İmansız ölen sonsuz olarak azab çeker!
06/09/2023 Çarşamba Köşe yazarı O.Ü
Sual: İman eden bir kimse,
farzları yapmaz, haramlardan sakınmaz ve bunlara uymadığı için üzülmezse imanı
gider ve böyle ölürse sonsuz olarak Cehennemde mi kalır?
Cevap: Erkek
olsun, kadın olsun, her insanın, her sözünde, her işinde, Allahü teâlânın
emirlerine, yani farzlara ve yasak ettiklerine, haramlara uyması lazımdır. Bir
farzın yapılmasına, bir haramdan sakınmaya ehemmiyet vermeyenin imanı gider.
İmansız olarak ölen kimse, kabirde azab çeker. Ahırette Cehenneme gider ve
Cehennemde sonsuz azab görür. İmansız ölenin affedilmesine, Cehennemden
çıkmasına imkân ve ihtimal yoktur. Kâfir olmak çok kolaydır. Her sözde, her
işte kâfir olmak ihtimali çoktur. Küfürden kurtulmak da çok kolaydır. Küfrün
sebebi bilinmese dahi, her gün bir kerre istiğfar etse, yani
"Estağfirullah" dese, muhakkak affolur, yani, “Ya Rabbi! Bilerek veya
bilmeyerek küfre sebep olan bir söz söyledim veya iş yaptım ise, nadim oldum,
pişman oldum. Beni affet” diyerek tövbe etse, Allahü teâlâya yalvarsa, muhakkak
affolur. Cehenneme gitmekten kurtulur. Cehennemde sonsuz yanmamak için, her gün
muhakkak tövbe ve istiğfar etmelidir. Bu tövbeden daha mühim bir vazife yoktur.
Kul hakkı bulunan günahlara tövbe ederken, bu hakları ödemek ve terk edilmiş
namazlara tövbe ederken, farzları kaza etmek lazımdır.
Sual:
Sünnet kelimesi sadece Peygamber efendimizin yaptıkları ve söyledikleri için mi
kullanılmaktadır?
Cevap: Sünnet
kelimesinin dinimizde üç manası vardır. Kitap ve sünnet birlikte söylenince,
kitap, Kur’ân-ı kerim, sünnet de, hadis-i şerifler demektir. Farz ve sünnet
denilince, farz, Allahü teâlânın emirleri, sünnet ise, Peygamber
efendimizin sünneti, yani emirleri demektir. Sünnet kelimesi yalnız
olarak söylenince, İslamiyet, yani bütün ahkâm-ı islâmiyye, İslamiyetin tamamı
demektir. Fıkıh kitapları böyle olduğunu bildiriyor. İmâm-ı Rabbânî hazretleri;
“Bu büyüklerin yolu çok kıymetli, pek azizdir. Sünnete uymak
esası üzerine kurulmuştur” buyuruyor ki buradaki sünnete uymaktan maksat,
İslamiyetin tamamıdır. Kudûrî muhtasarında;
“Sünneti en iyi bilen imam olur” deniyor. Cevhere kitabında
burayı açıklarken;
“Sünnet demek, burada ahkâm-ı islamiyye demektir” deniyor. Yani
İslamiyetin tamamı demektir.