rahmet olur mu? dedi.
Muhammed aleyhisselam, Hâtemün nebiyyîn yani Peygamberlerin sonuncusu ve
son Peygamber ve Seyyidil mürselîn yani bütün resüllerin en üstünü olarak,
âlemlere rahmet ve kıyamet gününün şefaatçisidir. Mahşer günü, bütün insanlara,
mahşer azabının kaldırılması için şefaat edecek ve bu şefaati kabul olunacak,
mahşer azabı hepsinden kaldırılacaktır. Nitekim hadis-i şerifte;
(Kıyamet günü, en önce ben şefaat edeceğim) buyuruldu.
İmam-ı Rabbânî hazretlerinin babası Abdül-ehad hazretleri;
“Günlerin uğursuzluğu, âlemlere rahmet olan Muhammed aleyhisselamın gelmesi
ile bitmiştir. Uğursuz günler, eski ümmetlerde vardı” buyurmuştur.
***
Sual: Ezan okumayı, imamlık yapmayı ve din bilgisi öğretmeyi, ücret
karşılığında yapmanın dinimizce bir mahzuru var mıdır?
Cevap: Ezan okumak, imamlık yapmak, Kur’ân-ı kerim ve mevlid okumak, din
bilgisi öğretmek için ücret almak caiz değil ise de, imamlık, müezzinlik ve
ilim öğretmek için ücret almaya izin verilmiştir.