Kadınların camiye gitmeleri
23/11/2019 Cumartesi Köşe yazarı O.Ü
“Kızların, kadınların, acuzelerin, namaz için camiye gitmeleri caiz
değildir."
Sual: Müslüman kadınların, beş vakit namaz ve cuma, bayram namazları için
camiye gitmelerinin dinen bir mahzuru var mıdır?
Cevap: Bu konuda İbni Âbidînde buyuruluyor ki:
“Kızların, kadınların, acuzelerin, beş vakit namaza, cuma, bayram
namazları ve vaaz dinlemek için camiye gitmeleri caiz değildir. Eskiden yalnız
acuzelerin akşam ve yatsı zamanı gitmesine izin verilmiş idi ise de, şimdi
bunların gitmesi de, caiz değildir.”
Zaten kadınların başı, kolu, bacağı açık, camiye gidip, mevlid, vaaz ve
hafız dinlemeleri haramdır, büyük günahtır. Hıristiyan kadınları bile, kiliseye
giderken, böyle açık değildir. Açık kadınların, erkekler arasına karıştığı
yerlere de cami denmez. Böyle yerlere, namaz kılmak için dahi gidilmez.
***
Sual: Cemaatle namaz kılarken, imam olan kişi, kendisine uyan cemaate
imam olmaya niyet etmemiş ise, bu imama uyanların namazı kabul olur mu?
Cevap: Bu konuda Hadîkada deniyor ki:
“Fıkıh âlimleri buyurdu ki, imam namaza dururken kendisine uyan cemaate
imam olmaya niyet etmezse, buna uymak sahih olur ise de, imamın kendisi imamlık
sevabına kavuşamaz. İmam olmaya niyet etmediği için, yalnız kılmış gibi, yalnız
kendi namazının sevabını alır. Başkalarının kendisine uymasına niyet edince,
cemaatin sayısı kadar, imamlık sevabı da alır.
***
Sual: Abdestte yıkanacak yerlerinde yara olup bu yaraları sargı bezi ile
kapatmış olan bir kimse, abdest alırken bu sargı bezlerini çıkarması mı
gerekir?
Cevap: Kan aldırarak, sülük tutunarak, yara, çıban olarak, kemiği kırılarak
veya incinerek sargı, pamuk, gaz bezi üzerine flaster, merhem koyan, orasını
soğuk, sıcak su ile yıkamaya veya meshetmeye kadir olamazsa, abdestte ve
gusülde, bunların yarıdan fazlası üstüne bir kerre mesheder. Sargıyı çözmek
zarar verirse, altındaki sağlam yerler yıkanmaz. Sargı aralarında görünen
sağlam deri kısımları meshedilir. Sargıyı abdestli olarak sarmak lazım
değildir. Mesihden sonra, sargı değiştirilirse, üstüne başkası da sarılırsa,
yenisine mesih lazım olmaz.
***
Sual: Herhangi bir kimsenin, bir yere olan borcunu, o kimsenin haberi
olmadan ödeyerek, o borçlu kimseyi kendine borçlu yapmak dinen uygun olur mu?
Cevap: Birinin borcunu ondan izinsiz ödeyerek, onu kendine borçlu yapmak
caiz değildir.