Yemekteki sütle, süt çocuğu olmaz!
26/08/2023 Cumartesi Köşe yazarı O.Ü
Sual: Kadının sütü ile yapılmış
olan çorbayı içen çocuk, sütü veren kadının süt çocuğu olur mu?
Cevap: İhtikan,
yani kadın sütü ile lavman yapılmakla süt çocuğu olmaz. Kadın sütü ile pişmiş
yemeği yemekle de, süt çocuğu olmaz. Pişmemiş ise, yarıdan çok olunca, süt
çocuğu olur. İmâm-ı Şâfiî hazretleri, süt yarıdan az olunca da, süt çocuğu olur
buyurdu. Kadının sütü, çocuğun burnuna damlatılırsa, süt çocuğu olur. Ölünün ve
dokuz yaşına gelmiş kızın sütü ile de olur.
Sual:
Hasta olan bir kimsenin, doktora gitmesini, ilaç kullanmasını dinimiz emretmiş
midir?
Cevap: Tedavi
olmak, yani doktora gitmek, ilaç kullanmak sünnettir. Tabibe gitmeli, ilaç
kullanmalı, fakat şifayı, doktordan ve ilaçtan değil, Allahü teâlâdan
istemelidir. Hadis-i şerifte buyuruldu ki: (Hastalığınızı tedavi ediniz! Çünkü,
Allahü teâlâ, ölümden başka her hastalık için, deva, ilaç yaratmıştır.)
Sual:
Ayakkabı imal eden bir kimse, ayakkabıyı yapmadan önce satabilir mi?
Cevap: Bir
kimsenin, ileride yapacağı ayakkabıyı, henüz yapmadan önce satması bâtıldır,
haramdır. Ancak İstisnâ yani ısmarlama sureti ile yapmak caizdir.
Sual:
Kur'ân-ı kerimdeki şifa için bildirilen âyet-i kerimeler hangi surelerdedir ve
hangi âyetlerdir?
Cevap: Kur'ân-ı
kerimdeki şifa âyetleri şunlardır: Tövbe suresi, ondördüncü âyetinin sonu,
Yunus suresi, elliyedinci âyetinin ortası, Nahl suresi, altmışdokuzuncu
âyetinin orta kısmı, İsrâ suresi, seksenikinci âyetinin baş tarafı, Şü'ârâ
suresinin sekseninci âyeti, Fussilet suresi, kırkdördüncü âyetinin orta
yeridir. Bunlar, safranlı su gibi, renkli bir sıvı ile bir çanağa yazılıp,
yağmur suyunda eritilir. Zevceden, hanımdan mehir parasından hediye isteyip, bu
para ile bal alınır. Balı bu su ile karıştırıp içmelidir. Şifâ âyetlerini,
abdestli olarak, bir kâğıda yazıp, bu kâğıdı, bir kaptaki suya koymak da olur.
Sual:
Hasta olan bir Müslümanın; Allahü teâlâya güvenmek, tevekkül etmek için,
hastalığını herkese anlatmaması, şikâyet etmemesi mi gerekir?
Cevap: Tevekkül
etmek için, hastalığını herkese bildirmemek lazımdır. Bildirmek ve şikâyet
etmek mekruhtur. Yalnız faydası olacaklara, mesela, doktora söylemek veya
aczini, zavallılığını bildirmek için söylemek de mekruh olmaz ve tevekkülü
bozmaz.