“Bu dini facirlerle de kuvvetlendirir”
04/03/2024 Pazartesi Köşe yazarı O.Ü
Sual: Müslüman olmadığı hâlde, Uhut Harbinde Müslümanların safında yer alıp, Mekkeli müşriklerle harb eden olmuş mudur?
Cevap: Konu ile alakalı olarak Şevâhid-ün Nübüvve kitabında deniyor ki:
“Eshab-ı kiram arasında Kazman adında bir kimse vardı. Eshab-ı kiram
Uhut Savaşına gidince, o savaşa katılmamıştı. Kadınlar senin bizden farkın yok
deyince utanarak, gidip savaşa katıldı. Müşriklerle, çok gayret göstererek
savaşıyordu. Onun bu hâlini Resûlullah efendimize haber verdiler. (O
Cehennem ehlindendir) buyurdu. Eshab-ı kiram hayret ettiler.
Kazman , o kadar savaştı ki, müşriklerden yedi kişi öldürdü. Kendisi de birçok
yerinden yaralandı. Eshab-ı kiramdan bazıları onu savaş sırasında yaralı hâlde
görüp 'şehitlik sana afiyet olsun ey Kazman' dediler. Bunun üzerine Kazman;
'Yemin ederim ki ben din için savaşmıyorum. Kureyşin bize galip gelerek hurma
bahçelerimizi harap etmelerinden korktuğum için savaşıyorum' dedi.
Yaraları ona o kadar acı veriyordu ki, kılıcını göğsüne dayayıp kendini
öldürdü. Eshabdan bazıları onun durumunu bilmedikleri için Resulullah
efendimize; 'Kazman müşriklerden yedi kişi öldürdü ve şehit oldu' dediler.
Resulullah efendimiz, (Allahü teâlâ dilediğini yapar) buyurdu.
Sonra Kazmanın gerçek hâlini açıklayıp, (Şehadet ederim ki, ben Allahü
teâlânın Resulüyüm) buyurdu. Bundan sonra Eshab-ı kirama
dönüp; (Allahü teâlâ bu dini facir kimselerle de elbette
kuvvetlendirir) buyurdu.”
Sual: Din kitaplarında bahsedilen âlem-i misâl ne demektir?
Cevap: Allahü teâlânın yarattığı şeylerin hepsine Âlem denir. Üç türlü âlem
vardır. Bunlar; Âlem-i şehâdet, bildiğimiz madde âlemidir. Âlem-i ervâh,
maddi olmayan, ölçüsüz olan rûh âlemidir. Âlem-i misâlde maddeli ve maddesiz
hiçbir şey yoktur. Âlem-i misâlde, birinci ve ikinci âlemde bulunan her şeyin
ve Allahü teâlânın, hatta düşüncelerin ve manaların misâlleri vardır. Allahü
teâlânın misli yoktur, misâli vardır denildi. Bir şeyin kendisine ve
sıfatlarına benzeyen başka bir şeye, birinci şeyin misli denir. Allahü teâlânın
kendinin ve sıfatlarının misli yoktur, olamaz. Bir şeyin kendine değil, yalnız
sıfatlarına benzetilen başka şeye, birinci şeyin misâli denir. Mesela, güneşe
padişah denir. Padişah, güneşin misâli olur.