İbadetlerini âdet olarak yapanlar...
29/07/2021 Perşembe Köşe yazarı O.Ü
Hakiki Müslüman, İslamın emrettiği güzel ahlakı edinerek tertemiz olur.
Sual: İbadet ettiği hâlde, ahlakı, huyu güzel olmayan kimse, hakiki bir
Müslüman sayılabilir mi?
Cevap: Hakiki Müslüman olmak demek, yalnız âdete tabi olarak ibadet etmek
değil, İslamın emrettiği güzel ahlakı edinerek, insanlık vazifelerini yaparak,
ruhen de tertemiz olmak demektir. İbadet eden, fakat hileyi zekâ eseri
sayan, insanları aldatan, hatta bazen muzır propagandalara aldanarak insan
öldüren, ortalığı yakıp yıkan, yalan söyleyen bir kimse, Müslüman olduğunu
söylese de, hakiki Müslüman değildir. Allahü teâlâ, Kur'ân-ı kerimde Furkân
sûresinde, bir Müslümanın nasıl olması icab ettiğini beyan buyurmuştur. Bunu
tefsir etmek için, Ehl-i sünnet âlimleri ziyadesi ile kitap yazmışlardır.
Fakat biz, kendimizi hâlâ fena, kötü huylardan kurtaramıyor, Kur'ân-ı kerimde
bildirildiği gibi çalışmıyor, Allahü teâlânın emirlerini yapmıyor, sözüne sadık
olamıyor, sokaklarımızı pislik içinde bir harabeye çeviriyor, ruhen ve bedenen
temizlenemiyoruz. Hâlbuki, elimizde bize bütün bu güzel şeyleri emreden, ne
yapmamız lazım geldiğini açık açık bildiren, Allahü teâlânın kelamı Kur'ân-ı
kerîm ve Peygamber efendimizin emirleri ve Ehl-i sünnet
âlimlerinin kitapları vardır.
Sual: Cenaze namazını acele kılmak gerekir deyip namaz sonundaki teşbihleri
terk etmek uygun olur mu?
Cevap: Fıkıh kitaplarında, cenaze namazı, sünnetlerden önce veya sonra
kılınır denilmiştir. Fakat, cenaze namazı için sünnetin terk edileceğini hiçbir
âlim bildirmemiştir. Bunun için, cenaze namazı kılınacağı zaman, camilerde
tesbihleri terk etmemelidir. Cenaze namazını acele kılmak vacip olduğu için
tesbihleri terk ediyoruz diyenler yanılıyorlar. Cenaze namazını acele kılmak
vacip değildir, müstehabdır. Cenaze namazını, cemaat çok olsun diyerek
bekletmek mekruh olduğu hâlde, cemaatin çok olması için, cenazeyi saatlerce
bekletip, sonra acele etmek vacip diyerek, Âyet-el-kürsiyi ve namaz
tesbîhlerini terk etmek pek yanlıştır. Bu yanlış âdeti ortadan kaldırarak,
cenaze olunca da Âyet-el-kürsiyi ve tesbihleri okuyan müezzin efendilere
müjdeler olsun.
Sual: Canlı dünyaya gelip sonra ölen çocuğun cenaze namazı kılınır mı?
Cevap: Doğdukdan sonra hemen ölen çocuk yıkanır, namazı kılınır, vâris olur ve mirası kalır, ismi konur.